Az idei esztendőben is folytatjuk különleges teherautókat bemutató „Show your truck” rovatunkat, ahol most tényleg egy igazi terepmenő, nehézlegény került terítékre. Aktuális főszereplőnk a Fort-Bau Zrt. Iveco dömpere, amely a különleges hajtásláncnak és terhelhetőségnek köszönhetően minden terepen otthon érzi magát akár 16 tonnányi rakomány fuvarozása közben is. A rendkívüli strapabírás, a nagy teljesítmény és megbízhatóság ezen jellemzőit remekül fejezi ki az Iveco gyár T-Way modellcsaládhoz kapcsolt szlogenje is: Ne kíméld!
20 éve az út-, és építőiparban
A Fort-Bau Zrt. már több, mint 20 éve meghatározó szereplő a hazai építőipari piacon. 2002-es megalakulásától kezdve a cég folyamatosan bizonyítja, hogy a megrendelők legnagyobb megelégedése mellett a fokozódó piaci versenyben folyamatos fejlődéssel képes pozícióját erősíteni. Az egyre növekvő megrendelői igények teljes körű kielégítése érdekében folyamatos fejlesztéseket hajtanak végre és ennek köszönhetően került képbe ez az Iveco T-Way teherautó is. A katalógus szerinti „építőipari billenőt” ugyanis nemcsak saját célra használják, hanem Salgótarjánban és környékén ügyfelek számára is elérhető bérmunkában, de csak a saját sofőrjükkel. Ahogy a cég használatában lévő többi járművet, úgy ezt is az MHC Mobility kezeli flottateherautóként, így az Iveco T-Way ebben a konfigurációban is maradéktalanul teljesíthet minden fuvarfeladatot. Alváza és főegységei immár legendásan robusztus konstrukciójával extrém terepes fuvarfeladatokra született, jelen esetben 32 tonna megengedett legnagyobb össztömeggel. Ebből a teherautó saját tömege 15255 kg, így bő 16 tonnával terhelhető a 18 köbméteres hátrafelé billenő, félköríves Cantoni felépítmény.
A Fort-Bau igényeire szabva
A T-Way elérhető összkerék hajtású (AWD) és részleges kerékhajtású (PWD) kivitelek teljes választékával. A próbált teherautó 8x4x4 hajtáslánc képlete alapján a két hátsó tengely dupla kerekei (összesen 8) hajtottak. Az első két kormányzott tengely kerekeire egyszerűbb mintás, a hajtott hátsó tengelyekre pedig durvább terepmintás abroncsok kerültek. A motor ereje 16-fokozatú, automatizált Hi-Tronix sebességváltón keresztül jut el a hajtott kerekekhez és olyan funkciók segítik a gondmentes közlekedést, mint például a hintáztató üzemmód (Rocking Mode), a terepező üzemmód (Off-road Mode), a kúszó üzemmód (Creeping Mode). Emellett összesen négy hátrameneti fokozat is rendelkezésre áll, hogy a jármű a legnehezebb terepszakaszokkal is könnyedén megbirkózhasson. Mindezeknek köszönhetően az elmúlt féléves használat során egyszer sem volt olyan helyzet, amiből ne került volna ki győztesen az Iveco.
![](/media/wysiwyg/kepala3-img-0632.JPG)
Minőségi munkahely
Az alacsony fülkemagasság (AD) ellenére a vezetőnek komfortos ülőhely jut a kabinban, a kényelmet a biztonsági övet is magában rejtő kagylósított vezetőülés fokozza. A funkcionalitásra összpontosító vezetőfülke olyan megoldásokkal könnyíti a járművezető napi munkáját, amelyek többek között javítják a kilátást és védenek a szennyeződésektől is. Természetesen azért egy ilyen billencs vezetése fokozott figyelmet kíván, de mai kor követelményeivel felszerelve szinte már gyerekjáték vele a közlekedés.