GP Ice Race - Jég veled!

Sokszor olvashattak már magazinunk hasábjain is olyan vezetéstechnikai tippeket és tanácsokat, amelyek arról szóltak, hogy mit kell tenni a balesetmentes közlekedés érdekében havas, jeges úton. Nos, ahogy mondani szokták mostani cikkünket csak erős idegzetűeknek ajánljuk, hiszen csupa olyat fognak olvasni, amit a korábbi alkalmakkor a tiltott részben találhattak meg. GP Ice Race néven ugyanis egy különleges autóverseny zajlik minden télen, így majd most januárban is az ausztriai Zell am See-ben, ahol pont az a feladat, hogy ki tud gyorsabban hóban, jégen suhanni.

A GP Ice Race, ha nem is egy ikonikus autóverseny, de egy könnyed változata a havas pályán való versengésnek, amelyet első alkalommal 1937-ben rendeztek meg. Nem fogják kitalálni, ki volt a verseny ötletgazdája. A Porsche családból pattant ki az ötlet egy különleges fesztiválról, igaz az ihletet 10 évvel korábbról merítették. 1928-ban a svájci St. Moritzban ugyanis a téli olimpia népszerűséget kihasználva, megjelentek a kor legjobb és leggyorsabb versenyautói a környéken, és ha már így alakult, akkor vontatókötél segítségével meghúzták az olimpiai síelőket. Ezt a versenyszámot skijöringnek nevezték el, - talán nincs is rá megfelelő magyar szó – amely nagyon népszerű lett a nézők körében. Természetesen Zell am See-ben sem maradhatott el a skijöring, bár voltak évek, amikor nem került megrendezésre a túl sok hó miatt. A sorozat 1937 és 1973 közötti történelmében az 1957-es számított különleges versenynek, hiszen ebben az évben sikerült először átlépni a 100 km/h-s sebességhatárt, amelyet Otto Mathé ért el 102,3 km/h-s átlagsebességgel. Ezt először 1964-ben a tuning legenda Otto Lantenhammer döntötte meg 109,7 km/h-val, majd a csúcsot Börje Sjöbom állította be 1973-ban, 114,28 km/h-s átlagsebességgel.

Fénykorában több mint 10 ezer motorsport-rajongó érkezett Zell am See-be, hogy részesei legyenek a jégversenyeknek. Majdnem fél évszázaddal később, 45 éves szünet után Ferdinand Porsche, Greger Vinzenz vezetésével 2019-ben élesztette újra ezt a téli autóversenyt. Akárcsak a múltban, az újkori versenyek alkalmával is igaz, hogy a különleges autós futamok nem csak az autóssportok szerelmeseit vonzották a helyszínre, hanem a legjobb versenyzőket is. No persze, ha valaki a Porsche család tagja, akkor azért nem nehéz összehozni, hogy a vállalat csoport legjobb versenyautó és pilótái megjelenjenek a családi birtokon. A rendezvény tulajdonképpen a Porsche família „kertjében” zajlik. Az idei évre a Zell am See-i reptér 800 méteres kifutópályáját is befogják majd, hogy még hosszabb és izgalmasabb nyomvonalat sikerüljön kialakítani a versenyzők számára. Az indulók több kategóriában is próbálkozhatnak, hiszen lehet veterán autókkal, modern kocsikkal vagy éppen versenyautóval is indulni, és az sem számít, ha valaki nem profi versenyző, az amatőrök előtt is nyitott a pálya. 

Az elmúlt két évben a pandémia természetesen az GP Ice Race versenyeit sem kerülte el, a legutolsó futam ugyan nem maradt el, de zárt kapuk mögött tartották végül meg. A 2023 januári verseny úgy tűnik bárki számára látogatható lesz, érdemes Magyarországról is elutazni, hiszen Zell am See önmagában is egy gyönyörű hegyi falu, amihez a világ legjobb versenyzői és versenyautói már csak a ráadást jelentik. A teljesség igénye nélkül néhány különleges név az elmúlt évekből, hogy kik is fordulnak meg a jeges a futamon. Indult már Daniel Abt, aki az Audi Sport ABT Schaeffler csapattal a 2017/2018-as szezonban elhódította a Formula E bajnoki címet. Láthattuk a jégen René Rast-ot, aki az Audi RS 5 DTM kormánya mögött foglalt helyet. 

Az Audi Tradition nemcsak a motorsport jelenét, hanem a múltját is bemutatta a helyszínen, így az új autók mellett történelmi kiállítással is készült korábban a gyár. Bemutatták többek között azt az Auto Union C-modellt, amellyel 1938-ban Hans Stuck megnyerte a Zell am See-től nem messze rendezett Großglockner hegyi felfutót, aztán látható volt minden idők leglátványosabb rali autója, az Audi Sport Quattro S1 is, de ott voltak a konszern egyéb kategóriában szereplő versenygépei is, mint a WRC2 világbajnok Škoda Fabia R5 Jan Kopeczky-vel, a Pikes Peak rekordját megfutó Volkswagen villanyautó Romain Dumas-val. A havon és jégen való látványos felállást a legendás rali világbajnok, Walter Röhrl tette teljessé, aki a nagy klasszikus Audi Sport quattro volánja mögött tűnt fel. 

Szóval, aki szereti a téli sportokat, az autóversenyt, és még a fesztiváloktól sem riad vissza, annak kötelező célállomás ez a rendezvény, ahol a hangulat és a látvány is garantált!

Szeretne autót bérelni?

Hívjon minket
+3696519995

Lépjen kapcsolatba velünk

Partnerek

Speedzone.hu TrendFM Gazdasági Rádió Portfolio.hu

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre.
Értesüljön a legfrissebb információkról és a különleges ajánlatokról.