2008. április 11-én alakult az EuroFleet Gépjármű Flottakezelő Zrt., amely idén az új tulajdonos MHC MOBILITY nevét veszi fel, s ezzel lezárul egy korszak a vállalat életében. Csőre Tamás alapítónk, legrégebb óta az EuroFleet-nél dolgozó munkatársaink, és rég, hűséges Ügyfeleink segítségével idézzük meg vállalatunk rendkívüli történelmét.
Az EuroFleet Zrt. 2008-ban a kirobbanó pénzügyi válság előtt közvetlenül indult el. Csőre Tamás alapítónk vezetésével már az első tört üzleti évben közel százmillió forintos árbevétel mellett szolid, de pozitív eredményt produkált. Tamás munkássága alatti 14 évben mindvégig folyamatosan növekedett a bérbeadott flottaállomány, az árbevétel és a nyereségtömeg, függetlenül a külső körülményektől, válságoktól.
“A Hovány csoport megkeresett azzal, hogy ők is csinálnának egy flottakezelő céget. Hovány Marcit csak úgy érdekelte a dolog, ha én is tulajdonos leszek. Letettem egy ötéves üzleti tervet, amit többen lehetetlennek véltek megcsinálni. A sikerre a garanciám, a szakértelmem és a hozzáállásom volt, túlmenően azon, hogy minden addigi bérmegtakarításomból származó vagyonomat egy lapra feltéve all-in-t mondtam a projektre. A környezetemben mindenki próbált visszatartani az ismeretlenbe ugrás miatt, de megszállottként hajthatatlan maradtam. Akkora volt bennem a bizonyítási vágy és a hajtóerő, hogy megfogadtam, megcsinálom Magyarország legjobb flottakezelő cégét” - mesélte Csőre Tamás Magazinunknak.
Kollégáink visszaemlékezése:
|
|
|
|
|
|
Ügyfeleink mondták rólunk:
Az EuroFleet felé nemrégiben kiadott referencia nyilatkozatomban is két fő ismérvet, a minőség és a megbízhatóság iránti elkötelezettséget emeltem ki. És ez itt nem a PR vagy hatásvadász megjegyzés a részünkről, hanem én is és a Kulcs-Soft csapata is így lett/van szocializálva, a minőség iránti elhivatottságot nem kellett új elemként behozni a cégpolitikába. |
Az ember azt gondolná, hogy rengeteg olyan cég van, mint az EuroFleet, mivel számtalan vállalat foglalkozik ma már flottakezeléssel, azonban valójában olyanból, mint amilyenek ők, kevés van – vagy mi még nem találtuk meg a többit. |
A vékony keresztmetszetet a teherautóink „visszavételének” állapota jelentette, ami nem volt összehasonlítható a személyautókéval. De újra tudták gombolni a kabátot, és ennek köszönhetően ma már csak tőlük lízingelünk kocsikat. Ezen rugalmasság volt az egyik fontos momentum velük kapcsolatban, a másik pedig a személyes kontaktus és elérhetőség. A mai napig is, ha bármilyen problémánk, kérdésünk van, akkor csak egy telefonhívás és megkapjuk a választ. |
Egyébként több flottakezelő céggel is kapcsolatban vagyunk. Azt mondhatom, hogy így szinte testközelből tapasztaljuk meg és látjuk azt, hogy az egyes cégek milyen szolgáltatást nyújtanak és milyen különbségek vannak. |
Nem titok, először a felső menedzsmentnél, később pedig már alacsonyabb szinteken is kipróbáltuk az EuroFleet nyújtotta flottakezelési szolgáltatásokat. Bármi változhat a céges policyben, Magyarországon az EuroFleet a szolgáltatók között mindig egy biztos pont. Számomra kiemelt jelentőséggel bír az, hogy azok, akik az EuroFleetnél velünk kapcsolatban vannak, ismerik a cégünket. |
Többek között azért is döntöttünk mellettük, mert ők voltak az egyetlenek a piacon, akik az első találkozókor föltették azt a kérdést, hogy egyáltalán miért van nekünk szükségünk autóra. Ez nagyon hasonszőrű gondolkodás volt a miénkhez, ami roppantul imponáló volt, hiszen nem azzal jöttek azonnal, hogy tessék, itt van ez és ez a modell, ebből vegyünk tízet, hanem meg akarták tudni, ismerni, hogy egyébként mi ezeket az autókat mire akarjuk használni és csak ezután tettek javaslatokat. |
A döntésnek volt egy objektív és egy szubjektív oldala is, aminek az összegzése után döntöttünk az EuroFleet mellett. Azt gondolom, hogy mindenképpen jó döntést hoztunk, ugyanis a 2020-as év nagy országbezárása minket is érintett. Ebben a helyzetben az EuroFleet talán egyedüli cégként volt az, amelyik konstruktívan állt ehhez a vis maior helyzethez, aminek eredményeként a lehető legjobb opcióval oldottuk meg ezt az időszakot. |
Elkezdtünk együttműködni, először csak néhány kisteherautót béreltünk tőlük, ma pedig már a teljes flottánkat az EuroFleet kezeli, ami mögött olyan komplex szolgáltatás és rugalmasság van, amire ma csak nagyon kevesek képesek. Ez egyébként többször be is igazolódott. |
Eljött az idő, amikor rájöttünk, hogy költséghatékonyabb megoldást kell keresnünk annál, minthogy saját tulajdonú autóparkunk legyen. Korábban több flottakezelővel is dolgoztunk együtt, de 2008 óta kizárólag az EuroFleet-tel. Úgy vélem – és ez az eltelt időből is jól látszik -, hogy tökéletes az összhang a cégeink között, ami mára stratégiai partnerséget is jelent. Bár nem jellemző ránk, hogy ne versenyeztessünk meg ajánlatokat egymással, azonban a nexus olyan jó minőségű az EuroFleet-tel, hogy ezt velük kapcsolatban nem tartjuk indokoltnak. Szeretjük, ahol minden működik és nincsen gond. |
Ezt a projektet megversenyeztettük, az EuroFleet is pályázott, akikről kifejezetten olyanoktól hallottunk jókat, akik már évek óta velük dolgoznak. Egyébként az árak nagyságrendekben nem mutattak nagy szórást, ezért inkább a referenciák, és az ár-érték arány alapján választottunk. Így kerültünk és vagyunk is máig velük kapcsolatban. |
Zárógondolat
Csőre Tamás Hovány Mártonnal közösen tizenöt éve alapította a vállalatot azzal az eltökélt szándékkal, hogy megépítse Magyarország legjobb és leghatékonyabb hazai tulajdonú flottakezelő vállalatát, majd a kellő méret és eredményesség elérése után sikeresen exitálhasson és visszavonulhasson. Visszatekintve az elmúlt 15 évre, a terv teljesült. Vajon mit hoz a következő 15 év az elektromos átállás viharában? Mi minden erőnkkel azon leszünk hogy továbbra is a legjobb - prémium - minőségi szolgáltatást nyújtsunk Önöknek hívják ezt flotta- vagy mobilitásszolgáltatásnak, benzines-, dízel, vagy elektromos járműnek, legyen az két- négy-, vagy még több kerekű eszköz.
