A DAF XF vontatója már több alkalommal is bizonyította rátermettségét, hiszen többször is elnyerte az év flotta-tehergépkocsija díjat a rangos Motor Transport Awards-díjátadón. Nem véletlen jár az elismerés, hiszen a DAF XF típussal kapcsolatban elsősorban a kiváló ár-érték arányt, a kimagasló támogatást és a járművezetők számára rendkívül vonzó jellemzőket emelték ki a prominens zsűritagok. Ezen kívül a kiváló üzemanyag-hatékonyságot, az alkatrészek rendelkezésre állását és az alacsony karbantartási költségeket is kihangsúlyozták. A DAF XF sorozat ezen előnyök miatt természetesen az MHC Mobility kínálatában is elérhető előnyös feltételekkel.
A piacvezető üzemanyag-hatékonyság a motornál kezdődik. A DAF XF a többféle nyomatékú PACCAR MX-11 és MX-13 motorral kapható, tesztautónkban az erősebb 530 lóerős kivitel dolgozott. A számos újítás jóvoltából a legjobb üzemanyag-hatékonyság érdekében magasabb a nyomaték alacsonyabb fordulatszámokon. A járművek már akár 1000-es fordulatszámmal is haladhatnak, így a zajszintjük is a felső kategóriájú luxus személygépkocsikat idézi. A legmagasabb sebességi fokozatban is nagyobb lett a nyomaték, ami nagyszerű vezethetőséget biztosít, mindeközben az új MX motorfék világszínvonalú fékteljesítményt nyújt az alacsonyabb fordulatszámokon.
Az iparágvezető üzemanyag-hatékonyság érdekében a teljes mértékben változtatható szállítású olaj-, kormány- és hűtőfolyadék-szivattyú, az új dugattyúgyűrűk, valamint az új kialakítású dugattyúpalást mind a belső súrlódások további csökkentését szolgálja. Emellett a maximális hatékonyság érdekében új turbófeltöltőt és új gázcserélő rendszert alakítottak ki.
A még gazdaságosabb üzemanyag-használat, a kibocsátott káros anyagok mennyiségének mérséklése és az alacsonyabb üzemeltetési költségek érdekében a DAF XF Eco üzemmódja további funkciókkal bővült. Az Eco Performance üzemmód optimális egyensúlyt biztosít a kiváló vezethetőség és a legjobb üzemanyag-hatékonyság között. Ha az üzemanyag-hatékonyság a fő szempont, az Eco Fuel üzemmód a legjobb választás, amely például alacsonyabb fordulatszámokon végzi a sebességi fokozatok kapcsolását.
A javítási és karbantartási költségek jelentősen csökkenthetik a vállalkozás nyereségét. Ezért olyan fejlesztéseket vezettek be, melyekkel a normál üzemi kopás minimális szinten tartható. A tengelykapcsoló vezérlése immár magában a tengelykapcsoló házában található, és ezért az megvédi a víztől és szennyeződésektől. Emellett a generátor az akkumulátor jobb töltése érdekében elektronikus vezérlésű. Ezek a fejlesztések együttesen javítják a tartósságot, megbízhatóságot, következésképpen a jövedelmezőséget.
A DAF XF a legújabb generációs (12 és 16 sebességes) TraXon automata sebességváltóval kapható. A kisebb súrlódási veszteségek, még gyorsabb felkapcsolás és az EcoRoll funkció kibővített használata együtt a legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztást eredményezi, miközben a csendes és zökkenőmentes működésnek és pontos tengelykapcsoló-működtetésnek köszönhetően nőtt a vezetési kényelem. A TraXon automata sebességváltó nagyobb áttételeket tesz lehetővé a legalacsonyabb fokozatokban, így gyorsabb hajtásláncok alakíthatók ki. Az új motorok és sebességváltók mellett alacsony súrlódású végáttétellel rendelkező, nagy hatékonyságú hátsó tengelyeket is bevezettek. A legjobb üzemanyag-hatékonyság érdekében a 2,05 értékűtől kezdődő gyorsabb áttételű választékkal alacsonyabb motorfordulatszámok is elérhetők, amely hozzásegíti a tartósbérleti - operatív lízing díj költséghatékonyságát ügyfeleink számára. A súrlódási veszteségek csökkentése érdekében köszörültek lettek a differenciálmű fogaskerekek, új csapágyak és tömítések kerültek a hátsó tengelybe, amelyet pedig kevesebb és alacsonyabb súrlódású olaj ken.
A technikai újítások mellett kiemelt szerep jut nyergesvontató esetében a vezetési kényelemnek is. Az új ízléses és meleg hatást kölcsönző műszerfal, az ülések, a függönyök, a matracok, az oldalfalak és a hátfal nagyszerű megjelenést biztosítanak, ahol a járművezető otthon érezheti magát. A teljesen új klímavezérlő egység kiemelkedően kényelmes és felhasználóbarát. Van egy érintéssel bekapcsolható jégmentesítés, állóhelyzeti szellőztetés, állófűtés időzítővel, maradékhő és automatikus levegő-visszakeringetés, és mindez a hátfali vezérlőegységről is szabályozható. Maximális kényelmet biztosít tehát a járművezetőnek, amely tartósbérleti - operatív lízinges beszerzésnél is egyre fontosabb szempont a vállalkozóknál.
Ezen túlmenően az új hőmérséklet- és klímaszabályozó rendszer rendkívül hatékony, hozzájárulva a teljes tulajdonlási költség csökkentéséhez. Átalakították a belső világítást, amely innovatív, forgókapcsolós vezérlést kapott. A kapcsológomb a műszerfalkonzol közepén, így könnyen elérhetően helyezkedik el. A járművezető a különféle vezetési és pihenési körülményekhez eltérő világítási módokat választhat, és a rendszer fényszabályozási funkcióval is rendelkezik. A legmagasabb szintű kényelem érdekében a hátsó falon billenőkapcsoló található.
Az intelligens elektronikának köszönhetően az egyes kapcsolók pozíciója a járművezető személyes igényei szerint módosítható. Ez tovább növeli a járművezető kényelmét és a jármű hatékonyságát. A kapcsolók megkönnyítik a márkakereskedők és felépítményezők számára, hogy külön vezérlőpanelek beszerelése nélkül új funkciókkal bővíthessék a tehergépkocsit.
Aki tehát egy flexibilis megoldásra vágyik, annak tökéletes opció lehet a DAF ezen modellje, amit az MHC Mobility többféle tartósbérleti - operatív lízinges konstrukcióban is készletről kínál ügyfeleinek.
A szakember szemével
Halmos Zsolt, teherautó értékesítési vezető: "A szorgos hétköznapok racionális választása, az ár-értékarány leggyakoribb győztese. A DAF nyergesvontatók üzemanyagtakarékosságban mindig is az élen jártak, a mostani kiemelkedően magas gázolajár miatt a spórolás fontosabb, mint valaha. Az új XF viszont nem csak a bérlőjének, hanem sofőrjének is kedvez például a továbbfejlesztett komfortosságával. Nem véletlenül ezeket a nyergeseket tartjuk tartósbérleti - operatív lízinges készleten Ügyfeleink számára."