A Toyota Auto Body, a Toyota 1945-ben alapított haszonjármű-részlege a Japán Mobilitási Kiállításon leplezte le a hatodik generációs Hiace-ből készített villanyhajtású tanulmányt, amely sorozatgyártásra érettnek tűnik, és a neve alapján egyszer akár Európába is megérkezhet.
A Toyota 2011-ben szüntette meg a népszerű, saját fejlesztésű haszonjármű értékesítését Európában, az utolsó, nálunk is kapható generáció a negyedik volt, amelyet még 1989-ben mutattak be (nálunk elpusztíthatatlan mentőautóként vált ismertté a rendszerváltás után), de több modellfrissítéssel bő két évtizeden át versenyképes maradt a konkurenciával szemben. Egyértelműen látszik a Tokióban kiállított Global Hiace BEV Concept külsején, hogy tervezésekor a hatodik generációs Hiace volt a kiindulási alap, a karosszériaelemek szinte változtatás nélkül kerültek át rá. Nem a legrövidebb és nem is a leghosszabb karosszériát választották hozzá, hanem egy középsőt, amely 5,28 méter hosszú, 1,95 méter széles és 1,99 méter magas, a tengelytávja 3,21 méter. A Toyota Auto Body a koncepcióautót az ebben a méretben elérhető legnagyobb rakterű változatban, együlésesként mutatta be, az utasoldalon a raktér hossza eléri a 3,49 métert. A meghagyott kesztyűtartó azonban jelzi, hogy egy többüléses változatból indultak ki.
Kisteherautót bérelne? Van egy jó megoldásunk! | MHC Mobility