Valószínűleg régen utaztak már olyan járművön, amelyen jegyeket vagy bérleteket kérnek felszálláskor, de tény, hogy ezúttal a buszlimuzin kategória legjobb flottaautóival igyekszünk segíteni Önöknek. Menetjegy váltása helyett most a kategória legkeresettebb modelljeit hasonlítottuk össze tippet adva a járműválasztáshoz. Kezdésnek itt van például a megújult Tourneo Custom változat, amellyel a Ford immár a luxus kategória ajtaján kopogtat. A Volkswagen hat generációnyi tudását kamatoztatta az új Multivan modellben, az első olyan sorozatgyártásra került VW busz, amely a moduláris keresztmotoros platformra (MQB) épül. Koncepcióját tekintve óriásit lépett előre a modell, hiszen a hajtásrendszer kínálatban most először szerepel hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változat. A Mercedes-Benz a V-osztállyal a kategória nagyágyújának tekinthető, ráadásul a 2024-es modellévre egy tetszetős külső-belső ráncfelvarrással is megújult. És bekerült még, bármilyen meglepő a Lexus is, amely Magyarországra is elhozta az LM modelljét. A japán luxus busz 7-személyes változatban még nem nagyon lóg ki a sorból, de a 4-személyes VIP verzió minden csúcson felül áll.
ÖSSZEGZÉS: Annak ellenére, hogy ezúttal tulajdonképpen egy kategória szereplőit vettük görcső alá, győztest nagyon nehéz lenne hirdetni, hiszen mindegyik márkának megvan a maga jellegzetessége, és vásárlóköre.
A Lexus újdonsága minden tekintetben kiemelkedik a négy buszlimuzin közül, egyrészt mert a többi modellel ellentétben itt nem egy busz adta az alapokat, hanem személyautós vérvonallal rendelkezik az LM. A 4 személyes változat luxusa semmi más sorozatgyártású modellhez nem hasonlítható, de ennek alaposan meg is kéri az árát a gyártó, hiszen a többi modellből majdnem kettő is kijönne ugyanenekkora összegből. Mérsékeltebb a 7-személyes verzió ára, de ebben a konfigurációban már talán a többiek ár/érték arányban jobbat nyújtanak.
A Mercedes-Benz V-osztálya mindenképpen belépő a luxus buszlimuzinok világába, talán formára, méretre is az egyik legjobban eltalált jármű a szegmensben. Ügyesen konfigurálva 30 millió forintban megállhat a számla egy jó dízelmotoros változattal.
A Ford szintén tisztességes opciós lehetőségekkel rendelkezik és méretben is felveszi a versenyt a V-osztállyal. Az ár/érték versenyben biztosan a kék-fehérek nyernének, kérdés, hogy a Ford embléma elég jó-e a vásárlóknak, ha luxus felől közelítjük meg buszlimuzinok kérdéskörét.
A Multivanra 7.0-ás Transporterként is hivatkozik a Volkswagen, de ez az autó egy teljesen új koncepció a németek részéről. Nem jogfolytonos utódja a T6-os modellnek, hanem inkább a Sharan egyterűt és a T6-os legjobb tulajdonságait gyúrták egybe a tervezők. Van hely benne bőven, a kombinációs lehetőségek is szélesek, de ebben az árban talán egy kicsit többet érdemelnénk.
1. Ford Tourneo Custom PHEV
INTRO
Bemutatkozás
A Tourneo Custom magasra teszi a lécet vetélytársai számára, hiszen maximális sokoldalúságra tervezett új padlólemezéhez kimagasló hatékonyságú hajtásláncok tartoznak – köztük egy új plug-in hibrid (PHEV) is –, valamint az autó megrendelhető összkerékhajtással is.
Miért szeretik?
Mert magán- és céges használatra egyaránt kiválóan alkalmas, amelyben akár kilencen is utazhatnak. Az új modell prémium felszereltséggel érkezik, jó példák erre a rugalmasan állítható, síneken tologatható két hátsó üléssor, a motoros mozgatású oldalajtók, vagy a billenthető kormánykerék, ami asztalként vagy munkafelületként is használható.
Kinek kínáljuk?
Mindegy, hogy egy aktív családot kell elvinni a hétvégi kirándulásra, vagy cégvezetőket kell stílusosan elfuvarozni a reptérre: a Tourneo Custom izgalmas dizájnja és luxus-felszereltsége minden feladathoz tökéletes választás lehet.
Cégautó adó
0. - Ft
Fogyasztás
Városi használat mellett, rendszeres feltöltéssel akár 5 liter alatt is maradhat az átlagunk, hosszabb távon, országúton viszont 8-11 l/100 km közötti átlaggal számolhatunk.
FORMA ÉS FUNKCIÓ
Mire való?
A vadonatúj Tourneo Custom Plug-In Hybrid modell akár 52 kilométert is képes megtenni tisztán elektromos hajtással, vagyis ideális közlekedési eszköz a nagyvárosi használat során.
Mire nem való?
Hosszabb utazásokhoz inkább a dízelmotoros változatokat ajánljuk, de belföldön tökéletes, és a tisztán elektromos lehetőségekkel rövid távon is hasznos társ lehet.
Helykínálat elől
A vadonatúj műszerfalat és vezetői állást úgy alakították ki tervezők, hogy sokkal kényelmesebbé váljon. A beltér stílusos, gondos munkával, kiváló minőségű anyagokból készül, és a gazdagon felszerelt kabin prémium kiegészítőket kínál.
Helykínálat hátul
A második és a harmadik üléssort egy új sínrendszerre szerelték a maximális rugalmasság érdekében; így az utasok és csomagjaik mindig kényelmesen elférnek. A síneken az ülések könnyen mozgathatók előre-hátra, sőt ha kell, ki is emelhetők az autóból.
Brand & Image
A Ford legnagyobb erénye, hogy gyorsan és olcsón elérhető, a magyarországi márkakereskedői hálózat sokrétű. Számos vonzó modellverzióval igyekszenek prémium szinten is megfelelni, ilyen a kalandozáshoz ideális Active kivitel, a mutatós Sport változat, vagy csúcsot jelentő Titanium X.
BESZERZÉS
Ajánlott specifikáció
A Tourneo Custom-kínálatban megtalálhatók, a legújabb generációs Ford EcoBlue dízelmotorok (136, 150 és 170 lóerős verzióban), a vadonatúj PHEV technológia, illetve a teljesen elektromos hajtásláncú E-Tourneo Custom is. A PHEV verzió jó kompromisszum lehet sokak számára.
Elérhetőség
A dízelmotoros változatok gyártása már megkezdődött, és a Tourneo Custom PHEV is megrendelhető tavaszi átadással, míg az elektromos hajtású E‑Tourneo Custom változatok kiszállítása várhatóan nyáron kezdődik.
2. Lexus LM
INTRO
Bemutatkozás
Utazó tér, ahol helyére billen a világ: ez az ígéret vezérelte a Lexus LM fejlesztő csapatát, amikor megalkották ezt a prémium-buszlimuzint, amely menetkomfortjának és stabilitásának köszönhetően sem a sofőr, sem az utasok részéről nem követel kompromisszumot.
Miért szeretik?
A Lexus az LM-ben a vezetési élményt és a menetkényelmet törekedett harmóniába hozni, amelyek között nem könnyű megtalálni az egyensúlyt. A GA-K személyautó platform használatát találták jobb választásnak, szemben más gyártók által az ilyen típusú járművekhez jellemzően használt haszonjármű platformokkal.
Kinek kínáljuk?
Az LM modell azoknak ajánlható, akiknek fontos, hogy két tárgyalás között megfelelően felkészüljenek a következőre, vagy rápihenjenek a további napi feladatokra, és akár nagyobb távolságora lévő megbeszélésekre utazzon vele.
Cégautó adó
41 000. - Ft
Fogyasztás
Az öntöltő hibrid rendszerrel felszerelt buszlimuzin esetében városi használat mellett 6-8 l/100 km, országúton pedig a tempótól függően 8-12 l/100 km közötti átlaggal számolhatunk.
FORMA ÉS FUNKCIÓ
Mire való?
A hibrid hajtás előnyeit kihasználva tökéletesen használható városi és elővárosi forgalomban.
Mire nem való?
Természetesen a belső tér hosszabb távon is tökéletes kényelmet nyújt, viszont az erdőben túrázós, kempingezős úticélok nem erőssége a Lexus buszlimuzinnak.
Helykínálat elöl
A kormánykereket függőlegesebb szögbe állították, hogy a vezető jobban összehangolódjon az autóval. A vezetőülés párnázásához speciális anyagokat használtak, hogy kiváló teststabilitást és nyomáseloszlást biztosítson. Mindkét első ülés elektromosan állítható – nyolc irányba a vezető és négy irányba az utas esetében.
Helykínálat hátul
Két LM modellváltozat elérhető négy vagy hét üléssel. A hétüléses modellben a két VIP ülésből álló középső sor elsőbbséget élvez helykínálat és funkciók tekintetében, a harmadik sor pedig felhajtható ülésekkel van felszerelve. A négyüléses modell a luxus csúcsa, amely minden utazást kiemelkedően kényelmessé és élvezetessé tesz.
Brand & Image
A Lexus új koncepció mentén tervezte az LM sorozatot, eltérve a többi márka által korábban feltuningolni próbált személyszállító verzióktól. A luxusnak ára van, hiszen a 4- vagy 7-üléses verzió jelentősen kiemelkedik árával a mezőnyből.
BESZERZÉS
Ajánlott specifikáció
A 4-személyes VIP verziót ajánlanák a létező összes extrafelszereltség kombinációjával. A 7-személyes verzió esetében lényeges jobb ár/érték ajánlatokkal bírnak a konkurensek. Motorizáltságban egyetlen opció érhető el az LM 350h a Lexus 2,5 literes öntöltő hibrid hajtásláncát kapta meg.
Elérhetőség
Az LM nem az az autótípus, amelyből óriási raktárkészlettel rendelkezne a Lexus, de talán nem is az cél, hiszen az új tulajdonos valószínűleg az egyedi igényeihez igazodva szeretné megrendelni, így beszerzéskor pár hónapos várakozási idővel számolni kell.
3. Mercedes-Benz V-osztály
INTRO
Bemutatkozás
Kívül visszafogottan, belül annál alaposabban dolgozta át a V-osztályt és annak testvérmodelljeit a Mercedes-Benz. Frissített hűtőmaszkjukról és átrajzolt első lökhárítójukról ismerhetjük fel a Mercedes buszlimuzin családjának a megújult tagjait.
Miért szeretik?
A praktikus luxus kisbusz szegmens egyre divatosabb és egy olyan autókategóriát kapunk, amelyben a kényelem és az elegancia találkozik a funkcionalitással és egy mai SUV méreteinél kicsivel nagyobb csak.
Kinek kínáljuk?
Elődeinél is nagyobb luxust, kényelmet biztosító modell még környezettudatosabb, ami praktikusságával, könnyű manőverezhetőségével a női célközönséget is megcélozhatja.
Cégautó adó
41 000 Ft (190 lóerős verzió esetében)
Fogyasztás
Városi használat mellett 6-8 l/100 km közötti, országúton 8-10 l/100 km-es átlaggal számolhatunk.
FORMA ÉS FUNKCIÓ
Mire való?
A V-osztály dízelmotoros verziói akkor vannak igazán elemükben, ha ki kell menni a világból, országjáró, európai utazásokhoz is tökéletes partner.
Mire nem való?
Ugyan tökéletesen elfér benne az iskolai sportcsapat minden egyes tagja, ha csak edzésre kell vinni a bandát, de a rövidtávú néhány km-es utak nem dízelmotoros verziónak valók.
Helykínálat elől
A vezető környezete abszolút személyautóssá vált, és az érintő kijelző, touch pad mellett bizonyos funkciók fizikai gombokat is kapnak a műszerfalon, sőt az autó képes lesz arra, hogy a parkolódíj fizetését is intézze helyettünk, ha egy fizető zónában parkoljuk le az autót. A felszereltség határozza meg, hogy milyen és mennyi funkciót állíthatunk be az üléseken.
Helykínálat hátul
A második és harmadik üléssor egyaránt felszerelhető 3 személyes üléssorral, vagy soronként 2 karfás fotellel is. Az egyedileg beállítható masszázs-, ülésklimatizálás- és fekhelyfunkciónak, valamint a hangulatvilágításnak köszönhetően a legmagasabb kényelmi igényeknek is eleget tesznek.
Brand & Image
Nem is volt olyan régen, hogy a haszonjármű változatokból a Mercedes-Benz kiemelte a V-osztályt, mint luxus buszlimuzint. A V-osztály luxus négykeréken, lenyűgöző műszaki adatokkal, térkínálata egy nappalit idéz, a felszereltségi opciók pedig pontosan a felhasználó igényeihez hangolhatók.
BESZERZÉS
Ajánlott specifikáció
A V-osztályon belül a 163 lóerő jelenti a belépő modellt, majd 190 lóerő a következő szint, a 300d pedig a csúcs 237 lóerővel, akár összkerékhajtással párosítva is. Zöld alternatívaként teljesen elektromos meghajtásrendszerű alternatíva is elérhető az EQV változattal.
Elérhetőség
A Mercedes-Benz márkakereskedésekben a V-osztály széles palettája érhető el raktárkészletről. Ha valaki mégis az egyedi gyártás mellett dönt, hosszabb gyártási idővel is számolhat, pláne, ha sok extrafelszereltséget is konfigurál.
4. Volkswagen Multivan T7
INTRO
Bemutatkozás
Multivan sorozatának teljes egészében új generációját mutatta be a Volkswagen lassan másfél éve. Első ízben jelenik meg a hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) változat a kínálatban. Jelentős evolúciót képvisel a Multivan immár ikonná vált formavilága is, de a megújulás a motor és az alváz részeket érintette leginkább.
Miért szeretik?
A Multivan most bemutatkozó változatát elsősorban a modellvariációk széles skálája miatt szeretik, hiszen elérhető rövid és hosszított változatban is öt, hat vagy hét üléssel. Szintén praktikus újdonság, hogy öt, egymással szembefordítható egyes üléssel is felszerelhető az utastér.
Kinek kínáljuk?
Mindenekelőtt a családok és a sportos, aktív vásárlók igényei szerint készült Multivan új fejlesztésű ülés- és csomagtérrendszerével számtalan mobilitási szituációhoz alkalmazkodhat, emellett immár szalonszerű belterével igényes transzfermodellként is kiváló ajánlat.
Cégautó adó
0.- Ft
Fogyasztás
Ha figyelmet fordítunk rá, hogy rendszeresen fel legyen töltve az akkumulátor, akkor városban 5-6 l/100 km közötti átlaggal számolhatunk, hosszabb távon, országúton viszont mindez felmehet 7-10 l/100 km közötti átlagra.
FORMA ÉS FUNKCIÓ
Mire való?
A Multivan számtalan hajtáslánccal elérhető, a plug-in hibrid modell ezek közül elsősorban városi használatra, középtávú utakra ajánlható, de egy családi kirándulás vagy túra sem rettenti meg.
Mire nem való?
Hosszabb országhatárokon átívelő utazás esetében a töltés nem mindig és mindenhol lehetséges, ezért ilyenkor inkább hátrányt, mint előnyt jelent a plug-in-hibrid rendszer.
Helykínálat elől
Az új belső tér koncepció még sokoldalúbb modellé varázsolja az új Multivant. A jármű belsejében a vezető és utasa közvetlenül az első tengelynél foglalnak helyet, így a személyautók világánál magasabbról élhetik át a Bullira jellemző életérzést.
Helykínálat hátul
Az új sínrendszernek köszönhetően a multifunkciós asztal középkonzolként is alkalmazható a vezetőülés és az első utasülés között, de a második vagy a harmadik üléssorban is használható. A Multivan lehajtható és egyenként könnyen kivehető hátsó üléseket kapott, így egyszerűbb a különböző ülésrendek kialakítása.
Brand & Image
Az elmúlt fél évszázadban a VW már 6 generációnyi típussal megalapozta jó hírnevét. Ezt a sort folytatja az új Multivan, olyan személyautós extrákkal, mint a felhőbe is kapcsolható vezetéstámogató asszisztens rendszerek, illetve a vezérlő és infotainment új generációs szintet képviselő verziója.
BESZERZÉS
Ajánlott specifikáció
A Multivan a benzines TSI motorok mellett a klasszikus TDI, dízel erőforrással is elérhető. A legújabb generációt eHybrid rendszerrel is piacra küldi a Volkswagen, amelyben a 116 lóerős villanymotor, és egy 150 lóerős turbófeltöltős TSI-benzinmotor együttesen dolgozik, amellyel akár 40-50 kilométer is megtehető tisztán elektromosan.
Elérhetőség
A Volkswagen hazai képviselete szinte minden modellből rendelkezik raktáron, amelyek azonnal elérhetőek, egyedileg konfigurált verziók esetében azonban néhány hónapos szállítási határidővel számolhatunk.
Ismerje meg flottakezelési tanácsainkat! | MHC Mobility