Használtautó hírek

Citroën C5 - A játéknak nincs vége

Az MHC Mobility prémium használtautó bázisán mindig különleges használtautókba futunk, nem volt ez másképp most sem, amikor ezúttal egy francia gyártmányú autóra esett a választásunk. A Citroën C5 Aircross modellje ugyanis az akkoriban egyre népszerűbb SUV modellek közé érkezett 2018-ban a kínálatba. Az egy kaptafára készülő szabadidő autók között a gazdag felszereltség és prémium besorolás ellenére az autó néhány egyedi stílusjeggyel mégis megőrizte játékos mivoltát. Sajátos arculatával, mint egy kisgyerek kacsint vissza ránk a parkolóból és még a pedigréje is rendben van, hiszen alacsony futást teljesítmény, megkímélt állapot és a MHC Mobility 4x használtautó garanciája is benne áll a bizonyítványában.

A vállalat alapító André Citroën autói az elmúlt 100 évben elsősorban sajátos műszaki megoldásaival nyerték el a vásárlók kegyeit. A 2000-es években, ahogy a Citroën csatlakozott a PSA csoporthoz egy kicsit háttérbe szorult ez az egyediség, de aztán a C3 Cactus modellel sikerült visszakanyarodni a márkára jellemző egyéniségre. A C5 Aircross 2015-ben jelent meg koncepció modellként a Sanghaji Autószalonon, majd két évvel később már sorozat érett modellként volt megvásárolható Kínában. Európába egy évvel később hajózott be a francia SUV modell, a Citroën legfrissebb formanyelvére jellemző vagány és látványos megoldásokkal. 

A formavilág sokat örökölt a 2015-ös tanulmánytól, így az orrészen a franciák újabb modelljeire jellemző kettős lámpatesteket kapott, ám ezúttal a nappali menetfényeket összekötő elemek mellett a tompított és távolsági fényeket tartalmazó egységeket is összefűzi egy hűtőrács. Az összkép kifejezetten modern és egyedi, amit a lökhárítók színes betétei és az oldalsó küszöbön megjelenő elemek is tovább növelnek. Hátra is jutott az izgalmakból: mutatós légbeömlők, kétoldali kipufogó-kivezetés és háromdimenziós lámpák színezik tovább a megjelenést, de az olyan részleteket is érdemes megemlíteni, mint az oldalablakok körüli krómbetétek – melyek szintén a koncepcióról lehetnek ismerősek – vagy a mutatós tetősínek.

Különleges megoldásként jelent meg az ajtók oldalán az úgynevezett Airbump betét, amely a karosszéria színétől függő fényezést kap. Az Airbump az ajtók alsó részén lévő fekete, rugalmas műanyag, feladata, hogy megvédje a karosszériát a parkolóházi rányitásoktól, de SUV használat ismertében hasznos lehet terepen, véd a felverődő kavicsok és faágak ellen. A próbált használtautóban a fekete karosszéria fényezéshez igazodva fehér keretet kapott akárcsak az első lökhárító hasonló belső része. Az összképet a fekete betétes fényes könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé. 

Az utastérben helyet foglalva a minőséggel már első ránézésre sincs probléma, sőt közel 140 ezer km-es futásteljesítmény után is minden részlet a helyén van. Használat közben sem nyikorog semmi. A helykínálat bőséges, és a franciák a C5 Aircross esetében is kiemelten odafigyeltek a komfortra. Ez volt az első magasabb kategóriás Citroën, amely a gyáriak legfrissebb filozófiájának alapján készült el. A „Feel” felszereltségi szintnél ugyan létezik magasabb a Citroën kínálatában, de az alaptartozék része a tempomat, a többzónás digitális légkondicionáló, a fűthető első ülések, a tábla-felismerő rendszer vagy éppen a tolatókamera/tolatóradar.

A modell a PSA csoport EMP2 névre keresztelt padlólemezére épül, ennek megfelelően 2,73 méteres tengelytávon terpeszkedik ezzel igen kényelmes belső teret biztosít az utasoknak. A C5 Aircross 4,50 méter hosszú, 1,84 m széles, 1,67 m magas. Utastere a külsejéhez hasonlóan egyedi, a komfortos, plusz másfél centinyi szivaccsal tömött ülései direkt ráerősítenek a lágy, puha franciaautós sztereotípiákra. Tetszetős a kárpitozás, jól néz ki a teljesen digitális műszerfal, a nyolcfokozatú automata váltó fokozatválasztója és a többi berendezési tárgy is. Érdekes, hogy bár az anyaghasználat nem prémium, látványra teljesen meggyőző bent minden. A nagy, érintőképernyős monitoron lehet rengeteg dolgot beállítani. A belső tér érdekessége, hogy a hátsó üléssorban 5 külön ülés található, amelyek egyesével egyedileg állíthatóak, így a csomagtér is jól kihasználható és az ülések síkba dönthetőek annak padlójával.

A C5 Aircross benzines és dízel motorokkal is elérhető volt. A tesztautó motorházteteje alatt a BlueHDi 180 erőforrás áll, amely egy 2 literes, 178 lóerős turbódízel motor. Ebben a kombinációban 8-fokozatú automata sebességváltó párosul mellé, így a motor meglehetősen dinamikusan mozgatja a 1,5 tonnás masinát, a 100-as sprintet 8,6 másodperc alatt futja meg, végsebessége pedig 211 km/h. Gyakorlati tapasztalataink alapján is támogatja a motor a sportos menetteljesítményeket, de erőltetett menet mellett sem fogyaszt 7 liternél többet, és normál felhasználás mellett még 6 literrel sem kell számolnunk. 

A márka hagyományosan a kényelem szóvivője, ha futóműről van szó, és a hidropneumatikus rendszert használatot követően ismét különleges megoldással igyekszik ezen a téren csúcsra törni. A C5 Aircrossban vezette be a Citroën a Progressive Hydraulic Cushions fantázianévre hallgató újítást, amelynek fejlesztésekor 20 különböző szabadalmat adott be gyár. A szisztéma lényege számos kisebb intézkedés összhatásában, valamint egy nagyobb újdonságban eredeztethető. Az egyedülálló megoldás lényege, hogy a futóműben a be- és kirugózásnál nem fix ütközőpontok vannak, hanem hidraulikusan változtathatóak, amelyek nagyobb úthibákon, például fekvőrendőrön szabadon hagyják dolgozni a rugókat és a lengéscsillapítót, lényegében végpontok, ezáltal pedig felütés nélkül. Emellett nagyobb tempónál a hidraulikus ütközőpontok még jobban képesek a karakterisztika változtatására, ezáltal sokszínűbb rugózást lehetővé téve - mindezt költséghatékony kialakítás mellett.

Összeségében a próbált Citroën használtautó páratlan egyéniség, tetszetős, de játékos karosszériával, jól bevált 2 literes turbódízel motorral, valamint egyedi francia műszaki megoldásokkal. Előnyei közé tartozik az MHC Mobility prémium használtautó telepén megszokott kimagasló és kifogástalan állapot mellett, az erre a modellre is érvényes a 4x-es használtautó garancia.

A szakember szemével

Holczer Péter, MHC Mobility használtautó centrum értékesítő: “A Citroën egy rendkívül egyedi dizájnnal megáldott autó. Gyakorlatilag az utcán nincs olyan ember, aki ne nézné meg. Egy egységes, tényleg szép külső dizájnnal ellátott modellről beszélünk, aminek a belseje ugyanúgy tükrözi ezt a francia különcséget Egy kicsit eklektikus ugyan, de tényleg a mai kívánalmaknak megfelelő, és francia autókra jellemző módon, tényleg nagyon kényelmes autó, tágas, könnyen használható, kényelmes belső térrel rendelkezik. A hátsó sorban is hatalmas a lábtér, széltében, hosszában nagy a csomagtartója, praktikusan lehajthatóak a hátsó ülések, tényleg kényelmesen elfér benne mindenki. Mindamellett egy erős dízelmotorral van felszerelve, ami az erős technika mellett, nagyon keveset is tud fogyasztani, minden sebességtartományban csöndesen és kulturáltan jár a BlueHDi motor. A családosok részére egy kifejezetten jó választás.”

Válogasson Ön is az MHC Mobility prémium használtautó kínálatából!

Szeretne autót bérelni?

Hívjon minket
+3696519995

Lépjen kapcsolatba velünk

Partnerek

Speedzone.hu TrendFM Gazdasági Rádió Portfolio.hu

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre.
Értesüljön a legfrissebb információkról és a különleges ajánlatokról.