Használtautó hírek

Citroën C5 - A játéknak nincs vége

Az MHC Mobility prémium használtautó bázisán mindig különleges használtautókba futunk, nem volt ez másképp most sem, amikor ezúttal egy francia gyártmányú autóra esett a választásunk. A Citroën C5 Aircross modellje ugyanis az akkoriban egyre népszerűbb SUV modellek közé érkezett 2018-ban a kínálatba. Az egy kaptafára készülő szabadidő autók között a gazdag felszereltség és prémium besorolás ellenére az autó néhány egyedi stílusjeggyel mégis megőrizte játékos mivoltát. Sajátos arculatával, mint egy kisgyerek kacsint vissza ránk a parkolóból és még a pedigréje is rendben van, hiszen alacsony futást teljesítmény, megkímélt állapot és a MHC Mobility 4x használtautó garanciája is benne áll a bizonyítványában.

A vállalat alapító André Citroën autói az elmúlt 100 évben elsősorban sajátos műszaki megoldásaival nyerték el a vásárlók kegyeit. A 2000-es években, ahogy a Citroën csatlakozott a PSA csoporthoz egy kicsit háttérbe szorult ez az egyediség, de aztán a C3 Cactus modellel sikerült visszakanyarodni a márkára jellemző egyéniségre. A C5 Aircross 2015-ben jelent meg koncepció modellként a Sanghaji Autószalonon, majd két évvel később már sorozat érett modellként volt megvásárolható Kínában. Európába egy évvel később hajózott be a francia SUV modell, a Citroën legfrissebb formanyelvére jellemző vagány és látványos megoldásokkal. 

A formavilág sokat örökölt a 2015-ös tanulmánytól, így az orrészen a franciák újabb modelljeire jellemző kettős lámpatesteket kapott, ám ezúttal a nappali menetfényeket összekötő elemek mellett a tompított és távolsági fényeket tartalmazó egységeket is összefűzi egy hűtőrács. Az összkép kifejezetten modern és egyedi, amit a lökhárítók színes betétei és az oldalsó küszöbön megjelenő elemek is tovább növelnek. Hátra is jutott az izgalmakból: mutatós légbeömlők, kétoldali kipufogó-kivezetés és háromdimenziós lámpák színezik tovább a megjelenést, de az olyan részleteket is érdemes megemlíteni, mint az oldalablakok körüli krómbetétek – melyek szintén a koncepcióról lehetnek ismerősek – vagy a mutatós tetősínek.

Különleges megoldásként jelent meg az ajtók oldalán az úgynevezett Airbump betét, amely a karosszéria színétől függő fényezést kap. Az Airbump az ajtók alsó részén lévő fekete, rugalmas műanyag, feladata, hogy megvédje a karosszériát a parkolóházi rányitásoktól, de SUV használat ismertében hasznos lehet terepen, véd a felverődő kavicsok és faágak ellen. A próbált használtautóban a fekete karosszéria fényezéshez igazodva fehér keretet kapott akárcsak az első lökhárító hasonló belső része. Az összképet a fekete betétes fényes könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé. 

Az utastérben helyet foglalva a minőséggel már első ránézésre sincs probléma, sőt közel 140 ezer km-es futásteljesítmény után is minden részlet a helyén van. Használat közben sem nyikorog semmi. A helykínálat bőséges, és a franciák a C5 Aircross esetében is kiemelten odafigyeltek a komfortra. Ez volt az első magasabb kategóriás Citroën, amely a gyáriak legfrissebb filozófiájának alapján készült el. A „Feel” felszereltségi szintnél ugyan létezik magasabb a Citroën kínálatában, de az alaptartozék része a tempomat, a többzónás digitális légkondicionáló, a fűthető első ülések, a tábla-felismerő rendszer vagy éppen a tolatókamera/tolatóradar.

A modell a PSA csoport EMP2 névre keresztelt padlólemezére épül, ennek megfelelően 2,73 méteres tengelytávon terpeszkedik ezzel igen kényelmes belső teret biztosít az utasoknak. A C5 Aircross 4,50 méter hosszú, 1,84 m széles, 1,67 m magas. Utastere a külsejéhez hasonlóan egyedi, a komfortos, plusz másfél centinyi szivaccsal tömött ülései direkt ráerősítenek a lágy, puha franciaautós sztereotípiákra. Tetszetős a kárpitozás, jól néz ki a teljesen digitális műszerfal, a nyolcfokozatú automata váltó fokozatválasztója és a többi berendezési tárgy is. Érdekes, hogy bár az anyaghasználat nem prémium, látványra teljesen meggyőző bent minden. A nagy, érintőképernyős monitoron lehet rengeteg dolgot beállítani. A belső tér érdekessége, hogy a hátsó üléssorban 5 külön ülés található, amelyek egyesével egyedileg állíthatóak, így a csomagtér is jól kihasználható és az ülések síkba dönthetőek annak padlójával.

A C5 Aircross benzines és dízel motorokkal is elérhető volt. A tesztautó motorházteteje alatt a BlueHDi 180 erőforrás áll, amely egy 2 literes, 178 lóerős turbódízel motor. Ebben a kombinációban 8-fokozatú automata sebességváltó párosul mellé, így a motor meglehetősen dinamikusan mozgatja a 1,5 tonnás masinát, a 100-as sprintet 8,6 másodperc alatt futja meg, végsebessége pedig 211 km/h. Gyakorlati tapasztalataink alapján is támogatja a motor a sportos menetteljesítményeket, de erőltetett menet mellett sem fogyaszt 7 liternél többet, és normál felhasználás mellett még 6 literrel sem kell számolnunk. 

A márka hagyományosan a kényelem szóvivője, ha futóműről van szó, és a hidropneumatikus rendszert használatot követően ismét különleges megoldással igyekszik ezen a téren csúcsra törni. A C5 Aircrossban vezette be a Citroën a Progressive Hydraulic Cushions fantázianévre hallgató újítást, amelynek fejlesztésekor 20 különböző szabadalmat adott be gyár. A szisztéma lényege számos kisebb intézkedés összhatásában, valamint egy nagyobb újdonságban eredeztethető. Az egyedülálló megoldás lényege, hogy a futóműben a be- és kirugózásnál nem fix ütközőpontok vannak, hanem hidraulikusan változtathatóak, amelyek nagyobb úthibákon, például fekvőrendőrön szabadon hagyják dolgozni a rugókat és a lengéscsillapítót, lényegében végpontok, ezáltal pedig felütés nélkül. Emellett nagyobb tempónál a hidraulikus ütközőpontok még jobban képesek a karakterisztika változtatására, ezáltal sokszínűbb rugózást lehetővé téve - mindezt költséghatékony kialakítás mellett.

Összeségében a próbált Citroën használtautó páratlan egyéniség, tetszetős, de játékos karosszériával, jól bevált 2 literes turbódízel motorral, valamint egyedi francia műszaki megoldásokkal. Előnyei közé tartozik az MHC Mobility prémium használtautó telepén megszokott kimagasló és kifogástalan állapot mellett, az erre a modellre is érvényes a 4x-es használtautó garancia.

A szakember szemével

Holczer Péter, MHC Mobility használtautó centrum értékesítő: “A Citroën egy rendkívül egyedi dizájnnal megáldott autó. Gyakorlatilag az utcán nincs olyan ember, aki ne nézné meg. Egy egységes, tényleg szép külső dizájnnal ellátott modellről beszélünk, aminek a belseje ugyanúgy tükrözi ezt a francia különcséget Egy kicsit eklektikus ugyan, de tényleg a mai kívánalmaknak megfelelő, és francia autókra jellemző módon, tényleg nagyon kényelmes autó, tágas, könnyen használható, kényelmes belső térrel rendelkezik. A hátsó sorban is hatalmas a lábtér, széltében, hosszában nagy a csomagtartója, praktikusan lehajthatóak a hátsó ülések, tényleg kényelmesen elfér benne mindenki. Mindamellett egy erős dízelmotorral van felszerelve, ami az erős technika mellett, nagyon keveset is tud fogyasztani, minden sebességtartományban csöndesen és kulturáltan jár a BlueHDi motor. A családosok részére egy kifejezetten jó választás.”

Válogasson Ön is az MHC Mobility prémium használtautó kínálatából!

Szeretne autót bérelni?

Hívjon minket
+3696519995

Lépjen kapcsolatba velünk

Partnerek

The Zone TrendFM Gazdasági Rádió Portfolio.hu

Hírlevél feliratkozás

* indicates required

Ne maradjon le a legújabb híreinkről, ajánlatainkról és iparági újdonságainkról – csak egy kattintásra van tőlük.

Bármikor leiratkozhat a hírleveleink alján található linken keresztül. Az adatkezelés részleteit az Adatvédelmi Szabályzatban találja.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices.