MHC Magazin

EV teszt: Ford Capri/Explorer - A név kötelez

Capri, Explorer. Jó nevek, nagy nevek. Éppen ezért egy kicsit meglepődve fogadta a szakma és a közvélemény, amikor a Ford ezeket a klasszikus értékeket használta fel európai villanyautó flottájának elnevezéséhez. Bevallom őszintén kezdetben magam is szkeptikus voltam a név választást illetően, de az idő és modellek iránti érdeklődés úgy tűnik igazolja a Ford ötletét. Páros tesztünk során ráadásul magunk is meggyőződhettünk róla, hogy mindkét autó hozza amit a keresztség alapján elvárunk tőlük.

A Ford a Mustang Mach-E bemutatásával indított az elektromos autók piacán, most a sort az Európában gyártott és a kontinensünknek szánt Capri és Explorer modellek folytatják. Már a Volkswagen-Ford együttműködés bejelentése óta lehetett tudni, hogy több modell is készül majd Kölnben a wolfsburgiak MEB platformjára, az elektromos modellekhez a Ford az Explorer és a Capri neveket támasztotta fel, ahogy divat lett a régi filmek, sorozatok újraforgatása, vagy régen kivezetett márkanevek újraértelmezése. Ezt a retrohullámot a Ford sem akarta elkerülni, de mi más is lehetne tökéletesebb recept arra, hogyan formálja át a sikeres márka európai üzletmenetét az EV modellekkel. 


Közeli és távoli rokonok

A Volkswagen unokatestvéreknél az ID.4/ID.5 változatoknál jórészt csak egy csapott hátsó tetővonal a különbség, ami némi fej- és csomagtér árán sportosabb külsőt kölcsönöz. A Ford szerencsére, ennél bátrabb volt, és bár a műszaki alapok megegyeznek, a két kocsi minden külső részletében más formát kapott. A hűtőmaszk nélküli orr és a jellegzetes első lámpák mellett az autó fara is könnyen felismerhetőre sikerült, a különleges egyedi, múltidéző könnyűfém keréktárcsák pedig nagyon sokat dobnak az oldalsó profilon.


Capri

A Capri a Ford európai sportkupéja volt, amelyet 1969 és 1986 között gyártottak, és a Mustang európai megfelelőjének szánták. A Capri összesen három generáción át volt a piacon, és számos motorváltozattal, köztük V4-es és V6-os motorokkal, valamint soros négyhengeresekkel is elérhettük. Abszolút sikeres modellnek bizonyult, hiszen közel 2 millió darabot adtak el belőle. Ezzel szemben az új Capri immár egy sportos, 5-ajtós SUV kupé modell, teljesen egyedi karakterrel, de olyan finom múltidéző részletekkel, mint a fényszórók, keréktárcsák vagy éppen a karosszériaszínek. A Capri esetében ugyanis a tesztautónk sárgája jelenti az alapáras fényezést és ez a karakteres sárga szín az ős-modellel is összeforrt.


Explorer

Amerikában az egyik legnépszerűbb terepjáró az Explorer, amely több mint 30 éve létezik a tengerentúlon. Magyarországon több alkalommal is forgalomba került, legutóbb pár éve a legutolsó generáció volt elérhető plug-in hibrid hajtáslánccal. Most tisztán elektromos verzióban érkezik az Explorer, és ugyan az áramvonalas karosszéria hűen tükrözi az ikonikus amerikai SUV-modelljének szellemiségét és magabiztos stílusát, ez az autó egy teljesen másik dimenzió, csak a név maradt ugyan az. A karosszéria mérete sokkal kisebb, a szállítható személyek száma 5 főre korlátozódik, mégis az európai igényekhez igazodva, ebben az elektrifikált korban felfedező lehet a Ford újdonsága. Ehhez minden adott, hiszen a tetszetős formaterv mellé kiváló villanyautó paraméterek párosulnak a megszokott Ford minőségben. 


Digitális világ

A Németországban tervezett és gyártott, tisztán elektromos hajtású modellpár páratlan digitális élményt kínál, biztosítva utasainak, hogy menet közben is mindig kapcsolatban lehessenek a külvilággal, és a lehető legkényelmesebben utazzanak. Ezt olyan megoldások szolgálják, mint a SYNC Move hatalmas méretű, mozgatható képernyője, a hálózatba kapcsolt szórakoztató rendszer az utastérhez szabott hifivel, a vezeték nélküli app-integráció és a fejlett vezetéssegítő technológiák.


Kalandra kész

Meglepő módon ha csak minimális mértékben  de a Capri nagyobb mint az Explorer. Mivel a tengelytávolság ugyanaz mindkét modellnél a különbség a csomagtartónál jelentkezik. Meglepő lehet, hogy a kupé verzió nagyobb, de az 572/536 literes csomagtér révén mindkét autó tökéletes társ a városi és vidéki felfedező utakhoz. A belső tér egyébként szinte teljes egészében egyforma. A vezető és az első utas közé beépített 17 literes konzoldobozban akár egy 15 colos laptop is elfér, de a középkonzol egy értékmegőrző rekeszt is rejt, a csomagtérajtó pedig kézhasználat nélkül nyitható. A futurista külső stílushoz remekül illik az ultramodern utastér, amelynek prémium burkolatai, formás sportülései és kifinomult soundbar-stílusú hangszórói sokkal inkább emlékeztetnek egy forradalmian újszerű tanulmányautóra, mint egy családi járműre. 


Kényelmi bőség

A luxuskivitelű utastér egyszerre érződik minimalistának és digitálisnak, a lágy tapintású anyagaival és formatervezett első üléseivel. A bőséges kényelmi alapfelszereltségben olyan tételek szerepelnek, mint a kulcs nélküli nyitás és indítás, a fűthető első ülések és kormánykerék, a kétzónás klímavezérlés valamint a vezetőülés memória és masszázsfunkciója. (Ülésszellőztetés sajnos egyik modellhez sem érhető el.) Az újszerű SYNC Move rendszer 14,6 colos központi érintőképernyője fel-le mozgatható, így mindenki ízlése szerint beállíthatja a kijelző ideális dőlésszögét. Alatta egy jól pakolható rekesz is található, amely bizonyos beállítás mellett titokban, rejtve marad az avatatlan szemek elől. Az okostelefonok egyszerűen integrálhatók a vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay rendszereken keresztül, a vezeték nélküli telefontöltő szintén az alapfelszereltség része.


Félezer km

Mindkét típust a legmagasabb Premium felszereltségi szinten, kétkerék-meghajtású, Extended range változatban tehettük próbára. Ezekben a konfigurációkban a pilóta 286 lóerőnek és  545 Nm nyomatéknak parancsolhat. A limitált végsebesség 180 km/h, a 0-100 km/h-s gyorsulás is azonos 6,4 másodperc. A gyakorlatban mindez bőven elégséges a hazai utakon. Autópálya tempó és intenzív légkondicionálás mellett is mindkét autó 450 km körüli hatótávval bír, bár a Caprinak egy picit csekélyebb a fogyasztása így 20-30 kilométerrel nagyobb hátótávolságot is elérhetünk vele ha ügyesek vagyunk. A tesztidőszak alatt városban mindkét modellel simán megtehető volt az 500 km is, a komfortos utazást még kellemesebbé tette hogy az akkumulátor nagyon gyorsan, mindössze 25 perc alatt feltölthető 10-ről 80 százalékra, gyakorlati tapasztalataink alapján így 1 perc alatt 15 km-nyi távolság nyerhető újra.

Szumma
Összeségében a Capri és az Explorer is méltó a nagy elődök nevére, tetszetős formavilág, tágas utastér, hatékony fogyasztás és hatótávolság jellemzi ezeket a villanyautókat. Mindezen tulajdonságok mellett az árversenyben sem lógnak ki a sorból, ilyen felszereltség és akkukapacitás mellett teljesen vállalhatóak, a tesztautók 20 millió forint alatti alapárai. Ha néhány szóval kellene jellemeznünk őket, akkor az Explorer olcsóbb és életrevalóbb, a Capri sportosabb és tetszetősebb. 

Szeretne autót bérelni?

Hívjon minket
+3696519995

Lépjen kapcsolatba velünk

Partnerek

The Zone TrendFM Gazdasági Rádió Portfolio.hu

Hírlevél feliratkozás

* indicates required

Ne maradjon le a legújabb híreinkről, ajánlatainkról és iparági újdonságainkról – csak egy kattintásra van tőlük.

Bármikor leiratkozhat a hírleveleink alján található linken keresztül. Az adatkezelés részleteit az Adatvédelmi Szabályzatban találja.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices.