Használtautó hírek

Használtautó - Mercedes-Benz GLC 300d 4Matic - Felnőtt a kistestvér

A Mercedes-Benz kínálatában nagyon sokáig csak klasszikus limuzin modellek vitték a prímet, aztán az autópiaci trendekhez igazodva az ezredforduló környéken a stuttgarti márka kínálatában is megjelentek az SUV modellek. Előbb csak a tengerentúlra szánt óriás GL, majd néhány évvel később megjelent a kistestvért, amely a nevében megjelenő K (a német kurz szóból ered) betűvel is jelezte, hogy a kisebb, rövidebb öcsivel van dolgunk. Ahogy teltek, múltak az évek oda jutottunk, hogy ez a kisebb családtag is nagynak számít a csillagos márka kínálatában, hiszen az A-, majd a B-osztály megjelenésével, már közel sem a C-osztály és annak SUV változata, az időközben GLC-re átkeresztelt modell a legkisebb a kínálatban. Ennek a GLC sorozatnak leltük meg egy igen figyelemre méltó példányát az MHC Mobility prémium használtautó bázisán. Ez a GLC tulajdonképpen a lehető legjobb kombináció, ami csak konfigurálható volt 2020-ban. A nagyszerű megjelenés és a megkímélt futásteljesítmény mellett már csak hab a tortán rendkívül elegáns, hófehér fényezése is.

A GLK sorozatot 2015-ben váltotta a GLC első nemzedéke és éppen ebben az időszakban folytatta hatékonyabban a Mercedes-Benz nómenklatúra-váltást. GLA, GLC, GLE – a hagyományos Mercedes elnevezések (A, C, E) az osztályt jelölik, a GL pedig a német terepjáró szó rövidítéséből a terepes jellegű kialakítást. Így már egyszerűbbé vált a megkülönböztetés, vagyis, ha GLC-t emlegetünk, akkor az SUV mérettáblázat közepén járunk. Nem meglepő, hogy a modellen már kívülről is a C-osztály formái köszönnek vissza, melyet a tervezők ügyesen dolgoztak át magas felépítésre.

Óriás C-class

Belül nem fáradoztak ennyit, itt gyakorlatilag egy az egyben a limuzin változat belső tere köszön vissza, ami viszont jó ómen, hiszen az S-osztály formáival operáló belső minőségi, szép és ügyesen megtervezett. Ezúttal is központi szerepet tölt be a különálló, 7 vagy 8,4 colos kijelző, amelyen forgótárcsa segítségével kezelhetjük a központi rendszert.

A helykínálat óriási, a tengelytáv 118 mm-rel mutat túl a GLK-n, a hátsó utasok pedig a megnövelt lábtér (+57 mm) mellett nagyobb ajtóknak is örülhetnek. A szélesség és a helykihasználás is magasabb szintre lépett: a könyök-, és válltér elöl több mint öt, hátul pedig átlagosan három centivel növekedett. A csomagtartóba, a három részben ledönthető hátsó ülésekkel akár 1600 l-nyi útiholmi is elfér, alapból pedig 580 l-nyi hely akad.

A kevesebb több

Korábban a 300-as jelzés jellemzően hathengeres motort takart, ma a GLC 300d motorházteteje alatt csak egy kétliteres, négyhengeres erőforrás áll, igaz a lehető legerősebb 245 LE-s teljesítmény változatban. Számokra váltva a teljesítményt azonban nem lehetünk csalódottak, hiszen a GLC 300d végsebessége 231 km/h, álló helyzetből indulva pedig 6,5 mp alatt éri el a 100 km/h-s tempót. Mindkét adat sokkal több és jobb, mint amire hétköznapi, magyarországi használat során szükségünk lehet, de az autó hosszabb európai utazás során nem jön zavarba. Sőt talán egyenesen erre is való, nem a városi araszolásra, hanem hosszabb távon, utazóautóként van elemében.

Biztos alapok

Az összes hajtáslánchoz szériában jár a 9G-Tronic névre hallgató kilencsebességes automataváltó. Az átlagosan 80 kg-os fogyókúra, valamint a 0,31-es légellenállási együttható mellett ennek a sebességváltónak is köszönhető, hogy korábbi változatokhoz képest sokkal takarékosabbá vált a dízel, amely ebben a teljesítményszintben sem fogyaszt többet semmilyen körülmények között 6,5-7 l-nél, és ez igaz a 4x4-es verzióra is. A 4MATIC elnevezés ugyanis ennél az autónál is az összkerékhajtást takarja, amely alapból a teljesítmény 55%-át küldi hátra. A több kuplungtárcsás központi differenciálművel rendelkező rendszer zárási nyomatékát megnövelték a tervezők, így valószínűleg még ütőképesebb lesz tapadás tekintetében. Ha az autót terepen szeretnénk kihasználni biztosan nem fogunk csalódni, de ebben a konfigurációban néhány síterepnél rosszabb kemény terepet a kocsi nem érdemel.

Szumma

Ha nem is a Szent Grál, de igazán különleges kincs ebben a kombinációban ez a Mercedes-Benz modell. Szerintem nem kell félni, hogy dízel, hiszen abból az egyik legjobb. Motorja kellően erős, fogyasztása viszont szerény, még úgyis, hogy 4Matic négykerék-meghajtással is rendelkezik. Legyen szó munkába járásról, tengerparti nyaralásról, téli síelésről a GLC minden helyzetben ideális partner, akár egy négyfős család vagy társaság számára is. A próbált használtautó ugyan mellőzi a sportosabb AMG stílusjegyeket, ennek ellenére gazdag felszereltséggel bír. Minden olyan kütyü benne van, amire értelmesen szükségünk lehet. Luxusban erős, de ár/érték arányban is kiváló ebben a formában. Habár ez az autó már nem elérhető kínálatunkban, további ajánlatainkat elérhetőek honlapunkon.

A szakember szemével

Nagy Lóránt, MHC Mobility használtautó centrum vezető: „Ez a Mercedes-Benz modell kimondottan tetszetős formavilággal rendelkezik, a karosszéria alatt pedig az egyik legjobb dízel motor áll. A kínálat legerősebb négyhengeres, turbódízel motorja, amely ennek ellenére meglepően szerény fogyasztással bír. A 4Matic összkerékhajtás legendásan jó, nincs olyan helyzet, amelyben cserben hagyná gazdáját. Felszereltségét tekintve egyszerűen nagyszerű ez a modell. Méreteinél fogva ideális lehet családapák számára, hiszen hétvégén mindenki kényelmesen elfér az autóban, de van annyira jó formája a kocsinak, hogy szerintem a női vásárlók szíve is hevesebben megdobban ezen Mercedes-Benz GLC láttán.” 

Válogasson Ön is az MHC Mobility prémium használtautó kínálatából!

Szeretne autót bérelni?

Hívjon minket
+3696519995

Lépjen kapcsolatba velünk

Partnerek

The Zone TrendFM Gazdasági Rádió Portfolio.hu

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre.
Értesüljön a legfrissebb információkról és a különleges ajánlatokról.