Használtautó hírek

Használtautó teszt: Mazda CX-5 CD184 AWD Revolution Top AT - Színezd újra

Az MHC Mobility Prémium Használtautó Centerében a flottakezelésből visszaérkező autók közül valamelyiken mindig megakad a szemünk. Nem az első alkalom, hogy egy Mazdát választunk, a japánok CX-5 modellje ezúttal sem okozott csalódást. A tetszetős SUV formavilág és a magas felszereltség mellett az autó különlegessége a Soul Red Crystal piros fényezés, amely tulajdonképpen a Mazda szinte márka arculati elemévé vált az elmúlt években, jellemzően ebben a sláger színben mutatják be mindig legújabb modelljüket kezdve az MX-5 roadstertől, Mazda 6-oson át, egészen a legújabb CX60-os SUV modellig.

A kiválasztott használtautó több szemszögből is egyedi a népszerű flottamodellekhez képest. A közelmúltban elterjedt SUV divatnak köszönhetően a Mazda 2012-ben mutatta be az európai igényekhez szabott CX-5 városi terepjáróját. 2017-ben már a második generáció is megjelent, amelyet két évvel később egy kicsit még fel is javítottak, így mostani tesztalanyunk már ebből a későbbi modell evolúcióból származik.

Látványra nem sok újat hozott a második CX-5 generáció, de azért vegyük át gyorsan, milyen is ez a megújult modell! Az alapvetően elegáns formatervnél is alkalmazta a Mazda a Kodo irányelvként elhíresült karosszéria vonalvezetést. Ez a kicsit olaszos beütésű dizájn, már a 2012-es premierkor jelen volt, a második generációnál nem is nagyon változtattak a fő jellemvonásokon. A kevesebb több filozófiát nagyon sikeresen alkalmazza a Mazda, és ez nagymértékben bevált a CX-5 esetében is. A legmarkánsabb változás kétségtelenül az orr részt érintette, eltűntek a ködlámpák, a hűtőmaszk jellegzetesen nagy cápaszájra emlékeztet. Az orr, a keskeny lámpák, a döntött szélvédő sportosságot kölcsönöznek az autónak, amely ugyanakkor a valóságban igencsak méretes darab. Elődjéhez képest 10 milliméterrel hosszabb és 35 milliméterrel alacsonyabb a második generáció, a tengelytávolság változatla, miközben elöl és hátul is kissé szélesebb a nyomtáv, mint 2017 előtt.

mazda cx-5 hasznaltteszt mhc mobility
mazda cx-5 hatulrol használtautó teszt mhc mobility
mazda cx-5 interior hasznaltuatuo teszt mhc mobility

Az utastér sötét hangulata ugyan kicsit komorabb hangulatot kölcsönöz az autónak, de tökéletes összhangban áll a harsányabb Soul Red Crystal fényezésével. A flottás használtautó futásteljesítménye még 100 ezret sem érte el, mind az első, mind a második üléssorban nagyon szépek, tiszták felületek, az autó egész belterén érezhető, hogy gondos tulajdonosa volt korábban ennek a CX-5 modellnek. A pedálok, az ülés, a kormány, minden tökéletes helyre került, ennek köszönhetően remek élmény a CX-5-tel autózni. Méretét meghazudtoló könnyedséggel lehet irányítani, parkoláskor is meglepően jól lehet vele manőverezni, egyáltalán nem érezzük úgy, mintha egy SUV-ban ülnénk. 

Barátságos, kifinomult az utastere. Összeszerelésben és a részletek kidolgozásban, anyagválasztásban a prémium modellekhez közelít a belső, ugyanakkor nem jellemző rá a napjainkban tapasztalható technológia lehengerlés. Műszeregysége részben digitális, de nincs hatalmas színes térkép kivetítés, csak a fedélzeti számítógép adataira szorítkozik. Tényleges térkínálatával a CX-5 a kompakt SUV-mezőnnyel mérhető össze, csomagtartója alaphelyzetben 477 literes, de az osztottan dönthető ülések variálásával 506 litertől 1620 literig növelhető.

Az autóban található 2,2-es dízelmotor régóta szerepel a Mazda kínálatában, de ebbe a generációba már átdolgozott formában került bele. A frissítés legfőbb oka a szigorodó európai emissziós norma volt, de ezzel együtt a kocsi erősebb is lett, hiszen teljesítménye 175-ről 184 lóerőre, nyomatéka 420-ról 445 newtonméterre nőtt. Mindezt úgy érte el Mazda, hogy módosították az égésteret, a befecskendezést, a szelepeket, a turbót, és változtattak a sűrítésen is. 

Nemcsak az intelligens 4×4 segít az erő biztos útra vitelében, de az átdolgozott elektronikus nyomatékvezérlés is, amit immár G-Vectoring Controlt Plusnak hívnak. A fékeket használó rendszer a kanyar teljes ívén besegít az ívkülső kerék fékezésével, illetve a hirtelen irányváltásokkor is fokozza a stabilitást. A CX-5 alapvetően elsőkerék-hajtású, de ha kell, a nyomaték 50 százaléka juthat a hátsó tengelyre, mikor a rendszer érzékeli, hogy az elsők alól elfogy a tapadás. A turbódízel motor mellé automata sebességváltót párosított a korábbi bérlője, de ha szükséges akkor a sebességváltókart használva mi magunk is választhatunk a 6-fokozat közül. A kényelmes és hosszútávú utazás kényelmét aktív sávtartó, adaptív sebességtartó, navigáció és 10 hangszórós BOSE hifi segíti elő. A fogyasztására sem lehet panasz, pár száz km-es tesztkör alatt, erőltetett menet mellett sem sikerült 7 l/100km fölé emelni az átlagot. 

A Mazda a CX-5, amiben első ízben a Kodo dizájn és a Skyactiv technika is megtalálható volt, az elmúlt tíz év alatt a márka legkedveltebb, legnagyobb darabszámban eladott modelljévé vált Európában. A próbált modell kimondottan jó választás lehet azoknak, akik egyedi, de tetszetős modellre vágynak. Ezzel CX-5 modellel új tulajdonosa nemcsak az autó, hanem saját életét is újraszínezheti, hiszen ezzel a motorvariánssal mind városban, mind hosszabb távon is tökéletes társ lehet. A különleges piros színe mellett, dízel volta és 4x4-es hajtásrendszere is kimondottan egyedivé teszi. További előnye a kipróbált autónak, hogy az MHC Mobility prémium használtautó telepén megszokott különleges és kifogástalan állapot mellett, erre a modellre is érvényes a 4x-es használtautó garancia.


Válogasson Ön is az MHC Mobility prémium használtautó kínálatából!

Szeretne autót bérelni?

Hívjon minket
+3696519995

Lépjen kapcsolatba velünk

Partnerek

The Zone TrendFM Gazdasági Rádió Portfolio.hu

Hírlevél feliratkozás

* indicates required

Ne maradjon le a legújabb híreinkről, ajánlatainkról és iparági újdonságainkról – csak egy kattintásra van tőlük.

Bármikor leiratkozhat a hírleveleink alján található linken keresztül. Az adatkezelés részleteit az Adatvédelmi Szabályzatban találja.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices.