Az MHC Mobility Prémium Használtautó Centerében a flottakezelésből visszaérkező autók közül valamelyiken mindig megakad a szemünk. Nem az első alkalom, hogy egy Mazdát választunk, a japánok CX-5 modellje ezúttal sem okozott csalódást. A tetszetős SUV formavilág és a magas felszereltség mellett az autó különlegessége a Soul Red Crystal piros fényezés, amely tulajdonképpen a Mazda szinte márka arculati elemévé vált az elmúlt években, jellemzően ebben a sláger színben mutatják be mindig legújabb modelljüket kezdve az MX-5 roadstertől, Mazda 6-oson át, egészen a legújabb CX60-os SUV modellig.
A kiválasztott használtautó több szemszögből is egyedi a népszerű flottamodellekhez képest. A közelmúltban elterjedt SUV divatnak köszönhetően a Mazda 2012-ben mutatta be az európai igényekhez szabott CX-5 városi terepjáróját. 2017-ben már a második generáció is megjelent, amelyet két évvel később egy kicsit még fel is javítottak, így mostani tesztalanyunk már ebből a későbbi modell evolúcióból származik.
Látványra nem sok újat hozott a második CX-5 generáció, de azért vegyük át gyorsan, milyen is ez a megújult modell! Az alapvetően elegáns formatervnél is alkalmazta a Mazda a Kodo irányelvként elhíresült karosszéria vonalvezetést. Ez a kicsit olaszos beütésű dizájn, már a 2012-es premierkor jelen volt, a második generációnál nem is nagyon változtattak a fő jellemvonásokon. A kevesebb több filozófiát nagyon sikeresen alkalmazza a Mazda, és ez nagymértékben bevált a CX-5 esetében is. A legmarkánsabb változás kétségtelenül az orr részt érintette, eltűntek a ködlámpák, a hűtőmaszk jellegzetesen nagy cápaszájra emlékeztet. Az orr, a keskeny lámpák, a döntött szélvédő sportosságot kölcsönöznek az autónak, amely ugyanakkor a valóságban igencsak méretes darab. Elődjéhez képest 10 milliméterrel hosszabb és 35 milliméterrel alacsonyabb a második generáció, a tengelytávolság változatla, miközben elöl és hátul is kissé szélesebb a nyomtáv, mint 2017 előtt.
Az utastér sötét hangulata ugyan kicsit komorabb hangulatot kölcsönöz az autónak, de tökéletes összhangban áll a harsányabb Soul Red Crystal fényezésével. A flottás használtautó futásteljesítménye még 100 ezret sem érte el, mind az első, mind a második üléssorban nagyon szépek, tiszták felületek, az autó egész belterén érezhető, hogy gondos tulajdonosa volt korábban ennek a CX-5 modellnek. A pedálok, az ülés, a kormány, minden tökéletes helyre került, ennek köszönhetően remek élmény a CX-5-tel autózni. Méretét meghazudtoló könnyedséggel lehet irányítani, parkoláskor is meglepően jól lehet vele manőverezni, egyáltalán nem érezzük úgy, mintha egy SUV-ban ülnénk.
Barátságos, kifinomult az utastere. Összeszerelésben és a részletek kidolgozásban, anyagválasztásban a prémium modellekhez közelít a belső, ugyanakkor nem jellemző rá a napjainkban tapasztalható technológia lehengerlés. Műszeregysége részben digitális, de nincs hatalmas színes térkép kivetítés, csak a fedélzeti számítógép adataira szorítkozik. Tényleges térkínálatával a CX-5 a kompakt SUV-mezőnnyel mérhető össze, csomagtartója alaphelyzetben 477 literes, de az osztottan dönthető ülések variálásával 506 litertől 1620 literig növelhető.
Az autóban található 2,2-es dízelmotor régóta szerepel a Mazda kínálatában, de ebbe a generációba már átdolgozott formában került bele. A frissítés legfőbb oka a szigorodó európai emissziós norma volt, de ezzel együtt a kocsi erősebb is lett, hiszen teljesítménye 175-ről 184 lóerőre, nyomatéka 420-ról 445 newtonméterre nőtt. Mindezt úgy érte el Mazda, hogy módosították az égésteret, a befecskendezést, a szelepeket, a turbót, és változtattak a sűrítésen is.
Nemcsak az intelligens 4×4 segít az erő biztos útra vitelében, de az átdolgozott elektronikus nyomatékvezérlés is, amit immár G-Vectoring Controlt Plusnak hívnak. A fékeket használó rendszer a kanyar teljes ívén besegít az ívkülső kerék fékezésével, illetve a hirtelen irányváltásokkor is fokozza a stabilitást. A CX-5 alapvetően elsőkerék-hajtású, de ha kell, a nyomaték 50 százaléka juthat a hátsó tengelyre, mikor a rendszer érzékeli, hogy az elsők alól elfogy a tapadás. A turbódízel motor mellé automata sebességváltót párosított a korábbi bérlője, de ha szükséges akkor a sebességváltókart használva mi magunk is választhatunk a 6-fokozat közül. A kényelmes és hosszútávú utazás kényelmét aktív sávtartó, adaptív sebességtartó, navigáció és 10 hangszórós BOSE hifi segíti elő. A fogyasztására sem lehet panasz, pár száz km-es tesztkör alatt, erőltetett menet mellett sem sikerült 7 l/100km fölé emelni az átlagot.
A Mazda a CX-5, amiben első ízben a Kodo dizájn és a Skyactiv technika is megtalálható volt, az elmúlt tíz év alatt a márka legkedveltebb, legnagyobb darabszámban eladott modelljévé vált Európában. A próbált modell kimondottan jó választás lehet azoknak, akik egyedi, de tetszetős modellre vágynak. Ezzel CX-5 modellel új tulajdonosa nemcsak az autó, hanem saját életét is újraszínezheti, hiszen ezzel a motorvariánssal mind városban, mind hosszabb távon is tökéletes társ lehet. A különleges piros színe mellett, dízel volta és 4x4-es hajtásrendszere is kimondottan egyedivé teszi. További előnye a kipróbált autónak, hogy az MHC Mobility prémium használtautó telepén megszokott különleges és kifogástalan állapot mellett, erre a modellre is érvényes a 4x-es használtautó garancia.
Válogasson Ön is az MHC Mobility prémium használtautó kínálatából!