Mobilitásunk csak akkor válhat költséghatékonyabbá, ha magunk is változtatunk szokásainkon, és amikor csak lehet mikromobilitási eszközöket is használunk célba jutásunkhoz. Nem csak mi mondjuk ezt, hanem az Unió szabályozásai is erre kényszerítenek minket, mert az autózás egyre költségesebb lesz. Nem feltétlenül baj ez a szigorodás, hiszen már a sarki közértbe is autóval megyünk. Az MHC Mobility - EuroFleet az e-bike mellett tette le a voksát, így összegyűjtöttük, miként lehet hat flottás kerékkel hatékonyabban közlekedni.
Mire képes az e-bike?
Sokan gondolkodóba estek az elmúlt években, hogy egészségük megőrzése, a kaotikus közlekedési lehetőségek vagy egyszerűen csak a fenntarthatóság jegyében leteszik a lízingelt autót, ha városi közlekedésről van szó, és átnyergelnek kerékpárra/elektromos kerékpárra.
Ennek hátterében a pedelec-ek térhódítása és a városi és elővárosi kerékpárutak robbanásszerű fejlődése áll, valamint az egyre nehezebb és költségesebb autózás a nagyvárosokban.
Egy elektromos rásegítésű pedelec (pedal electric cycle) ugyanis az emberi tekerésre segít rá egy 250W-os motorral maximum 25km/h-s sebességig, ráadásul négy eltérő rásegítési mértékű üzemmód közül választhat a felhasználó annak fényében, hogy mi a cél: kényelmes tekerés vagy sportos edzés. A megnövekedett teljesítményhez a gyártók hozzá erősítették már a komplett hajtásláncot, és a hidraulikus tárcsafékeket is.
Bringával előnyben
Számos budapesti és egyéb nagyvárosi teszt bizonyította, hogy a városban az egyik leggyorsabb eszköz a kerékpár. Az ellenoldalon viszont ott állt a leizzadás és a biztonság. A pedelec kerékpárokkal az elektromos rásegítés következtében a verejtékezés többé nem probléma. Mára a nagyobb cégek a mikromobilitásban rejtőző lehetőségeknek nem szabnak gátat, sőt dolgozóik ilyen jellegű törekvéseit támogatják öltözők, zuhanyzók kialakításával, valamint a szükséges tárolók és töltő állomások megépítésével. Ha megfelelő lámpákat, fényvisszaverőket, lakatokat használunk gondosan kiválasztott utas-, vagyon- és felelősség biztosítással együtt, akkor igazából minden adott. Az MHC Mobility - EuroFleet részéről legalábbis biztosan, hiszen gondoskodunk minden kötelező felszerelésről és a biztosításról is, partnereinknek csak biciklizni kell tudni, és egyből adott lesz minden az olcsó, gyors, környezettudatos és egészséges közlekedéshez.
Hibrid megoldások
A gyakorlati kérdés, hogy a hétköznapokban mikor, hol üljünk át bringáról az autóba vagy épp fordítva. A hat keréken való közlekedés pontosan ezt a hybrid megoldást rejti magában. Használhatjuk együtt a kettőt: a kerékpárt az elővárosból a nagyváros határáig beszállítva, majd átnyergelve folytathatjuk utunkat. Az e-bike azonban ennél többre is képes, hiszen a legkényelmesebb módban biztosított 50-60 km elegendő akár egy teljes retúr út megtételére - autóhasználat nélkül.
Másik lehetőség, hogy a flottás eBringát az irodai garázsban tartjuk, és a napközbeni városon belüli mozgásra használjuk: tárgyalásokhoz és találkozókhoz.
Megoldások az MHC Mobility - EuroFleet részéről
A cikk olvasása közben világossá vált, hogy a hatkerék kapcsán nem a G-osztály átalakított változatára, hanem az autó és ebike együttes -hybrid- használatára gondolunk. Az eBringa szezonbérlettel márciustól októberig használhatunk ebike-ot teljes körű gondoskodással együtt. Sőt aktuális akciónk keretében legalább három jármű együttes rendelése esetén egy kerékpárt féláron biztosítunk Ügyfeleink számára.