MHC Magazin

Interjú Roelof Hansmannal, a CEE régió új ügyvezető igazgatójával

Az MHC Mobility CEE újonnan kinevezett ügyvezető igazgatójával, Roelof Hansmannal beszélgetünk a vállalat terveiről, elsődleges céljairól, valamint a piaci trendekről és az operatív lízingpiac irányairól a közép-kelet-európai régióban.

Gratulálunk, hogy az MHC Mobility ügyvezető igazgatója lett. Melyek a fő céljai és prioritásai?

Két hónap után még nehéz meghatározni a célkitűzéseimet. Mielőtt megfogalmaznám őket, szeretném jól megérteni ügyfeleink igényeit és a közép- és kelet-európai piacok dinamikáját, amelyeken működünk.

Ugyanakkor ma már elmondhatom, hogy az MHC Mobility-nél látjuk ügyfeleink elvárásait a szolgáltatások folyamatainak további digitalizálásával kapcsolatban. A bérleti szerződés aláírása, az autórendelés, a flottajelentések, az egyes járművezetők autójának és szerződésének állapota, a kártérítési igények és sok más eljárás digitálisabb módon is megvalósítható. Nagy örömömre szolgál, hogy hamarosan elindítjuk az MHC GO alkalmazást a járművezetők és flottakezelők számára Lengyelországban. Ez a megoldás kényelmet és nagyobb hatékonyságot biztosít ügyfeleink számára, valamint csökkenti a költségeket.

Az elektromobilitás egy másik fontos terület, ahol az MHC Mobility ösztönözni szeretné a piacot. Régiónkban még mindig viszonylag kevés az elektromos jármű. Tudjuk, hogy ez részben a töltési infrastruktúrának köszönhető, amely még mindig elég szegényes ahhoz, hogy az "elektromos autók" hatótávolságával kapcsolatos aggodalmakat eloszlassuk, és ezt a kérdést figyelembe vesszük. 

A magunk részéről együtt kívánunk működni ügyfeleinkkel és partnereinkkel, például az autógyártókkal és a kiskereskedőkkel, hogy egyrészt tudatosítani tudjuk az elektromos járművek alacsonyabb összköltségét, másrészt pedig keressük a lehetőségeket az infrastruktúra javítására, és bátran tűzzünk ki valós célokat. Felismertük, hogy számos vállalat készen áll felgyorsítani az átállását ezért belső célt tűztünk ki azok számára, akik közösen szeretnénk megtenni a lépéseket a zöld flotta irányába.

Hasonlóak a mobilitás-menedzsment kihívásai Lengyelországban, Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon, vagy van valami különbség e piacok között?

Természetesen minden piacnak megvannak a maga sajátosságai, amelyek gyakran többek között az operatív lízingre vonatkozó jogi és adózási előírásokból erednek. Az elmúlt hetekben több különböző országot is meglátogattam. Egy-egy ilyen látogatás során minden piac azt mondta nekem: mások és egyediek vagyunk, de az említett különbségek és egyediségek gyakran hasonlóak voltak. Ez annak köszönhető, hogy a különböző országokban nagyon hasonlóak az ügyfelek igényei – de természetesen egyedi, helyi sajátosságokkal bírnak.

Globális szempontból milyen fő trendeket és tényezőket tart meghatározónak a világ autóipari piacának alakulásában, és ezek milyen hatással vannak az MHC Mobility-re?

Számos trend van jelen, amely az autóipari piacot alakítja. Véleményem szerint néhány többé-kevésbé hatással lesz ügyfeleinkre, így a szolgáltatásainkra is, például az urbanizáció, a szén-dioxid kibocsátás csökkentése, és a digitalizáció. Valamint az eszközök tulajdonlásától a bérlés/lízing és a rugalmas, " használatonkénti fizetés" formájában nyújtott szolgáltatások felé lesz elmozdulás. Az autógyártóknak az ügynöki modell felé való átrendeződése, és az ezzel járó nagyobb átláthatóság az autók árképzésében szintén hatással lesz.

Geopolitikai szinten az olyan tényezők, mint a háborúk, világjárványok, pénzügyi bizonytalanság stb. természetesen nagy hatással lesznek az autógyártók kapacitására, rendelkezésre állására és az autóárakra, amelyet szintén figyelembe kell venni.

Mennyire fontos a digitalizáció egy olyan területen, mint a flottakezelés?

Mint manapság az élet minden területén és az üzleti élet minden ágazatában, a digitalizáció a vállalati flottamenedzsment iparágban is rendkívül fontos. Mind az ügyfélkiszolgálást, mind a vállalat belső folyamatait érinti. Úgy gondolom, hogy az autóipari szolgáltatásokban valamennyi szereplő már tett lépéseket tett ebbe az irányba, és úgy vélem, hogy még nem használtuk ki teljes mértékben a digitális lehetőségekben rejlő potenciált az ügyfélkiszolgálásban és az ezzel járó költségcsökkentésben. Meggyőződésem, hogy a digitalizáció kulcsfontosságú prioritás, és az MHC GO alkalmazás bevezetése fontos mérföldkő lesz ennek megvalósításában.

Az elektromobilitás hazánkban még mindig kezdeti stádiumban van. Az állami támogatások és kedvezmények ellenére az elektromos járművek eladási aránya még mindig viszonylag alacsony. Ön szerint milyen intézkedésekre van szükség ahhoz, hogy hazánk felzárkózzon az e téren Európában zajló változásokhoz?

Hogy őszinte legyek, még nem értettem teljesen az elektromos járművek régiós piacon való viszonylag alacsony elterjedésének valódi okát. Tény, hogy például az olyan piacokon, mint Norvégia, Hollandia és Svédország, az a tény, hogy a kormányok milyen mértékben támogatták az elektromos járművek vásárlását és az infrastruktúra bővítését, az eladások növekedését eredményezte. 

Természetesen nekünk, mint ipar szereplőinek is támogatnunk kell ezt az átállást. Például emobilitás oktatásokkal, a költségek átláthatóságával, elsősorban azzal a céllal, hogy növeljük az elektromos járművek arányát az ügyfeleink flottájában. Ezt a küldetést követjük az MHC Mobility-nál, és azt látjuk, hogy a piacon egyre több vállalat tűz ki hasonló célokat.

Milyen üzenetet szeretne közvetíteni az MHC Mobility csapata és a vállalat közép-kelet-európai régióbeli ügyfelei számára az új pozíciója alkalmából?

Mindenekelőtt szeretném megköszönni ügyfeleinknek a hűségüket. Büszkék vagyunk arra, hogy egyre több vállalat köt hosszú távú szerződést az MHC Mobility-vel, és velünk akarja bővíteni flottáját. Arra szeretném megkérni jelenlegi és jövőbeli ügyfeleinket, hogy tartsanak velünk, és haladjunk együtt az elektromobilitás felé.

Az MHC Mobility csapatának viszont azt üzenem: "hallgassuk meg továbbra is figyelmesen ügyfeleinket, és nyújtsunk napról napra jobb szolgáltatást és innovatív megoldásokat".

Egy ekkora vállalkozás egyidejű irányítása különböző piacokon hatalmas megterhelést jelent az ember szervezetének. Mit tesz, hogy kikapcsolódjon és megtalálja az egyensúlyát?

Hétvégente szeretek időt tölteni a családdal és a barátokkal, finom ételeket készíteni, könyveket olvasni és sportolni. Imádok sífutni és mountain bike-ozni, de egy-egy kirándulás a városban is kellemes kikapcsolódás a számomra.

Tudjon meg többet Flottakezelési szolgáltatásainkról! | MHC Mobility

Szeretne autót bérelni?

Hívjon minket
+3696519995

Lépjen kapcsolatba velünk

Partnerek

Speedzone.hu Behaviour HR Magazin TrendFM Gazdasági Rádió Portfolio.hu

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre.
Értesüljön a legfrissebb információkról és a különleges ajánlatokról.

Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. A cookie-k kezeléséről IDE kattintva tájékozódhat. Több információ. OK