Használtautó hírek

Jaguar F-Pace 3.0 TDV6 Portfolio AWD - Hengerekben gazdag

Az EuroFleet prémium használtautó bázisán ezúttal egy különleges modellre leltünk, hiszen a Jaguar éppen ezzel a modellel lépett be az egyre népszerűbb SUV szegmensbe 2016-ban, a másik a konkrét autóhoz kapcsolódó különlegesség pedig a hengerekben gazdag turbódízel motor. Ennek a 2018-as modellévű F-Pace-nak a gépházteteje alatt ugyanis egy V6-os erőforrás dolgozik, amely teljesítményben és a hozzá kapcsolódó Portfolio felszereltséggel is kiemelkedik a jelenlegi használtautó kínálat sok 2 literes, négyhengeres turbódízel modellje közül.

Míg a hengerek száma féltucat, már egy tucat év is eltelt azóta, hogy a patinás brit márka a Tata Motors tulajdonába került. És ami korábban nem sikerült a Fordnak, mint márka tulajdonosnak, az sikerült az indiai vállalatnak, hiszen újra lendületbe hozták a „vadmacskát”. Persze ehhez pont olyan nagy dobások kellettek, mint a mostani használtautó tesztünk alanya. A 2016-ban bemutatott F-Pace ugyan időközben már átesett egy ráncfelvarráson, de a főbb vonalak, a kupészerű kialakítás az elődöt is nagyon vonzóvá tette. A forma olyan jól sikerült, hogy a kezdeti időszakban évi 100 ezer darabot is eladtak belőle, és a modell igen népszerű volt Magyarországon is. 

Az autó tulajdonképpen a BMW X3 és X5, illetve a Mercedes-Benz GLC és GLE modelljeinek lehet méltó vetélytársa, de míg a németek meglehetősen méretpontos konkurens típusokkal jelentkeznek, addig az F-Pace-t pont az említett modellek közötti méretben tervezte meg a Jaguar. Ha az X3 és GLC felől közelítünk, akkor annál nagyobb, ha az X5 és GLE felől, akkor azoknál valamivel kisebb a Jaguar szabadidő-autó. Talán ebből az összehasonlításból is látszik, hogy az F-Pace nem kicsi. Négy felnőtt főúri kényelemben elfér benne, csomagjaikkal együtt még hosszútávon is. Az alaphelyzetben 600 literes csomagtartóban remekül elférnek akár a golfozás kellékei is.

A belső kialakítása is nagyon tetszetős, a felhasznált anyagok minősége, az összeszerelés még a német prémium modellek felől nézve is meggyőző, így 4 évnyi használat után is. A kormánykerékről szinte minden funkció elérhető, vezérelhető, a középkonzolon pedig a hangsúlyos érintőképernyő kapott helyett. Alatta még a klasszikus gomb arzenál, de frissebb modellek után vezetve a Jaguárt, sem tűnik divatja múltnak ez a fajta műszerfal kialakítás. 

A ráncfelvarrással ugyan a használtautónkban lévő hathengerest száműzte a gyár, de az egykoron a Fordtól érkező V6-os, azért a maga 300 lóerős legnagyobb teljesítményével és 700 Nm-es maximális forgatónyomatékával több mint meggyőző. Számokra váltva a teljesítményt ez a közel 2 tonnás SUV 6,4 másodperc alatt futja le a 100-as sprintet, végsebessége pedig 240 km/h. Mindehhez még sportos vezetési stílus mellett sem emelkedik az átlagfogyasztása 8-9 liter/100km fölé.

A konkrét tesztautó előnyei közé tartozik a viszonylag alacsony 100 ezer km-es futásteljesítmény, a fiatal életkor és az EuroFleet prémium használtautó telepén megszokott különleges és kifogástalan állapot, valamint az erre a modellre is érvényes 4x-es használtautó garancia.

Műszaki adatok

Jaguar F-Pace 3.0 TDV6 Portfolio AWD

Motor: 3 literes, 24 szelepes, V-elrendezésű, hathengeres, turbós dízelmotor
Lökettérfogat: 2993 cm3
Legnagyobb teljesítmény: 221 kW (300 LE) 4000/min
Legnagyobb nyomaték: 700 Nm 1500-2500/min
Sebességváltó: 8-fokozatú automata sebességváltó
Hajtásrendszer: négykerék-meghajtás
Hosszúság: 4731 mm
Szélesség: 1936 mm
Magasság: 1652 mm
Tengelytáv: 2874 mm
Saját tömeg: 1884 kg
Végsebesség: 240 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,4 s
A gépkocsi ára: 13 990 000 Ft.

A szakember szemével

Nagy Lóránt, EuroFleet használtautó centrum vezető: „Én úgy fogalmaznám meg ennek az F-Pace-nek a lényegét, hogy egy decens, angol sportoló. Igaz, nagyon sokban hasonlít a többi angol márkához, de egy Range Roverhez képest sokkal sportosabb modell. Nagyon szűk réteghez szól, de aki megvásárolja, az szeretni fogja. Úgy tudnám leírni, mint egy nagy, masszív tömböt stabil lábakon, sportos futóművel. Motorikusan is megkérdőjelezhetetlen, klasszikus V6-os van benne. A ráncfelvarrás után már soros hatost kapott, de nem volt vele sok gond, a teljesítmény, ami mögötte van 300 lóerő és 700 Nm, az elég mindenre és mindenkinek. Alapvetően egy olyan autó, ami keresi a vevőjét. Olyannak tudom ajánlani, aki szereti a nem hétköznapi prémium modelleket. Nemcsak a formája, hanem a színe miatt is különleges, bár ez a piros nem annyira maszkulin. Szóval sportos családapák, hajrá!”


További Tudászóna cikkünk ide kattintva érhetők el.

Szeretne autót bérelni?

Hívjon minket
+3696519995

Lépjen kapcsolatba velünk

Partnerek

Speedzone.hu TrendFM Gazdasági Rádió Portfolio.hu

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre.
Értesüljön a legfrissebb információkról és a különleges ajánlatokról.

Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. A cookie-k kezeléséről IDE kattintva tájékozódhat. Több információ. OK