Használtautó hírek

Lexus RX 450h Executive e-CVT Sunroof - Szinte új

Az MHC Mobility prémium használtautó bázisán ezúttal egy szinte új autóra bukkantunk. A Lexus luxus crossover modellje nemcsak az eddig tesztelt legfiatalabb, de talán a legalacsonyabb futásteljesítménnyel rendelkező használt autó. A tetszetős fényezésű RX modell az egyik legmegbízhatóbb öntöltő hibrid rendszerrel rendelkezik és gyakorlatilag az Executive felszereltségi szintnek köszönhetően egy teljesen felextrázott modellt mutathatunk be. Leendő tulajdonosának tényleg csak egyetlen feladata van a 2021-es modellel: beülni és használni.

Az RX prémium crossover a Lexus 30 éves történetének egyik legfontosabb, és máig legnagyobb darabszámban értékesített modellje. Az 1998-ban bemutatott eredeti RX egészen új dimenziót nyitott meg, hiszen luxuskivitelű, kényelmes és könnyen vezethető SUV volt, amit a nagyvárosi környezetben is jól lehetett használni, ahol a hagyományos terepjárók nem igazán váltak be. Nem csoda, hogy az autó azonnal sikert aratott, és új piaci szegmenst teremtett, amelyben mára szinte minden prémium márka képviselteti magát. 

Tökéletesre csiszolva

A Lexus több, mint két és fél évtizeden át folyamatosan tökéletesítette az RX-et, ami rövid időn belül világszerte a márka legkelendőbb modellje lett: az autó összesített globális értékesítése mára elérte a 3 milliós darabszámot. Az RX fontosságát jól mutatja, hogy 2005-ös bevezetésekor az RX 400h lett a Lexus – és a világ – első öntöltő hibrid elektromos luxusautója. Futurisztikus, érzelmeket ébresztő dizájnjával és élvezetesebb vezethetőségével a 2015-ben bemutatott negyedik generációs RX még inkább kitolta a luxus-SUV koncepció határait, ráadásul az autó 2018 óta már hétüléses változatban is kapható. A most tesztelt verzió 2020-ban számos izgalmas formatervezési, műszaki és menetdinamikai újdonsággal lépett színre.

Dinamikus külső

Az RX külső formatervének újragondolásakor a tervezőcsapat a jármű formáit, illetve körvonalait illetően arra törekedett, hogy ezek együtt harmonikus összképet alkossanak. Ehhez alapvető fontosságú volt az első és hátsó rész közötti egyensúly megteremtése, azaz, hogy olyan erőteljes, masszív megjelenéssel ruházzák fel a modellt, amely fokozott egységérzetet kelt a szemlélőben.

Az újratervezett első és hátsó lökhárítóknak köszönhetően a karosszéria elejétől a végéig futó vonalak kecsesen folynak egymásba, fokozva ezzel az RX lendületes megjelenését. A küszöböket egyenes vonal köti a hűtőmaszk aljához, ami az erő és a stabilitás határozott érzetét kelti. A tervezők a hátsó lökhárító alsó részét a hátsó sárvédőhöz illesztették, amely a hátsó oszlop alsó részén összeolvad az ablakok rajzolatával, kivételesen elegáns és erőteljes külsőt kölcsönözve a hátsó résznek. Emellett az autó szélességét erősen hangsúlyozó elemek – például a kipufogó vagy az alsó védőlemez – a hátsó rész sportos és agresszív megjelenéséhez is hozzájárulnak. A Lexust fémjelző orsó alakú hűtőmaszk L-formákból képzett hálómintáját tovább árnyalták, új kerete pedig az első lökhárítók oldalába futva egységes profilt eredményez. Az új, karcsú fényszórók „pengés” karakterrel ruházzák fel az orr-részt, a hátsó fények pedig L-alakba rendeződnek.

Gyakorlatias belső

Az utastér kialakítása a funkcionalitás és a fényűzés tökéletes egyensúlyát tükrözi. A kifinomult anyagok minőségi mestermunkát sugároznak. A belső tér a tágasság érzete mellett bensőséges hangulatot áraszt és nagyfokú kényelmet biztosít a vezető és utasai számára. Az új HMI (ember-gép interfész) beillesztéséhez a képernyőt előrébb helyezték a középkonzolon, hogy a vezető és a mellette ülő utas könnyen elérje. A középkonzol alsó részét újratervezték, hogy beépíthető legyen az érintésérzékeny Lexus Remote Touch Interface (RTI) rendszer tökéletesebb, érintőpados változata. Az RX ülései nemcsak kényelmesek, de remekül meg is támasztják a testet. Az ergonomikus kialakítás mellett nagy hangsúlyt fektettek a minőségi részletekre is, mint például a függőleges öltésekből álló varrás, amely nemcsak tetszetős, de az ülések tartósságát is fokozza. Még arra is figyelmet fordítottak, hogy az első ülések hátoldalát díszítő varrás rímeljen a belső ajtókárpit mintázatára. A vezető- és utasülés alacsonyra került, így bőséges a fejtér. A vezetőhöz közelebb került a kormány, és kevésbé meredek szögben áll a kormányoszlop, így kényelmesebb a vezetési pozíció. 

Meggyőző méretek

Az RX tágasabb modell, mint az elődje, aminek főleg a hátsó utasok örülhetnek. Azzal, hogy az első ülésekhez új vázszerkezetet terveztek, a hátsó utasok nagyobb lábteret nyertek, a térdtávolság pedig 20 mm-rel nőtt a korábbihoz képest. Az első üléseket 15 mm-rel magasabbra lehet állítani, mint eddig. Az RX egyszerre hosszabb és szélesebb a korábbi modelleknél: szélessége 10 mm-rel 1895 mm-re, hossza pedig 120 mm-rel 4890 mm-re nőtt, magassága változatlanul 1685 mm. A megnövekedett hossz 50 mm-t adott hozzá a tengelytávhoz (amely így 2790 mm lett), ez pedig lehetővé tette a tágasabb és kényelmesebb belső tér kialakítását.

Negyedik generáció

A tesztautó hajtáslánca a korábbi modellekhez képest alapjaiban nem változott, ám még tovább finomították azt, így a világ legfejlettebb, negyedik generációs öntöltő full hibrid rendszerében egy 3,5 literes, közvetlen üzemanyag-befecskendezéses V6-os benzinmotor működik, amelynek legnagyobb teljesítménye 262 lóerő, csúcsnyomatéka pedig 335 Nm. A rendszer összteljesítménye (a belsőégésű és az elektromotor együttes működésekor) 313 lóerő. Lóerőkben nincs hiány a fedélzeten, de ahogy gyakorlati próbánk is igazolta az RX 450h inkább egy megbízható, soha el nem fáradó gép, amely akár a világból is kimegy. Ebben nagy segítséget jelent az igen kedvező fogyasztása is, hiszen városi használatban a 6 liter alatti átlag sem elképzelhetetlen, vegyes használat mellett pedig biztosan beéri 7-9 l/100 km között.

E-Four

Az RX 450h összkerékhajtású változatában a Lexus proaktív E-Four rendszere működik: ennek lényege, hogy a hátsó tengelyhez egy külön elektromotor/generátor csatlakozik. Az üzemanyag- és energiafogyasztást hatásosan csökkenti, hogy az AWD kizárólag szükség esetén kapcsol be, ugyanakkor a hátsó elektromotor generátorként működve tölti az autó akkumulátorát, amikor a regeneratív fékrendszer aktív. Az első és a hátsó tengelyek közti, valamint az egyes kerekek közötti vonóerő-elosztás mértéke a vezető előtti multiinformációs kijelzőn követhető nyomon. 

Szumma

A Lexus ikonikus nagyméretű SUV-ja, az RX ezen generációjában a japán mérnökök mindent megtettek, hogy a korábbi generációkhoz hasonlóan ne csupán a környezetbarát hajtás, a high-tech biztonsági és audiorendszerek, vagy épp a futurisztikus, letisztult formavilág ejtse rabul a prémium crossoverek szerelmeset, hanem a modell által kínált lenyűgöző vezetési élmény is. A tesztelt RX 450h szinte egy új autó, mondhatni egy hosszabb bejáratáson van csak túl. Mivel az előző tulajdonos az esetek többségében szinte egyedül használta az autót, szinte karcmentes a belső tér. Az Executive kivitelnek köszönhetően minden extra megtalálható a fedélzeten, kezdve az ülések fűtés-hűtésétől, a napfénytetőn át, a 12,3 colos multimédia rendszerig. További előnye a tesztelt modellnek, hogy az MHC Mobility prémium használtautó telepén megszokott különleges és kifogástalan állapot mellett, erre a modellre is érvényes a 4x-es használtautó garancia, de még mindig fut rajta a Lexus saját garanciális szolgáltatása is.

A szakember szemével - Nagy Lóránt, MHC Mobility - Prémium Használtautó Centrum vezető: „Az amerikai piac igényei alapján született meg a ’90-es években a Toyota luxus márkája a Lexus, amely aztán Európában is megvetette a lábát. Az RX modell a Lexus SUV zászlóshajója, minden létezhető high-tec megoldással és hibrid technikával felszerelve. Mivel egy majdnem új autóról beszélünk, szinte bárkinek remek lehet az autó, de elsősorban 4-5 tagú családok figyelmébe ajánlható. A fiatal kor és az alacsony futásteljestímény mellett felhívnám a figyelmet az autó kedvező árára, illetve itt szeretném megemlíteni, hogy a Lexus modellek nagyon jól tartják a magyar piacon az árukat, ezért egyben egy értéktartó választás is lehet ez az RX modell.”

Válogasson Ön is az MHC Mobility prémium használtautó kínálatából!

Szeretne autót bérelni?

Hívjon minket
+3696519995

Lépjen kapcsolatba velünk

Partnerek

Speedzone.hu TrendFM Gazdasági Rádió Portfolio.hu

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre.
Értesüljön a legfrissebb információkról és a különleges ajánlatokról.