Korábbi lapszámainkban a jelenlegi piaci trendeknek megfelelő vagy flotta vásárlás szempontjából fontos modelleket vettünk górcső alá. Ezúttal egy örökzöld kategóriához nyúltunk, a városi minik összehasonlításának az adott aprópót, hogy az idei „Év Autója” választás döntőjébe több modell is bejutott ebből a szegmensből, és ha már ilyen menők a minik, mi sem hagyhattuk szó nélkül azokat. Az összehasonlításba négy modell került bele. Természetesen egy ilyen tesztből kihagyhatatlan a „mi autónk”, azaz a Suzuki Swift, amely megújult formával, tetszetős design elemekkel és csiszolt technikával lép porondra. A kihívók között a Renault kiforrott elektromos autós hajtásláncának ad most új irányvonalat klasszikus modellek feltámasztásával. A sort az R5-ös modell nyitja, de hamarosan érkezhet a retróláz jegyében az R4-es és a Twingo villamosított változata is. A másik francia a Citroën, Európa egyik legnépszerűbb modelljét a C3-ast újította meg, amely elérhető még klasszikus benzines verzióban is, de fenntarthatóság jegyében elektromos hajtással is piacra kész. Mindkét modell a maga kategóriájában a jelenleg kapható egyik legolcsóbb alternatíva. Mondhatnánk, hogy a kínaiak már a spájzban vannak, így negyedik modellként az MG3-as került az összehasonlító tesztünkbe. Az MG3 Hybrid+ hajtásrendszerével mind lóerőben, mind árban egy kicsit kilóg a sorból, de a márka kínálatában ez modell csak ebben a teljesítmény orientált verzióban érhető el.
ÖSSZEGZÉS: Ismételten nehéz dolgunk van, ha győztes akarunk hirdetni, hiszen ahány ház, annyi szokás. Ami tény, a Suzuki nem véletlenül ül a Swift modellel ezen kategória csúcsán, így az új kihívóknak nincs könnyű dolguk.
Hazánkban a Swift szinte legyőzhetetlen pozícióban van, hiszen nemcsak egy jó autóról van szó, hanem a Suzuki hazai szerepének köszönhetően, kitűnő ár/érték arányban érhető el. Minősége, megbízhatósága közismerten jó, a magyar márkakereskedői hálózat pedig párját ritkítja. Minden egyes paramétert figyelembe véve meglepő módon talán a Citroën áll a legközelebb a trónfosztáshoz. A franciák bele mertek állni az árversenybe és műszakilag sem maradnak el a Swift mögött. Kisautójuk mérete meglepően nagy és elektromos verzióban is elérhető bőven a tízmillió forintos ár alatt.
A Renault remek ötletet talált ki az elektromos járművek népszerűbbé tételére, hiszen ezzel a retró lázzal nagyon sok embernek kedvet adnak a villamosított autók megvásárlására. A nagyszerű tervnek tulajdonképpen csak egyetlen dolog, mégpedig a vételár szabhat gátat. A kategóriában átlagosnak mondható műszaki paraméterek mellett ugyanis meglehetősen magas árat kérnek. Kérdés ki és mennyit képes vagy akar áldozni a designban újhullámos modellekre, persze tudjuk jól, a szerelemben nincsen felső határ.
Szintén az érzelmek hozhatják nyerő pozícióba az MG modelljét, a „fun-to-drive” koncepció lényege ugyanis tényleg maga a vezetés. Nyilván egy 195 LE-s autó nagyobb élményt ad, mint 100 LE-s konkurensei, ráadásul tetszetős forma, élénk színek, nagy raktárkészlet és akciós árak segítik a döntést, ha az MG3-ra voksolnánk.
1. Citroën C3
INTRO
Bemutatkozás
A Citroën a C3 negyedik generációjának bevezetésével teljesen átrendezi az Európában gyártott többfunkciós városi autók piacát. A most először elektromos változatban is elérhető ë‑C3 rendkívül versenyképes áron érkezik, ráadásul Európában gyártják.
Miért szeretik?
A C3-as elsősorban Franciaországban és a mediterrán vidéken népszerű igazán. A nagyszerűsége egyszerűségében rejlik, és itt elsősorban nem a műszaki tartalomra, hanem a méretére és kezelhetőségére gondolunk.
Kinek kínáljuk?
A C3-as elsősorban városlakóknak ajánlható, hiszen parkolóhely tekintetében nincsenek túl nagy igényei. Kimondottan jó választás lehet első autónak is, igazi belépőmodell lehet mindenki számára.
Cégautó adó
16000. - Ft
Fogyasztás
Városi használat mellett, mindössze 5 l/100 km alatti fogyasztással is kalkulálhatunk, de fiatalos, dinamikus vezetési stílus mellett már 8 l/100 km-ig is felmehet ez az érték.
FORMA ÉS FUNKCIÓ
Mire való?
Rövidtávú városi, elővárosi használatra ajánlott, de hazai viszonylatban akkor sem jön zavarba, 200-300 km-es távolság tekintetében is kényelmes marad.
Mire nem való?
Hosszabb, országokat átszelő utazásokra azért nem ez a legkényelmesebb megoldás, de belföldön még tökéletes is lehet. Viszonylag magas hasmagassága ellenére a földutak kerülendők vele.
Helykínálat elöl
Az 1,57 m-es magasságnak köszönhetően az első üléseken ülőknek 100 mm-rel több helyet és magasabb vezetési pozíciót kínál, ami tovább növeli a jó közérzetet. Noha elődjénél csak 19 mm-rel hosszabb és 6 mm-rel szélesebb, az új C3 érezhetően tágasabb utastérrel rendelkezik.
Helykínálat hátul
A hátsó utasok könyöktere a piacon megszokottnál 19 mm-rel, az első utasoké 21 mm-rel nagyobb, a hátsó ülésekhez tartozó térdtér pedig legalább 20 mm-rel nagyobb az átlagosnál. A hátsó üléspadnak és a hátsó kerékjáratok közti távolságnak (1015 mm) köszönhetően nagyobb tárgyak szállítására is van lehetőség, és a hátsó ülések mögötti 310 l-es nagy csomagtér pedig a legtöbb esetben elegendő helyet biztosít.
Brand & Image
André Citroën öröksége remek alapot ad a márkának. Az utóbbi években sokat tett azért a gyár, hogy a Stellantis csoporton belül ismét régi fényében tündököljön a márka. Ehhez elsősorban egyedi design megoldásokat és karosszériaformákat készítettek, amelynek sorába tökéletesen beleillik az új C3-as is.
BESZERZÉS
Ajánlott specifikáció
A You verzió már közel 6 millió forinttól elérhető, de a gazdag felszereltség 1 milliós csomaggal tovább bővíthető. A prémium dizájnra és gazdag felszereltségre vágyók számára a Max verzió 7,7 milliótól, az elektromos változat pedig indulóára 9,9 millió forint.
Elérhetőség
A közelmúltban indult sorozatgyártás miatt a készletek még közel sem teljesek és ezen ronthat az idei „Év autója” szereplésen egy jó helyezés. Az elektromos változatnál meglepő módon rövidebb átfutás várható.
2. MG3 Hybrid+
INTRO
Bemutatkozás
A vadonatúj MG3 dinamikus vezetési élményt és magas szintű kényelmet kínál, köszönhetően az MG európai és kínai mérnökök munkájának, mialatt finomhangolták a futóművet és a felfüggesztést a különböző piacokra.
Miért szeretik?
A kompakt és agilis MG3 tökéletes vezetési élményt nyújt, de az MG "fun-to-drive" elvét is megőrzi. Az új, nagy merevségű futómű-komponenseivel és könnyített, tapadást javító felfüggesztésével sportos kezelhetőséget és kényelmes utazást kínál.
Kinek kínáljuk?
Azoknak, akik nem vágynak a B-szegmensnél nagyobb autóra, de a kompakt méretek mellett, szeretik, ha egy autó sportos és agilis. A Hybrid+ hajtásláncnak köszönhetően az MG3 a kategória legdinamikusabban gyorsuló B-szegmensbeli hibrid modellje, a 0-100 km/h-s sprint idő 8 mp.
Cégautó adó
41000.- Ft
Fogyasztás
A hibrid hajtás előnyeit kihasználva az autó fogyasztása 5 l/100 km körül alakul. A „fun-to-drive” üzemmódra váltva természetesen ennél magasabb értékkel kell számolnunk, de akár még 8-9 l/100 km átlagot is elérhetjük.
FORMA ÉS FUNKCIÓ
Mire való?
Elsősorban kisebb távolságot autózó ingázók számára ideális a plug-in változata. Sima konnektorról hat óra alatt tölthető újra fel az akkumulátor. Természetesen plug-in rendszernek és 245 lóerőnek köszönhetően hosszabb úton és autópályán sem jön zavarba.
Mire nem való?
Tulajdonképpen a városi használat mellett, hosszabb utakon sem jön zavarba az MG3. A sportos felfüggesztésnek köszönhetően szinte csak a rossz minőségű, földes, gödrös utak az ellenségei.
Helykínálat elöl
Méreteivel is kiemelkedik a mezőnyből az MG3, az első üléssor nagysága akár egy szegmenssel nagyobb kategóriában is helytálló lenne. Újdonság, hogy egy hétcolos digitális műszercsoport, valamint egy 10,25 colos központi infotainment rendszer áll rendelkezésére, amiknek a grafikáját és reakciókészségét továbbfejlesztettek.
Helykínálat hátul
A teljesen új MG3 hosszabb és szélesebb, mint az elődmodellje, így tágasabb belső teret biztosít az utasok számára, és a B-szegmens hibridjei közül a legnagyobb csomagteret kínálja.
Brand & Image
Maga az MG márkanév jól cseng az európai piacon, de ebben a formában most először elérhető a vásárlók számára egész Európában, miután korábban kizárólag az Egyesült Királyságban volt megvásárolható. Háromféle felszereltségi szinttel, nagyobb akkumulátorral és erősebb villanymotorral kerül bevezetésre, amelyek mindegyike a Hybrid+ hajtásláncot használja.
BESZERZÉS
Ajánlott specifikáció
Az MG3 modellje jelenleg kizárólag a 195 LE-s hibrid rendszerrel érhető el. A felszereltségi szintek sorát a Comfort verzió nyitja, amelyet hatszázezer forintos felárral követ a Comfort+ verzió, míg a full-extrás Luxury verzió ára is tízmillió forint alatt marad.
Elérhetőség
A tetszetős színekben is elérhető MG3-ból van raktárkészleten bőven és most a színfelárat egyedi kedvezményként még meg sem kell fizetnünk. Mindhárom felszereltségi szint, bármilyen színben gyakorlatilag azonnal elérhető.
3. Renault 5 E-tech
INTRO
Bemutatkozás
A Renault soha nem csinált titkot abból, hogy a megújuló R5-ös akkumulátoros elektromos hajtásláncot kap. Arról azonban egészen mostanáig nem sokat lehetett tudni, hogy pontosan milyen megoldásokkal lép majd színre, az „Év Autója” választáson is döntős R5-ös.
Miért szeretik?
Az eredeti Renault 5 teljes egészében és apró részleteiben egyaránt forradalmian újszerűnek számított az európai autógyártásban. A Renault tervezői anélkül ültették át az egykori legenda jellemzőit 2024-be, hogy funkció nélküli, öncélú részletekbe botlanánk.
Kinek kínáljuk?
Mindenkinek, aki már megbarátkozott a villanyautózással. Az R5, ha nem is lesz kiemelkedő a hatótávolság és töltési kapacitás tekintetében, de mindenképpen egy jól kihasználható, élhető jármű lesz, és aki egy egyedi modellre vágyik annak kötelező a Renault újdonsága.
Cégautó adó
0.- Ft
Fogyasztás
Főként városi használat mellett 10-13 kWh/100 km-es, országúton 13-17 kWh/100 km-es átlaggal számolhatunk, de ezek az adatok egyelőre inkább csak gyári értékek, mintsem valós teszteken alapuló tények.
FORMA ÉS FUNKCIÓ
Mire való?
Egy elektromos kisautó elsősorban városi és elővárosi használat mellett érzi elemében magát, de a 150 LE-s teljesítménynek köszönhetően semmilyen helyzetben nem jön zavarba. Az 54 kWh akkucsomagjával 300-400 km körüli hatótávolsággal számolhatunk.
Mire nem való?
Egy elektromos modell esetében a hosszú távú utazás jelenthet csak nehézséget, de több etappal ez is egyre kevésbé lesz átugorhatatlan akadály. A fenéklemezben elhelyezett akkupakk és a dizájnos lökhárítók miatt inkább csak a szilárd útburkolatú utak ajánlattak.
Helykínálat elöl
A kategóriában élen járó belső térrel rendelkezik az R5-ös. Utastére otthonos, biztonságos érzetet kelt; alatta sallangoktól mentes kesztyűtartó fedél, szemben az R5 Turbo által ihletett sportülések várnak. A színválaszték tekintetében a modern ízlés és a klasszikus árnyalatok metszetéből válogathatunk.
Helykínálat hátul
A Renault újdonsága 3,92 m hosszú, 1,77 m széles és 1,5 m magas, tengelytávja 2,54 m. Míg az első sorban főúri a kényelem, ilyen befogók mellett a hátsó üléssorban azért kimértebb hely jut az utasoknak, cserébe viszont 326 l-es maradhatott a csomagtartó.
Brand & Image
A Renault eddig is élen járt az elektromos autók gyártásában. Most ezt a jövőbemutató technológiát sikerült ötvözni a múltidéző formavilággal, ami biztos recept lehet az elkövetkező évek sikeréhez.
BESZERZÉS
Ajánlott specifikáció
A Renault 5 bevezetéskor 150 LE-s motorral és 54 kWh-s akkumulátorral lesz elérhető. Később érkezik egy 40 kWh-s akkucsomag 95 vagy 125 LE-s villanymotorral. A hatótávolság 400 km a nagyobb, 300 km a kisebb akkumulátorral.
Elérhetőség
Az újraálmodott R5-ös biztosan a vásárlók kedvence lesz. Egyelőre csak előrendelni lehet az autót, így mind az ár, mind az elérhetőség esetében még sok nyitott kérdés van a Renault újdonságával kapcsolatban.
4. Suzuki Swift
INTRO
Bemutatkozás
Mindenki kedvenc kisautója, a Swift, most kívül-belül újjászületett. Vadonatúj megjelenését új színek és dizájnelemek gazdagítják, és hogy útközben is kiszolgálja vezetője változatos igényeit, további biztonsági funkciókkal felszerelve érkezik, hogy megbízható partner legyen a mindennapokban.
Miért szeretik?
Stílusában, hangulatában nem sokat változott az új Suzuki Swift, továbbra sem akar más lenni, mint eddig: egy könnyű, megfizethető, de a lehetőségekhez képest tágas és szerethető városi kisautó.
Kinek kínáljuk?
Mindenképpen városlakóknak ajánlható, de kiváló alternatíva első új autót vásárlóknak is. Formája, színei tetszetősek így azt hiszem, hogy a férfi és női vásárlók is megtalálják a maguk kedvenc konfigurációját.
Cégautó adó
16000.- Ft
Fogyasztás
Az új Swiftbe kizárólag a Z12E kódjelű, háromhengeres, 1197 cm3 lökettérfogatú motor kerülhet. A benzinmotort 12 V-os mild hibrid rendszer segíti ki, így minden helyzetben 4-5 l/100 km közül alakul a fogyasztás.
FORMA ÉS FUNKCIÓ
Mire való?
Ideális városi modell, befogó méretei szinte a legkisebbek a kategóriában így szinte minden szabad helyre könnyű parkolni vele. A városi használat mellett, jó hasznát vehetjük elővárosi közlekedés és kisebb belföldi utazások során is.
Mire nem való?
Hosszabb távú négy- vagy ötszemélyes utazásokhoz a Swift sem ideális alany. Szintén nem ajánlott a kötött burkolatú utak elhagyása vele.
Helykínálat elöl
Karosszériája 3860 mm hosszú, 1735 mm széles, 1495 mm magas, tengelytávolsága pedig 2450 mm. A középkonzol és a különféle kezelőszervek enyhén a vezető felé fordulnak, középre, jól látható helyre pedig a korábbinál érezhetően nagyobb, kilenccolos képernyő került.
Helykínálat hátul
Bőven négy méter alatti hosszához képest az autó tágas mindkét üléssorban, hátra beülve 190 cm-rel, ha kicentizve is, de volt elegendő láb- és fejtér is. A csomagtartó 265 l-es alapállásban, 589 l-es lehajtott hátsó üléstámlákkal, és maximális befogadóképessége 980 l.
Brand & Image
A Suzukinak bombabiztos helye van a magyar piacon és pont ez az a szegmens, ahol kirobbanthatatlan a vezető pozícióból. A Swift több generáción keresztül alapozta meg a magyar mobilitás jelenét, és biztosan fontos szerepe lesz a hazai autózás jövőjében. Kedvező ára mellett, megbízható minőségével már sok-sok éve kivívta a magyar vásárlók bizalmát.
BESZERZÉS
Ajánlott specifikáció
A Swift egyetlen motorverzióban érhető el, de az ötfokozatú kézi sebességváltó mellett elérhető automata változatban és Allgrip összkerékhajtási rendszerrel is. Az autó 3 felszereltségi szinttel elérhető: GL, GL+ és GLX. Jó hír, hogy akárhogy is kombináljuk a technikát és extrákat, az autó vételára még a csúcsverzióban sem lesz 1,5 millió forinttal magasabb a bevezető 6,13 millió forintos alapárnál.
Elérhetőség
A Suzukitól megszokott módon igen gazdag raktárkészlettel rendelkezik a gyár, az elérhető modellekben felszereltségtől, színtől függetlenül mindenki hamar megtalálhatja a számára ideális változatot.
Ajánlataink vállalatok számára! | MHC Mobility