Az MHC Mobility prémium használtautó bázisán meglepetésekből sosincs hiány, mindig valami különleges modellel várnak tesztre a kollegák. Érdekes fényezésű autókkal már korábban is akadt dolgunk, de ez a Renault Ankara, a kimondottan ehhez a modellhez bevezetett „vérnarancs” fényezéssel, több mint feltűnő. Ha ez nem volna elég, a különc megjelenéshez ott a SUV kupé karosszéria kialakítás is, amely formavilág korábban csak a három német prémium márkára volt jellemző. Mindezekre igazi hab a tortán az R.S. Line sportcsomag.
A Renault sportos és dinamikus SUV kupéját 2020-ban mutatta be Europában és az autó hamar pozitív fogadtatásra talált. A harmonikus, elegáns és robusztus stílust ötvöző Arkana szakított az európai SUV-kép hagyományaival, hiszen a szélesebb közönséget megszólító márkák közül elsőként rendelkezett olyan megjelenéssel, ami korábban a prémium járművekre volt jellemző.
VeRSeny-vonal
A tesztelt R.S. Line verzióban, ráadásul különleges sportos forma mellé hasonló felszereltségi szint is társul. A Renault Sport DNS-éből merít ihletet az autó, olyan részletekkel, mint a motorsportban használatos spoiler, a fényes fekete kidolgozás, a speciális Silverstone kerektárcsák vörös díszítéssel és a dupla króm kipufogóvég. A fekete gyémánt tető, az ajtó belső borításain is megjelenő vegyes műbőr kárpit piros díszöltéssel, kétségtelen, hogy az enteriőr is sportosságot sugároz. A bőr kormánykerék mögött a karbon hatású műszerfalat egy piros díszcsík hangsúlyozza ki és a biztonsági öveket is ugyanilyen motívumok díszítik. Az alumínium pedálok és a „bőrbevonatú” sebességváltókar teszik teljessé a benzingőzös hangulatot.
Családi csomagolás
A sportos megjelenés ellenére az Arkana belső tere mind a helykínálat, mind pedig a tárolókapacitás szempontjából ideális a családok számára is. A franciáknak ugyanis sikerült egy olyan hibrid SUV coupét kitalálni, mely olyan tágas, mint egy limuzin, a láb és térd számára kialakított hely új szintet képvisel. A csomagtartó is párját ritkítja 513 literes nagyságával, amely akár egy több hetes családi nyaraláshoz is bőséges helyet kínál. Állítható magasságú padlóját több pozícióba lehet beállítani, alacsony helyzetben maximalizáljuk a térfogatát, magasra emelve pedig, megkönnyíthetjük nehéz tárgyak berakodását. Ha a helyzet úgy kívánja akkor az 1/3-2/3 arányban dönthető hátsó üléstámlák ledöntésével tovább növelhetjük a teret, és segítség, hogy minden esetben egybefüggő, sík padlót kapunk.
High-Tech
Négy évvel ezelőtti bemutatásakor a digitális műszerfal színes kijelzőjének, valamint a középkonzolba épített érintőképernyőjének köszönhetően kategóriájának egyik legnagyobb kijelző felületével büszkélkedhetett az Arkana, de mindez a vezetői környezet a mai napig megőrizte high-tech mivoltát. A minőségi anyagok használatának köszönhetően közel 100 ezer km-es futásteljesítmény után is abszolút egyben a beltér, javítva a komfort és a kényelem érzetét. Az autó belsejében, a középkonzolon, egy nagy függőleges érintőképernyőt, különböző tároló helyeket, valamint egy indukciós (vezeték nélküli) telefontöltőt találunk. A megfelelő zenei élményről 9 hangszórós Bose hangrendszer gondoskodik. A Multi-Sense rendszer a személyre szabott vezetésre 4 féle vezetési módot és 8 színben elérhető hangulatvilágítást kínál.
Hibrid rendszer
A sportos egyéniséggel egy kicsit ellentétes az Arkana 1,3 literes, négyhengerese. Itt nem a lóerők dominálnak, mint a Clio vagy Megane RS modellekben, hanem a hibrid rendszeren van a hangsúly, még ha csak egy mild-hibridről is van szó. A 140 lóerős TCe benzinmotort ugyanis egy 12 voltos akkumulátorral ellátott mikrohibrid elektromotor egészíti ki a környezettudatosabb haladás jegyében. Számokra váltva a teljesítményt az Ankara ebben a verzióban 9,8 másodperc alatt futja meg a 100-as sprintet, végsebessége pedig 205 km/h, ami bőségesen elegendő a hazai utakon. Cserébe viszont nem túl iszákos az autó, mert vegyes használat mellett is beéri 6 liter/100 km alatti átlaggal, így az 50 literes tanknak köszönhetően simán hozza 800 km körüli hatótávolságot.
Szumma
Az Arkana abszolút új színt hozott a Renault palettájára, különleges vérnarancs fényezésével és SUV-kupé karosszériájával kimondottan egyedi ez az autó. Az egyre zsúfoltabb utak és autópályák mellett nem mindenki igényli már a lóerőgyárakat, így aki el tud tekinteni a többszáz lóerős teljesítménytől, de vágyik egy egyedi sportos ugyanakkor tágas modellre, akkor ebben a francia SUV-ban nem fog csalódni. További előnye a tesztelt modellnek, hogy az MHC Mobility prémium használtautó telepén megszokott különleges és kifogástalan állapot mellett, erre a modellre is érvényes a 4x-es használtautó garancia.
A szakember szemével
Holczer Péter, MHC Mobility használtautó centrum értékesítő: „Érdekes arányokkal rendelkező egyedi kupé-SUV az Arkana, amelyhez egyedi Renault arc párosul. Hátulról már sokkal izgalmasabbra sikerült, az összeérő lámpával. Kicsit magasnak tűnik a hasmagasság a nagy felnik miatt, holott minden apró részletében sportos az autó. A sportosságra utal a felnik fényezése, a spoiler, a kevlár dekorbetét, és a belső hangulat elhiteti velünk, hogy egy sportautóban ülünk. Az ülések elől nagyon kényelmesek, hátul bőven van fejtér, mondjuk a lábtér lehetne nagyobb. A csomagtér is több mint 500 literes. Igazából ez az autó mindenből ad egy kis ízelítőt, viszont korántsem tökéletes mindenben. Vezetni élvezetes, a motor és a sebességváltó jó párost alkot. Ha SUV-kupéban gondolkodunk és a német prémium elérhetetlen akkor mindenképp egy jó alternatíva az Arkana.”
Válogasson Ön is az MHC Mobility prémium használtautó kínálatából!