A „Show your fleet” rovatunkban mindig olyan autókat és cégeket mutatunk be, akik valami különleges járműkialakítás miatt érdekesek lehetnek mások számára is. Ezúttal a Foxpost Zrt.-nél jártunk vendégségben, amely kiemelkedik az MHC Mobility partnerei közül, hiszen jóval több mint kétszáz darab járműből áll a cég flottája. A vállalatot és annak történetét már korábbi lapszámunkban jobban is megismerhették Bengyel Ádám vezérigazgató-társalapítóval készített interjúnk során, ezúttal inkább a „rókasereget” és a gyakorlati tapasztalatokat elemeztük ki.
Ha ma még valakinek Magyarországon be kellene mutatni a céget, akkor a weboldalukon található rövid és frappáns megfogalmazást ajánljuk, amely szerint a legkedvezőbb helyszíneken elérhető csomagautomaták országos hálózata, ami lehetővé teszi a kényelmes és környezettudatos csomagfogadást és -feladást magánszemélyek és üzleti vállalkozások részére egyaránt. Ez a Foxpost. A közelmúltban fontos változások történtek a cég életében, hiszen tulajdonosváltás zajlott le az év közben. A Foxpost új befektetője a Packetát is birtokló csoport lett, így a két vállalat most egyesíti erőit, az egyesülés eredményeként az év végére a FoxPost rendszerében mintegy 3100 csomagautomata, 1700 csomagátvételi pont és házhozszállítási szolgáltatás üzemel, amely előzetes tervek szerint akár még az év végéig elérhető az 5000-es értéket. Így a FoxPost a kiscsomag-logisztikai szolgáltatások teljes palettáját nyújtja az ügyfeleknek, úgyhogy várhatóan 22 millió csomagot kezel 2024-ben vállalat.
Széles paletta
Négy évvel ezelőtt Bengyel Ádám büszkén mutatta meg a vállalat teljesen elektromos MAN kisteherautóját, amely időközben már a cég tulajdonába került, és amolyan „Szent Grál”-ként teljesít örök szolgálatot. A jelenlegi flotta úgy 230 autóból áll, és ennek sokkal nagyobb felét teszik ki napi futár feladatokat ellátó furgonok. Jelenleg 177 darab teherautó van a cég használatában és erről már Bubori Ferenc, operációs igazgató számol be nekünk. A flotta összetétele meglehetősen vegyes, a már említett elektromos furgon mellett a flotta azért főképp hagyományos modellekből áll. A járműpark viszonylag széles palettát fed le, de a márkákat a korábbi tulajdonos, a Wallis csoport érdekeinek megfelelően választották ki.
Így érthető, hogy viszonylag sok Renault Master van használatban, legutóbb azonban úgy 30 darab Opel Movano érkezett a flottába. A közeljövőben szintén ilyen 30-as nagyságrendben várnak Mercedes Sprintereket is, ám ezek már elektromos modellek lesznek.
Napi rutin
A fővárost és környéket a maglódi telephelyről látják el csomagokkal, de budapesti központ mellett, a cégnek van bázisa Győrben, Székesfehérváron, Pécsett, Szegeden és Debrecenben is. Meglepő a földrajzi leosztás emiatt a legnagyobb távolságokat nem is a budapesti sofőrök futják, hanem jellemzően a debreceni és székesfehérvári kollegák tartják a napi csúcsot, akár 400-500 km-es körrel. A napi magas futásteljesítmény és az eddig elérhető, 100-150 km-es maximális hatótávolság miatt csak korlátozottan tudtak elektromos modellekben gondolkozni, de talán most áttörést jelenthet a megnövelt akkumulátor kapacitással érkező Sprinter flotta.
F, mint róka
Kezdetben a cégnek voltak fehér autói, de aztán ahogy a csomagautomaták, úgy a járművek is „rókavörösre” váltottak. Minden furgon piros színű és egységes, céges Foxpost arculattal ruházták fel őket. Ha az autók konfigurációjába a sofőrök nem is szólhatnak bele, a cégvezetés igyekszik a lehető, legkényelmesebb és legpraktikusabb szettel segíteni munkájukat.
A Foxpost Zrt.-nél a közlekedés, az áruszállítás hatványozottan a napi rutin része, amelyhez a közeljövőben további járművek beszerzése, flottabővítés társul, és ehhez a jövőben is az MHC Mobility Zrt. nyújthat segítő kezet.