Új rovattal jelentkezik Magazinunk! Show your truck cikkünkben egy-egy partnerünket és haszongépjárműveit mutatjuk be másképpen, más szemmel. Elsőként a Tatár Pékséget interjúvoltuk meg. “Jó járgány, fél siker” tartja a közmondás, és hogy mindez a gyakorlatban is remekül tud működni arra jó példa a Tatár Pékség hűtős flottája, amelyet az MHC Mobility biztosít a halásztelki központú cég számára. Nemcsak a járművet, hanem a péksütemények szállítására alkalmas hűtős felépítményt is szolgáltatjuk egyben, így az MHC Mobility kulcsrakész megoldást nyújt ezen a területen is.
A Tatár Pékségről
A Tatár Pékség Kft. 1981-ben alakult, kezdetben kisipari keretek között, melegüzemű pékáru készítésével kezdték tevékenységüket. A külföldi sütőipar fejlődését látva az 1990-es évek elején elsők között kezdték el Magyarországon gyártani a gyorsfagyasztott péksüteményeket. A fagyasztott pékáru sikereit látva, később felhagytak a melegüzemű termeléssel, és áttértek kizárólag mirelit élelmiszer előállításra. Ennek megfelelően alakították ki a cég gyártási, tárolási és szállítási hátterét is. Talán még a laikusok számára is egyértelmű, hogy ilyen logisztikai rendszerben elengedhetetlenül szükség van hűtős kisáruszállítókra.
- A jelenlegi gyártási, szállítási feltételek és lehetőségek mellett meglehetősen színes a Tatár Pékség flottája, hiszen az ősszel átadott autók több gyártó termékei. A kocsik között találunk Citroen, Fiat, Ford és Peugeot modelleket is. Az autók általában minden munkanap dolgoznak, a halásztelki bázisról indulnak, és kora délután ide is térnek vissza.
- A Tatár Pékség országos hálózattal rendelkezik, de ezek a teherautók elsősorban Budapesten és az agglomerációban mozognak, tudtuk meg Mátis Barnabás logisztikai vezetőtől. Tapasztalati szerint a napi fuvarok változóak, de évente átlagosan 80 ezer km-t fut egy-egy áruszállító. A 4 éves tartós bérleti konstrukció, amiatt is előnyös, mivel a gyakorlati tapasztalat az, hogy gyártótól függetlenül a 300 ezer km futásteljesítmény (amelyet szinte hiba nélkül minden modell végig szolgál) után már gyakrabban előfordul(hat) nagyobb fődarabok cseréje is.
- A városi, elővárosi használat mellett talán nincs olyan jelentősége a teljesítménynek, de a képeken látható Peugeot esetében erre sem lehet panasz, hiszen a hűtőkocsi hajtásáról egy 2,3 literes, négyhengeres, 165 lóerős, turbódízel BLUEHDI motor gondoskodik.
- A megfelelő teherautó kiválasztása mellett a fagyasztott termékek miatt, talán még nagyobb szerep jut a szigetelt hűtős felépítménynek, amelyet szintén az MHC Mobility biztosít a cég számára. A Steel-Truck által készített szigetelt dobozos felépítmény hossza 3250 mm, szélessége 2170 mm, magassága pedig 1870 mm. Első ránézésre talán ennél nagyobb felépítmény is kerülhetne a vázra, de nincs rá szükség, hiszen így is a maximális súlyhatár közelében vannak, amikor tele van a raktér. A „puttonyban” egyébként pontosan 5 euro raklap fér el, amelyet szinte minden alkalommal ki is használnak.
- A raktér -20°C hőmérsékletéről a Zanotti Z380-as hűtőberendezése gondoskodik. A mindennapi munkát nagymértékben segítik a 270 fokban nyíló hátsó ajtók,
- a mozgásérzékelős belső LED világítás, valamint a kihúzható fellépő kapaszkodóval.