A „Show your truck”, pusztán teherautókat bemutató rovatunkon ezúttal csavartunk egy kicsit, hiszen aktuális vendéglátónk a Press Air Kft., nemcsak egy darab speciális furgonnal rendelkezik, hanem egy komplett flottával. Ráadásul a tisztán Volkswagen Crafter furgonokból álló szervízbusz flotta már a második nemzedék a cég használatában. Hogy mennyire voltak elégedettek a korábbi modellekkel, mi sem bizonyítja jobban, hogy a Covid időszak rapszodikus gyártási és szállítási időszakában is hűek maradtak a német márkához, kivárva a számukra megfelelő gépjárművek beszerzését.
A Press Air Kft. működése 1997-ben kezdődött, néhány fős családi vállalkozásból dinamikus ütemű növekedéssel érte el mai professzionális formáját. Mint az egyik legtapasztaltabb sűrített levegő beszállító, kiváló minőségű termékeket forgalmaznak, sűrített levegős rendszereket terveznek, telepítenek és karbantartanak, amelyek országszerte közel 1000 felhasználó üzembiztos és energiahatékony ellátását biztosítják.
Az ügyfelek tökéletes kiszolgálása érdekében a kezdeti, bérelt telephelyről 2015-ben költözött el a cég Budaörsre egy saját tulajdonú bázisra. Az új székhely kiválasztásakor szem előtt tartották a könnyű megközelíthetőséget és azt, hogy képesek legyenek késlekedés nélkül partnereik gyors és hatékony kiszolgálására. Nem sokkal a költözés után a korábbi saját tulajdonú teherautók lecserélésére flottakezelő cégektől kértek be ajánlatokat, és az ár/érték arányt figyelembe véve az Eurofleet nyerte el a flottakezelés lehetőségét. Négy évvel később annak ellenére, hogy maradéktalanul elégedettek voltak a szolgáltatóval, megint pályázat útján választották ki a flottakezelőt, aki újra az MHC Mobility lett. Mivel mindkét fél elégedett volt az együttműködéssel, és azon kívül, hogy az Eurofleet neve MHC Mobility-re módosult nem változtak a teherautók, hiszen a jól működő Volkswagen flotta maradt második körben is a cég használatában. Ehhez több dolog miatt is ragaszkodtak. Egyrészt beváltak a Volkswagen Crafter teherautói, másrészt a buszokban lévő polcrendszer egy az egyben használható volt az új járművekben is. Ahogy a bevezetőben is írtuk a járműcsere a Covid időszak alatt volt aktuális, így annak ellenére is ragaszkodtak a Crafterekhez, hogy más márkák modelljei gyorsabban, könnyebben elérhetőek lettek volna.
A konkrét furgonok szervizszolgálatot látnak el, a feladatok országszerte várják a munkatársakat, így nem meglepő akár a napi 500-600 km-es használat sem, éves szinten pedig 30-40 ezer km futásteljesítménnyel számolhatunk. Az „erőltetett menet” ellenére a kötelező szervizeken kívül nem nagyon volt gond az autókkal, természetesen itt is előfordult olyan darab, amelynek azért akadtak kisebb-nagyobb problémái, de általánosan mind a tulajdonos, mind a munkatársak elégedettek a Volkswagen flottával. A teherautók teljesen egyformák, a karosszéria L3H2 kialakítású, a motortérben 2,0 literes négyhengeres turbódízel motor dolgozik, amely 140 lóerős teljesítménnyel az első kerekeket hajtja.
A Press Air Kft.-ben elsődleges szempont az autók kiválasztásánál a munkatársak komfortjának maximális biztosítása. A Crafterek esetében a hétköznapok kényelmét számos extrafelszerelés is támogatja, a vezetést legnagyobb mértékben a „teherautós”, légrugós vezetőülés segíti, amely hosszabb távon is tökéletes komfortot ad, de az automata légkondicionáló berendezés, a tempomat és a navigáció is hasznos segítség a mindennapokban. A teherautó polcrendszerében, minden olyan szerszám megtalálható, amely a helyszíni javításhoz szükséges lehet, de satupad és egyéb kiegészítők is megkönnyítik a hibaelhárítást. Ha mégsem sikerülne a helyszínen orvosolni a problémát, akkor a rakodóteret úgy alakították ki, hogy a polcok közé pont elfér egy eur raklap, amelyen akár a hibás készülék, akár új alkatrész szállítható.
A Press Air Kft. flottájában ezek a Crafterek a gyakorlati tapasztalatok alapján örök darabok maradnak. A korábbi flottából is vásároltak maguknak pár darabot, illetve két kisebb Transporter is fut a cég teherautó parkjában. A környezetvédelem jegyében a cég már megvizsgálta a hibrid és elektromos teherautók használhatóságát is, de a jelenlegi felhasználási feltételek mellett egyelőre nem találtak jobb megoldást a Craftereknél.