A Volvo mindig is meghatározó szerepet játszott a biztonságos járművek és közlekedés kialakításában, ráadásul nagyon régóta jelen van a svéd autógyár a kombi kategóriában is. Éppen ezért talán nem meglepő, hogy 1980 és 2000 között nem volt olyan amerikai film, amelyben a családi autót ne egy svéd kombi reprezentálta volna. A lelkesédes aztán nemcsak a filmekben, hanem a való világban is alábbhagyott, majd a SUV és elektromos modellek felé fordult az érdeklődés.
Aki ült már Volvoban az tudja milyen az abszolút biztonságos érzés, aki nem, annak most megmutatjuk milyen ebből egy kombi verzió, amelyet az MHC Mobility prémium használtautó bázisán leltünk meg. Ez a V60-as tulajdonképpen utolsó mohikánként van köztünk, éppen ezért érdemes lecsapni erre a 2020-as modellre, amely nagyszerű konfigurációban és mindössze 89 ezer km-es futásteljesítménnyel találta meg új gazdáját.
A Volvo V60 sikere a klasszikus családi kombi kialakítás mellett, talán abban rejlik, hogy nagyszerű kombinációja megannyi értékes tulajdonságnak, amelyet a skandináv életérzésben annyira szeretünk. Egyszerű, de nagyszerű anyaghasználat mellett sok üvegfelülettel bír, és világos, lényegre fókuszáló belső térrel rendelkezik. Szinte már olyan, mint egy praktikus svéd bútor, csak ez a kombi nem a szoba, hanem a garázsunk ékes dísze lehet.
SPA platform
A 2000-es évekre jellemző módon a V60-as modell már a moduláris autógyártás szülötte, ugyanarra az SPA (Scalable Product Architecture) platformra épül, amelyet többek közt az XC60, az S90, a V90, valamint az XC90 alapjaként is használnak. A közös padlólemez meghatározta a V60-asban megjeleníthető lehetőségeket, aminek csaknem mindegyikével élt a Volvo. A tervezéskor a tágasságra törekedtek, és bár a végeredmény nem lehetett a V90-hez fogható óriás, azért a 4,76 méteres hossz, az 1,85 méteres szélesség és a 2,87 méteres tengelytáv kellően kényelmes családi autót ígér. Így lehetett, a maga idejében a prémium középkategória leghosszabb és legszélesebb kombija a Volvo V60, ebből pedig egyenesen következik, hogy a csomagtartó sem szerénykedik helyhiányban, hiszen térfogata alaphelyzetben 529 literes, a hátsó ülések lehajtásával pedig 1,36 köbméteresre növelhető.
Skandináv design
Az utastér formáira is igaz, hogy a többi Volvo modell, elsősorban az S90/V90-es kicsinyített mása. Skandináv módra letisztult, valójában egyszerű vonalakból építkezik, az összhatás mégis elegáns. A középen álló függőleges érintőképernyő szintén több Volvo modellből is ismerős lehet, szép grafikával jeleníti meg az információkat. Kezelése logikus és egyszerű, pedig rengeteg funkció elérhető benne. A vezető is digitális kijelzőt kapott, amely szintén szép grafikával mutatja a kívánt adatokat. Mondani sem kell, hogy az anyagminőségbe nem lehet belekötni, még a közel kilencvenezres magyarországi futásteljesítmény után is minden műanyag a helyén, az illesztések pontosak. A karosszéria fehér fényezéssel tökéletes összhangban áll a világos belső tér. Nekem személy szerint nagyon tetszik a „City Weawe” elnevezésű textil kárpit bézs színe és amolyan skót kockás mintázata is, a Swarovski kristályos indító és üzemmód kapcsoló gomb már csak hab a tortán.
T, mint turbó
A mai dízel ellenes hangulatban kimondottan ajánlani lehet ezt a T4-es verziót, a kétliteres, négyhengeres, turbós benzinmotor legnagyobb teljesítménye 190 lóerő, maximális forgatónyomatéka pedig 300 Nm. A motor ereje nyolcfokozatú, Aisin bolygóműves automata sebességváltón keresztül jut el a hajtott első kerekekhez. Számokra váltva a teljesítményt a V60-as végsebessége 220 km/h, álló helyzetből indulva pedig 7,2 mp alatt éri el a 100 km/h-s tempót. Mindkét adat sokkal több és jobb, mint amire hétköznapi, hazai használat során szükségünk lehet. Az autó igazából hosszabb távon, utazóautóként van elemében, de természetesen városban sem jön zavarba, méretei ellenére könnyű vele parkolni, a sűrű forgalomban pedig jó segítség a geartronic automata rendszer. Városi csúcsforgalomban a fogyasztás felcsúszhat 10 l/100 km köré, de vegyes használat mellett, a sofőr sportos hangulatától függően 6-8 liter közötti átlaggal számolhatunk.
Menet közben
Az utastérben helyet foglalva, érezni a prémium jelleget és biztonságot is. A kormány mögül körbenézve a mai egyen volvós műszerfalat, középkonzolt látjuk magunk körül. Elől a helykínálat tökéletes, és hátul is elegendő, amelyet a 2,87 m-es tengelytáv ismeretében már előre jónak gondolnánk. Menet közben a beltér csendes, a klíma huzatmentesen és hatékonyan dolgozik, az audiorendszer pedig még maximális hangerő mellett is tisztán, jól szól. A futómű nagyszerű, a kormány közvetlen és élénk visszajelzést ad az útról. A nagy tömeg ellenére a családi kombi jól fekszik az úton, kanyarban pedig hihetetlenül precízen irányítható.
Szumma
Az egyre jobban terjedő SUV-őrületben egy kicsit egyedül maradt a V60-as modell, de nagyon régóta mondom, hogy egy jó kombinál nem kell több. A tesztelt használt Volvo pedig ebben a formában egy remek családi autó. Egy kerek tízes az ára, de ezzel egészen más ligába kerülhet új tulajdonosa. Tökéletes választás lehet, egy sikeres családapának, aki mind a munkába járásra, mind a családi utazásokra, nyaralásokra jól tudja használni majd az autót. Luxusban erős, de mégis más értékeket közvetít, mint a nagy német hármas (Audi, BMW, Mercedes-Benz).
A tesztelt Volvo kellően tágas és erős, a fehér külső mellé tökéletesen passzol a bézs belső. A Momentum Pro kivitelnek köszönhetően szinte minden extra megtalálható alaptartozékként. További előnye a tesztelt modellnek, hogy az MHC Mobility prémium használtautó telepén megszokott különleges és kifogástalan állapot mellett, erre a modellre is érvényes volt a 4x-es használtautó garancia.
A szakember szemével: Nagy Lóránt, MHC Mobility használtautó centrum vezető: „A Volvo V60-as modellje nemcsak a kategória, hanem a teljes paletta legszebb kombija, igazi lifestyle autó. A nagyszerű vonalvezetés mellett ki kell emelni az eladósorba került jármű rendkívül tetszetős külső és belső színösszeállítását. A használtautó piacon ezzel a benzines erőforrással ritka, mint a fehér holló. A T4-es változat előnye, hogy pont elég erős ahhoz, hogy sportosan is lehessen vele autózni, de nincs benne túltolva a teljesítmény, mint a T6-os verzióban. Jó a fogyasztása, tágas a belső tere. Elsősorban hosszabb utakon van elemében, de városi használat mellett sem jön zavarba. Éppen ezért fiatal, dinamikus családapáknak lehet ideális választás.”
Válogasson Ön is az MHC Mobility prémium használtautó kínálatából!