Minden idők legszebb versenye - így jellemezte Enzo Ferrari a 1000 Miglia-t, és valóban a nyílt pályás, 1000 római mérföldes motorsport-állóképességi verseny, amelyet 1927-ben a fiatal Francesco Mazzotti és Aymo Maggi grófok alapítottak, 1927 és 1957 között huszonnégy alkalommal rendeztek meg Olaszországban, napjainkban is megérdemli ezt a címet. 1957-ben két szomorú halálos baleset vetett véget a sorozatnak. Sok nehézség árán végül 1977-ben indult újra szigorú nevezési feltételekkel. Manapság ez az a verseny, ahol autók híresebbek, mint maguk a versenyzők! Nézzük az oldtimer világ csodáit!
Szerző: Lakatos Gergely
Útvonal:
Az útvonal Brescia - Róma közötti körút, amelyet négy nap alatt kell teljesíteni, a köztes állomások Milano Marittima, Roma és Parma érintésével óra járásának megfelelő irányában. Szinte minden évben van kisebb-nagyobb változtatás, hol közlekedési, hol marketing szempontok miatt.
Versenyzők
Számos celebritás és autóversenyző - legenda vett részt már a versenyen, mint például Mika Häkkinen, Arturo Merzario (#427 Alfa Romeo Gulietta Spider) Corrado Lopresto híres autógyűjtő, Gianni Morandi olasz pop énekes. A versenyzők többsége azonban nem profi, hanem oldtimer autógyűjtő. Nem csoda, mert autónként a nevezési díj 8000 EUR, plusz a kísérő csapatunk költségei, így nagyságrendeileg tíz millió forinttal szükséges számolni, ha komoly részvétel és esetleges győzelem a cél. Az utóbbi három versenyt Andrea Vesco csapata nyerte egy 1929-es Alfa Romeo 6C 1750-es típussal.
Ki nyeri a versenyt?
A járművek verseny szakaszokon elért idő eredményeit lóerő és életkor alapján súlyozzák így kerül ki a végső, abszolút győztes.
Versenyautók
Az új szabályok szerint kizárólag 1927 és 1957 között épült klasszikusok indulhatnak, közülük is azokat a modelleket övezi a legnagyobb elismerés, amelyek valóban részt is vettek az „eredeti” futamokon, így például a Ferrari 166 MM Barcheta Touring-ok, a Mercedes-Benz SSKL-ek, az Alfa Romeo 6C és 8C-k és a Lancia D24 Spiderek mindig a legnagyobb kedvencek.
Versenyautók számozása
A versenyautók sorszámozása pont ellentétes a mostani szokás szerint. A 1000 Miglia-n a leggyengébb autók kapták az elsődleges sorszámokat, és a leggyorsabbak a legnagyobb sorszámokat, így a versenyző szervezőknek rövidebb ideig kellett biztosítani a pályákat, és a nézők is több izgalmat, előzést láthattak. A számkiosztás különlegessége volt még, hogy a versenyszám egyben az indulási időpontot is rögzítette, a 732-es rajtszám tehát a 7:32-kori indulást jelezte. Itt jegyeznénk meg azt is, hogy a résztvevő autók többsége annyira híres, hogy rendszámukat beütve a google keresőbe számos találatot kapunk róluk.
Képválogatás