A verseny, ahol az autók a hírességek! - 1000 Miglia, 2022

Minden idők legszebb versenye - így jellemezte Enzo Ferrari a 1000 Miglia-t, és valóban a nyílt pályás, 1000 római mérföldes motorsport-állóképességi verseny, amelyet 1927-ben a fiatal Francesco Mazzotti és Aymo Maggi grófok alapítottak, 1927 és 1957 között huszonnégy alkalommal rendeztek meg Olaszországban, napjainkban is megérdemli ezt a címet. 1957-ben két szomorú halálos baleset vetett véget a sorozatnak. Sok nehézség árán végül 1977-ben indult újra szigorú nevezési feltételekkel. Manapság ez az a verseny, ahol autók híresebbek, mint maguk a versenyzők! Nézzük az oldtimer világ csodáit!

Szerző: Lakatos Gergely

Útvonal:

Az útvonal Brescia - Róma közötti körút, amelyet négy nap alatt kell teljesíteni, a köztes állomások Milano Marittima, Roma és Parma érintésével óra járásának megfelelő irányában. Szinte minden évben van kisebb-nagyobb változtatás, hol közlekedési, hol marketing szempontok miatt.

Versenyzők

Számos celebritás és  autóversenyző - legenda vett részt már a versenyen,  mint például Mika Häkkinen,  Arturo Merzario (#427 Alfa Romeo Gulietta Spider) Corrado Lopresto híres autógyűjtő, Gianni Morandi olasz pop énekes. A versenyzők többsége azonban nem profi, hanem oldtimer autógyűjtő. Nem csoda, mert autónként a nevezési díj 8000 EUR, plusz a kísérő csapatunk költségei, így  nagyságrendeileg tíz millió forinttal szükséges számolni, ha komoly részvétel és esetleges győzelem a cél.  Az utóbbi három versenyt   Andrea Vesco csapata nyerte egy 1929-es Alfa Romeo 6C 1750-es típussal.

Ki nyeri a versenyt?

A járművek  verseny szakaszokon elért idő eredményeit  lóerő és életkor alapján súlyozzák így kerül ki a végső, abszolút győztes.

Versenyautók

Az új szabályok szerint kizárólag 1927 és 1957 között épült klasszikusok indulhatnak, közülük is azokat a modelleket övezi a legnagyobb elismerés, amelyek valóban részt is vettek az „eredeti” futamokon, így például a Ferrari 166 MM Barcheta Touring-ok, a Mercedes-Benz SSKL-ek, az Alfa Romeo 6C és 8C-k és a Lancia D24 Spiderek mindig a legnagyobb kedvencek.

Versenyautók számozása

A versenyautók sorszámozása pont ellentétes a mostani szokás szerint. A 1000 Miglia-n a leggyengébb autók kapták az elsődleges sorszámokat, és a leggyorsabbak a legnagyobb sorszámokat, így a versenyző szervezőknek rövidebb ideig kellett biztosítani a pályákat, és a nézők is több izgalmat, előzést láthattak. A számkiosztás különlegessége volt még, hogy a versenyszám egyben az indulási időpontot is rögzítette, a 732-es rajtszám tehát a 7:32-kori indulást jelezte. Itt jegyeznénk meg azt is, hogy a résztvevő autók többsége annyira híres, hogy rendszámukat beütve a google keresőbe számos találatot kapunk róluk.

A fényképeket és a cikk megírásában nyújtott szakmai segítséget köszönjük Csikós Zsoltnak, a speedzone.hu munkatársának. 

Képválogatás

Egy kép többet ér ezer szónál, így nézzük inkább az ámulatba ejtő autócsodákat az idei 1000 Miglia-ról!

Szeretne autót bérelni?

Hívjon minket
+3696519995

Lépjen kapcsolatba velünk

Partnerek

The Zone TrendFM Gazdasági Rádió Portfolio.hu

Hírlevél feliratkozás

* indicates required

Ne maradjon le a legújabb híreinkről, ajánlatainkról és iparági újdonságainkról – csak egy kattintásra van tőlük.

Bármikor leiratkozhat a hírleveleink alján található linken keresztül. Az adatkezelés részleteit az Adatvédelmi Szabályzatban találja.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices.