Ford Focus kombi 1.5l Ecoblue Titanium - Mértékegység

Míg néhány éve a flotta autózás terén a Ford Focus elsőszámú céges autónak számított, addig jelenleg elsősorban annak lehet örülni, hogy egyáltalán létezik a modell. Egy évtizede a Focus kombi egy jó kis dízel motorral szinte mindenkinek az álma volt, ma már pedig a legnagyobb érték, hogy ebben a megváltozott piaci környezetben egyáltalán elérhető. Az EuroFleet – MHC Mobility kínálatában ráadásul most készleten is van, így tesztünkben arra voltunk kíváncsiak, mit is ér ma egy dízelmotoros középkategóriás kombi modell.

Nagy generációváltás zajlik a Fordnál, hiszen olyan kultikus, lassan veteránidős típusok tűnnek el a palettáról, mint a Mondeo vagy a Galaxy (használtautó tesztünkben részletesen is megismerhetik a modellsorozatot), és a hírek szerint az örökifjú 1976-ban bemutatott Fiesta is hamarosan nyugdíjazásra kerül. A Focus 1998-ban váltotta fel a közkedvelt Escort modellt, és népszerűsége az elmúlt közel 25 évben mondhatni töretlen volt. A legújabb generációt 2018-ban avatta fel a Ford, amelyet tavaly követett egy ráncfelvarrásos típus frissítés. Annak ellenére, hogy a Ford még az előző év tavaszán bemutatta a módosított modellt, elsősorban az alkatrész hiánynak köszönhetően az első példányok csak a közelmúltban érkeztek meg hazánkba. A nemrég megújult Fiesta receptje szerint frissítették fel a Focust, ami új arcot kapott, belül pedig a nagyképernyős infotainment jelenti a legnagyobb újdonságot.

A Focus hatalmasra, már-már Mondeo méretűre nőtt az elmúlt évek alatt, a jelenlegi kombi modell már 4,67 méter hosszú, amihez 1,82 méteres szélesség és 2,7 méteres tengelytáv tartozik. Elöl is, hátul is bőséges benne a térkínálat. Méreteiből adódóan az autó tulajdonképpen tökéletes minden feladatra akár családi, akár céges használatról legyen szó. Jelenleg a kombiban egy óriási, 600 literes csomagtartó áll, amely az osztott dönthető hátsó ülések variálásával akár 1653 literesre növelhető. A tesztelt modell újdonsága egy úgynevezett „vizes zóna”, amelyet a csomagtartóban alakítottak ki. A kárpitot felhajtva ugyanis egy műanyagtálca kerül elő, ide lehet tenni a koszos dolgokat, sáros cipőket. Ez tálca persze vízálló, kivehető és akár slaggal is könnyen tisztítható, apró és egyszerű praktikum a hétköznapokon. 

Kívülről az autó frontvonala kapta a leglátványosabb újítást, a motorházfedelet átrajzolták, magasabb lett az autó orrvonala (sokat nézve egy kicsit Volvosra sikeredett), és sokkal nagyobb lett a hűtőrács. A Ford kék-fehér ovál emblémája is átkerült ide, hangsúlyosabb szerepet kapva, mint korábban a motorháztető peremén. Külön ködlámpákat nem kapott a Focus, az alapfelszereltség részévé tett LED-fényszórókba integrálták ezt a funkciót. A hátsó lámpákat sötétített műanyaggal burkolták, a szebb lámpadizájnnal együtt prémium hatást kelt az összkép. Az egyes Focus-változatoknál, felszereltségtől függően eltérő külső stílusjegyekkel találkozhatunk. Tesztautónk például Titanium kivitelű volt, ahol az elegánsabb megjelenésre helyezték a hangsúlyt. Krómkeretet kapott a hűtőrács és az oldalsó szélvédők alján is fut egy króm díszcsík.

A belső térben a legnagyobb változás a Mustang Mach-E-ből ismerős SYNC 4-es infotainment rendszer megjelenése. A digitális műszeregység már egy ideje elérhető a Focushoz, de a 13,2 colos érintőképernyő abszolút újdonság, és sikerült úgy a műszerfalba integrálni, hogy nem hat típusidegennek ebben a modellben sem. Természetesen a nagyobb kijelzővel együtt a hagyományos gombok száma is lényegesen csökkent, összesen négy darab maradt a műszerfalon. Talán a legtöbbet használt klímaberendezést immár az érintőképernyőn érjük el, de a konkurens modellekkel szemben nem kell állandóan belépni a menü rendszerbe, hanem az alsó fix sávból ezek bármikor egyetlen mozdulattal elérhetőek. A SYNC 4 rendszer további újdonsága, hogy vezeték nélkül tudja a telefontükrözési funkciókat, az Android Auto és az Apple CarPlay használatához pedig már nem kell kábelt csatlakoztatni, a kapcsolódás automatikusan, jól is működik, ez a része remek. Aljzatokból sincsen hiány a Focus csatlakozókínálata pazar, van USB-A, USB-C és a sima 12 voltos szivargyújtó töltő is. 

Ahogy egy Focustól megszoktuk illetve elvárjuk, ez a generáció is hozza az élénk viselkedést, amelyhez remek partner a sportosra hangolt futómű, a pontos és határozott kormánymű és a teljesítményhez illő fékrendszer is. A motorháztető alatt tesztautónkban az 1,5 literes, Ecoblue fantázianevű dízelmotor állt. A négyhengeres 120 lóerős teljesítménnyel kellő dinamikával mozgatja az 1430 kg saját tömegű kocsit. Végsebessége közel 200 km/h, álló helyzetből indulva pedig pont 10 másodperc alatt futja le a 100 km/h-s sprintet. Ha kell sportos, ha kell nyomatékos a Ford dízelmotorja és fogyasztása is kiváló, hiszen nehezen vihető 6 liter fölé az átlag.

Összeségében nagyon tetszett a Focus régi szép időket idéző modellje. Fontos kérdés, hogy érdemes e ilyen tempóban villamosítani az autó flottát, mint ahogy azt az európai szabályozás előírja majd nekünk. Ez a kocsi méretében, felszereltségében és motorizáltságában is tökéletes közlekedési eszköz, ráadásul úgy, hogy tulajdonképpen számtalan jó tulajdonsága mellett még árban is befér a bűvös 10 milliós értékhatár alá, amely alatt ma már azért egyre nehezebb lesz jó autót találni.

Műszaki adatok: Ford Focus kombi 1.5l Ecoblue Titanium

Motor: 1,5 literes, 16 szelepes, soros elrendezésű, négyhengeres, turbós, dízel motor
Lökettérfogat: 1499 cm3
Legnagyobb teljesítmény: 88 kW (120 LE) 3600/min
Legnagyobb nyomaték: 300 Nm 1750-2200/min
Sebességváltó: 6-fokozatú, kézi
Hajtásrendszer: elsőkerék-meghajtás
Hosszúság: 4672 mm
Szélesség: 1825 mm
Magasság: 1469 mm
Tengelytáv: 2700 mm
Saját tömeg: 1430 kg
Végsebesség: 194 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,9 s
Tesztátlag: 5,2 l/100km

A szakember szemével

Cserteg Bálint, értékesítési menedzser: “Pont két hónapja írtuk a készlet mustra cikkünkben, hogy nincs Focus. És -most- mégis van! Ilyen gyorsan változik az autók elérhetősége, úgyhogy kifejezetten érdemes erre a lehetőségre minél hamarabb lecsapni. Jól felszerelt, stabil modelltípus, takarékos (5,2l) dízel motorral, amely a legtöbb területi értékesítőnek még mindig a legjobb megoldás az otthon töltés és az 500km-es e-hatótáv hiányában. A Focusra sokan régi céges autó nosztalgiájával tekinthetnek vissza, de akár lassan az újonnan alig elérhető Octáviából, vagy egy Ceed-ből visszaülve nem sértődik meg kollégája. Sőt, kifejezetten pozitív élményekben lesz része... amíg a készlet tart!”

Szeretne autót bérelni?

Hívjon minket
+3696519995

Lépjen kapcsolatba velünk

Partnerek

The Zone TrendFM Gazdasági Rádió Portfolio.hu

Hírlevél feliratkozás

* indicates required

Ne maradjon le a legújabb híreinkről, ajánlatainkról és iparági újdonságainkról – csak egy kattintásra van tőlük.

Bármikor leiratkozhat a hírleveleink alján található linken keresztül. Az adatkezelés részleteit az Adatvédelmi Szabályzatban találja.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices.