Ford Focus kombi 1.5l Ecoblue Titanium - Mértékegység

Míg néhány éve a flotta autózás terén a Ford Focus elsőszámú céges autónak számított, addig jelenleg elsősorban annak lehet örülni, hogy egyáltalán létezik a modell. Egy évtizede a Focus kombi egy jó kis dízel motorral szinte mindenkinek az álma volt, ma már pedig a legnagyobb érték, hogy ebben a megváltozott piaci környezetben egyáltalán elérhető. Az EuroFleet – MHC Mobility kínálatában ráadásul most készleten is van, így tesztünkben arra voltunk kíváncsiak, mit is ér ma egy dízelmotoros középkategóriás kombi modell.

Nagy generációváltás zajlik a Fordnál, hiszen olyan kultikus, lassan veteránidős típusok tűnnek el a palettáról, mint a Mondeo vagy a Galaxy (használtautó tesztünkben részletesen is megismerhetik a modellsorozatot), és a hírek szerint az örökifjú 1976-ban bemutatott Fiesta is hamarosan nyugdíjazásra kerül. A Focus 1998-ban váltotta fel a közkedvelt Escort modellt, és népszerűsége az elmúlt közel 25 évben mondhatni töretlen volt. A legújabb generációt 2018-ban avatta fel a Ford, amelyet tavaly követett egy ráncfelvarrásos típus frissítés. Annak ellenére, hogy a Ford még az előző év tavaszán bemutatta a módosított modellt, elsősorban az alkatrész hiánynak köszönhetően az első példányok csak a közelmúltban érkeztek meg hazánkba. A nemrég megújult Fiesta receptje szerint frissítették fel a Focust, ami új arcot kapott, belül pedig a nagyképernyős infotainment jelenti a legnagyobb újdonságot.

A Focus hatalmasra, már-már Mondeo méretűre nőtt az elmúlt évek alatt, a jelenlegi kombi modell már 4,67 méter hosszú, amihez 1,82 méteres szélesség és 2,7 méteres tengelytáv tartozik. Elöl is, hátul is bőséges benne a térkínálat. Méreteiből adódóan az autó tulajdonképpen tökéletes minden feladatra akár családi, akár céges használatról legyen szó. Jelenleg a kombiban egy óriási, 600 literes csomagtartó áll, amely az osztott dönthető hátsó ülések variálásával akár 1653 literesre növelhető. A tesztelt modell újdonsága egy úgynevezett „vizes zóna”, amelyet a csomagtartóban alakítottak ki. A kárpitot felhajtva ugyanis egy műanyagtálca kerül elő, ide lehet tenni a koszos dolgokat, sáros cipőket. Ez tálca persze vízálló, kivehető és akár slaggal is könnyen tisztítható, apró és egyszerű praktikum a hétköznapokon. 

Kívülről az autó frontvonala kapta a leglátványosabb újítást, a motorházfedelet átrajzolták, magasabb lett az autó orrvonala (sokat nézve egy kicsit Volvosra sikeredett), és sokkal nagyobb lett a hűtőrács. A Ford kék-fehér ovál emblémája is átkerült ide, hangsúlyosabb szerepet kapva, mint korábban a motorháztető peremén. Külön ködlámpákat nem kapott a Focus, az alapfelszereltség részévé tett LED-fényszórókba integrálták ezt a funkciót. A hátsó lámpákat sötétített műanyaggal burkolták, a szebb lámpadizájnnal együtt prémium hatást kelt az összkép. Az egyes Focus-változatoknál, felszereltségtől függően eltérő külső stílusjegyekkel találkozhatunk. Tesztautónk például Titanium kivitelű volt, ahol az elegánsabb megjelenésre helyezték a hangsúlyt. Krómkeretet kapott a hűtőrács és az oldalsó szélvédők alján is fut egy króm díszcsík.

A belső térben a legnagyobb változás a Mustang Mach-E-ből ismerős SYNC 4-es infotainment rendszer megjelenése. A digitális műszeregység már egy ideje elérhető a Focushoz, de a 13,2 colos érintőképernyő abszolút újdonság, és sikerült úgy a műszerfalba integrálni, hogy nem hat típusidegennek ebben a modellben sem. Természetesen a nagyobb kijelzővel együtt a hagyományos gombok száma is lényegesen csökkent, összesen négy darab maradt a műszerfalon. Talán a legtöbbet használt klímaberendezést immár az érintőképernyőn érjük el, de a konkurens modellekkel szemben nem kell állandóan belépni a menü rendszerbe, hanem az alsó fix sávból ezek bármikor egyetlen mozdulattal elérhetőek. A SYNC 4 rendszer további újdonsága, hogy vezeték nélkül tudja a telefontükrözési funkciókat, az Android Auto és az Apple CarPlay használatához pedig már nem kell kábelt csatlakoztatni, a kapcsolódás automatikusan, jól is működik, ez a része remek. Aljzatokból sincsen hiány a Focus csatlakozókínálata pazar, van USB-A, USB-C és a sima 12 voltos szivargyújtó töltő is. 

Ahogy egy Focustól megszoktuk illetve elvárjuk, ez a generáció is hozza az élénk viselkedést, amelyhez remek partner a sportosra hangolt futómű, a pontos és határozott kormánymű és a teljesítményhez illő fékrendszer is. A motorháztető alatt tesztautónkban az 1,5 literes, Ecoblue fantázianevű dízelmotor állt. A négyhengeres 120 lóerős teljesítménnyel kellő dinamikával mozgatja az 1430 kg saját tömegű kocsit. Végsebessége közel 200 km/h, álló helyzetből indulva pedig pont 10 másodperc alatt futja le a 100 km/h-s sprintet. Ha kell sportos, ha kell nyomatékos a Ford dízelmotorja és fogyasztása is kiváló, hiszen nehezen vihető 6 liter fölé az átlag.

Összeségében nagyon tetszett a Focus régi szép időket idéző modellje. Fontos kérdés, hogy érdemes e ilyen tempóban villamosítani az autó flottát, mint ahogy azt az európai szabályozás előírja majd nekünk. Ez a kocsi méretében, felszereltségében és motorizáltságában is tökéletes közlekedési eszköz, ráadásul úgy, hogy tulajdonképpen számtalan jó tulajdonsága mellett még árban is befér a bűvös 10 milliós értékhatár alá, amely alatt ma már azért egyre nehezebb lesz jó autót találni.

Műszaki adatok: Ford Focus kombi 1.5l Ecoblue Titanium

Motor: 1,5 literes, 16 szelepes, soros elrendezésű, négyhengeres, turbós, dízel motor
Lökettérfogat: 1499 cm3
Legnagyobb teljesítmény: 88 kW (120 LE) 3600/min
Legnagyobb nyomaték: 300 Nm 1750-2200/min
Sebességváltó: 6-fokozatú, kézi
Hajtásrendszer: elsőkerék-meghajtás
Hosszúság: 4672 mm
Szélesség: 1825 mm
Magasság: 1469 mm
Tengelytáv: 2700 mm
Saját tömeg: 1430 kg
Végsebesség: 194 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,9 s
Tesztátlag: 5,2 l/100km

A szakember szemével

Cserteg Bálint, értékesítési menedzser: “Pont két hónapja írtuk a készlet mustra cikkünkben, hogy nincs Focus. És -most- mégis van! Ilyen gyorsan változik az autók elérhetősége, úgyhogy kifejezetten érdemes erre a lehetőségre minél hamarabb lecsapni. Jól felszerelt, stabil modelltípus, takarékos (5,2l) dízel motorral, amely a legtöbb területi értékesítőnek még mindig a legjobb megoldás az otthon töltés és az 500km-es e-hatótáv hiányában. A Focusra sokan régi céges autó nosztalgiájával tekinthetnek vissza, de akár lassan az újonnan alig elérhető Octáviából, vagy egy Ceed-ből visszaülve nem sértődik meg kollégája. Sőt, kifejezetten pozitív élményekben lesz része... amíg a készlet tart!”

Szeretne autót bérelni?

Hívjon minket
+3696519995

Lépjen kapcsolatba velünk

Partnerek

Speedzone.hu TrendFM Gazdasági Rádió Portfolio.hu

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre.
Értesüljön a legfrissebb információkról és a különleges ajánlatokról.