Az EuroFleet – MHC Mobility prémium használtautó bázisán ezúttal egy korábban nagyon népszerű kategória, az úgynevezett családi egyterűek egyik utolsó mohikánjával, egy 7-személyes Ford Galaxyval tettünk próbakört. Ez a konkrét autó egy 2018-as modellévű, Titanium felszereltségű példány, amely a tágas és jól variálható utastér és gazdaságos 2 literes turbódízel motor mellett, az erre a modellre is érvényes az EuroFleet 4x-es használtautó garancia miatt lehet érdekes annak, aki sok gyerek, több csomag, megbízható útitárs kombóban gondolkodik.
Bármilyen meglepő, a Ford Galaxy néhány éven belül immár 30 éve lesz jelen az európai autópalettán, hiszen az első példányok 1995-ben jelentek meg az autószalonokban. Ez a modell még a Volkswagennel közös fejlesztésben készült, és a VW csoport Seat márkanév alatt is piacra dobta. A két gyártó kapcsolata bő tíz évvel később szakadt meg, amikor is mindketten saját platformon léptek tovább a második generáció kifejlesztésében. A Ford ekkor a Galaxy kistestvéreként bemutatta az 5-személyes S-Max-ot is, amelyet 2006-ban az „Év Autójának” is megválasztottak. Egy újabb évtizeddel később még egy komolyabb ráncfelvarrással sikerült megújítani a Galaxy modellcsaládot, de az egyre népszerűbb crossoverek és SUV-k mellett sokat vesztett varázsából a 2000-es években nagyon népszerű MPV típus. A Ford a tesztautónk nemzedékének elkészítésekor kimondottan sok fejlesztést hajtott végre annak érdekében, hogy az utas- és csomagtér maximális kapacitása minden eddiginél könnyebben kihasználható legyen. A csomagtérben található vezérlőpanel segítségével a második és harmadik üléssor öt ülése egyetlen gombnyomásra a padló síkjába dönthető, így 2339 literes rakodóhely alakítható ki. A sík kialakítású raktérpadló révén az autóba könnyebb bepakolni a nagyméretű tárgyakat, a második és harmadik üléssor egyenként csúsztatható és dönthető üléseinek köszönhetően az utastér/csomagtér konfigurációk mindig könnyen az adott feladathoz igazíthatók – legyen az egy reggeli út az iskolába a gyerekekkel vagy egy reptéri fuvar rengeteg csomaggal.
Az ajtóban megbújó tárolóhelyeken 1,5 literes palackok is elférnek, az ülés alatti tárolórekeszek pedig tökéletes helyet kínálnak a laptopok, könyvek, snackek vagy bármi más számára. A műszerfal tetején kialakított rekesz további tárolási lehetőséget jelent, a középkonzoli médiatárolóban pedig jól elférnek a mobiltelefonok vagy a zenelejátszó eszközök is. A szülők jó hasznát vehetik az alapáras gyermekfigyelő tükörnek, ami széles látószögű képet ad az utasülésekről, amelyek vékony kialakítása és átgondoltan megtervezett formája a lehető legtágasabb belső teret biztosítja. A második, harmadik üléssor utasainak akár 10 mm-rel is nagyobb fejtér jut, mint a korábbi Galaxy modellben, és a harmadik üléssor is több teret kínál, mint a legfontosabb piaci vetélytársak modelljei. A hagyományos, oldalra nyíló hátsó ajtók megtartásával sikerült optimalizálni a könyök- és vállteret, emellett pedig a leghátsó sorban utazók is otthonos kényelemben utaznak, hiszen számukra is jut saját kartámasz-tárolórekesz és pohártartó. Ebbe az üléssorba történő bejutás egyetlen mozdulattal megoldható: a második sor ülései előrebillennek, aztán előrecsúsznak, és a mélyített padlókialakítás megkönnyíti a ki- és beszállást. Az különösen praktikus, hogy a dupla ajtószigetelésnek köszönhetően a belső panel tiszta marad, és az utasokat nem fenyegeti a veszély, hogy ki- és beszállás közben a karosszériához érve bepiszkolják a ruhájukat.
A tesztautóban a Ford népszerű 2 literes TDCi erőforrása található meg, a változó geometriájú (szimpla) turbótöltővel felszerelt, és tovább tökéletesített dízelmotor több teljesítményváltozatban is elérhető, itt 150 lóerős verzióban teljesít szolgálatot a gépháztető alatt. Számokra váltva a teljesítményt, közel 200 km/h a végsebesség, álló helyzetből indulva pedig 10,8 másodperc alatt futja meg a 100-as sprintet. Ezen paraméterek figyelembevételével vegyes használat mellett könnyedén 6-7 liter között tartható az átlagfogyasztás.
Európa-szerte családok nőttek fel a Galaxy modellel, így a vásárlók mindig is sokra becsülték a Ford MPV modelljét. Értékelték, hogy ez az autó hét személyt is első osztályú kényelemben és biztonságban szállít, páratlan variálhatóságával újra meg újra kellemes meglepetést okoz. A konkrét használtautó az utolsó modellgeneráció tagjaként már továbbfejlesztett menetdinamikával, alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással, és még kifinomultabb működéssel várja családbarát megoldásként új gazdáját. A Titatnium felszereltségben sokkal több extra benne van, mint amire alapvetően szükségünk lehet, és a PowerShift automata sebességváltó pedig ráadás a kényelem oltárán. További előnye a tesztelt autónak, hogy az EuroFleet – MHC Mobility prémium használtautó telepén megszokott különleges és kifogástalan állapot mellett, erre a modellre is érvényes a 4x-es használtautó garancia.
Műszaki adatok: Ford Galaxy 2.0 TDCi Titanium
Motor: 2 literes, 16 szelepes, soros elrendezésű, négyhengeres, turbó dízelmotor
Lökettérfogat: 1997 cm3
Legnagyobb teljesítmény: 110 kW (150 LE) 4000/min
Legnagyobb nyomaték: 350 Nm 1750/min
Sebességváltó: fokozatmentes automata sebességváltó
Hajtásrendszer: elsőkerék-meghajtás
Hosszúság: 4848 mm
Szélesség: 1916 mm
Magasság: 1747 mm
Tengelytáv: 2850 mm
Saját tömeg: 1680 kg
Végsebesség: 195 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,8 s
A gépkocsi ára: 9 800 000 Ft.
A szakember szemével
Holczer Péter, EuroFleet – MHC Mobility használtautó értékesítő: “ Ez a Ford Galaxy egy kihalóban lévő kategória különlegesen kedvelt modellje, családosoknak való nagyméretű autó, amely nemcsak a hétköznapokban ideális társ, hanem bátran el lehet vele menni többen is egy hosszabb nyaralásra. A Galaxy tökéletesen bánik a térrel, ami nagyon fontos szempont a helykihasználtság szempontjából. A konkrét modell mellett szól, hogy egy rettentően jól felszerelt változatról beszélünk. Rendkívül kényelmes, hiszen automata váltós, masszázs funkcióval szerelt bőrülésekkel és panorámatetővel van felszerelve. Ideális választás lehet nagycsaládosok számára, vagy azoknak, akik a hétvégéken sokat utaznak, aktív életet élnek.”