Hozzászoktunk, hogy manapság szinte kizárólag áremelkedéssel, kamatemeléssel, EUR-HUF árfolyamkorrekcióval, flottakedvezmény-kivezetéssel találkozunk, de most fordult a helyzet. Most újra a kereskedők köszönnek előre, újra előtérbe kerültek az 5-20%, akár 25%-os flottakedvezmények, a készletek felduzzadtak. Itt a megfelelő időablak, amikor is az elmúlt időszakban elnapolt flottafejlesztési terveinket leporoljuk, és megnyomjuk a rendelés gombot. Megmutatjuk, hogy miként lehet a tavalyi feltételeknél jóval kedvezőbben flottajárművet beszerezni. Sok idő nincs, aki gyorsan dönt jobban járhat.
A COVID hullámok után
Az elmúlt időszakban arról írtunk, hogyan lehet az emelkedő árazás, akadozó szállítások, módosuló járműkonfiguráció viharában hogyan lehet mégis jó bérletet összehozni - erre megoldás leginkább az MHC-s (ex EuroFleet-es) időben beszerzett, fix áras, rendszámos jármű készletről, volt a nyerő megoldás.
Jó hírünk van: most ezeknek a kihívásoknak vége.
Van készlet
Igen van készlet, lehet márkák és típusok között válogatni - járműválasztás terén igazából nem kell kompromisszumot kötni.
Van árgarancia & szállítási határidő
Ha mégsem találnánk készletről, a gyártók már vállalnak árgaranciát, igaz többségében EUR/HUF árfolyamhoz kötve. Sőt a szállítási határidők sincsenek a végtelenbe tolva, az ígéretek tapasztalataink szerint inkább rövidülnek. Bár a rendeléses autóval nem járhatunk annyira jól, mint a készletessel, hiszen a mostani kamat és EUR/HUF árfolyam bármilyen irányba változhat, mire ideér a jármű.
Kedvezőbb kamatkörnyezet
A tavalyi 3 éves BIRS csúcspontja 15,10%-on volt, mostanság közel a 50%-on azaz 8-8,5% körül mozog. Így az autó értékvesztésének finanszírozása közel féláron van a tavalyihoz képest. Ez egy tíz millió forintos autónál is havi húszezer forintos havidíj csökkenést eredményezhet. (A számításokat a cikk írásakor vettük alapul. - a szerk.)
Túltárolt - szabadulós készlet
A készlethiány miatt a legtöbb kereskedő úgy taktikázott, ha huszas kvótát kér az adott modellből, jó ha tízet leszállít a gyártó, viszont fordult a helyzet, és bizony akár mind a húsz is időben, vagy akár még idő előtt megjelent, amelyet kötelező volt átvenni és kifizetni. Így alakult ki a járművek túltárolása, azaz a járművekben hosszabb ideig áll a pénz, mint ahogy az ideális lenne a kereskedő számára. Ezen járművekre elkezdtek milliós nagyságrendű kedvezményeket felkínálni a flottakezelők számára.
Régi-új kedvezményrendszer
Bár több helyen új elnevezésekkel, új skálázással de visszatért a magán/kisvásárlói és a flottakedvezmény rendszer azaz: flottakezelőkön keresztüli bérlés esetén a listaárból elérhető kedvezmények nagyságrenddel nagyobbak lehetnek - így a flottakezelés egyik nagy előnye ismét érvényesül a bérleti díjakban.
És ha az EUR ismét emelkedik?
Ezért kell gyorsan cselekedni! Az EUR-t a legtöbb kereskedő négyszáz fölötti négyszáztizenöt forint körüli árfolyammal számolta - ennek még mindig alatta vagyunk. Nem tudni meddig marad nyitva ez az időablak.
Az infláció?
A magyarországi infláció kisebb tényezővel bír, mint az előbb említett szempontok. Az indok egyszerű, az autók külföldön készülnek, így a magyar infláció maximum a helyi munkaerő költségre van hatással, amely elenyészőbb tényező, mint maga a gyártásköltség
Meddig tart ez a lehetőség?
Gyerekkorom egyik sorozat volt a Sliders, ahol mindig pontosan kellett érkezni az időkapuhoz különben a főszereplők ott ragadtak. Ilyesmi játszódik most az autóiparban is, vannak kedvező időablakok amelyeket vagy kihasználunk - vagy gyorsan elillanhat.
Elfogynak a készletes autók - újakból kevesebbet drágábbért rendelnek majd, esetleg az EUR erősödik a forint kárára, illetve ha túl sokáig várunk akár kifutunk az utolsó EURO 6 -os autókból és már csak egy árszinttel feljebbi EURO 7-es motorizáltságra kapunk ajánlatot.
Az MNB-s kamatokat mindenki szeretné még lejjebb, alacsonyabb szinten tudni a mostani 8-9%-os sávhoz képest, de az elemzéseket latolgatva idén már nincs annyi esési lehetőség benne, mint amennyit a mostani készletes kedvezmény esetleges elvesztése überelni tudna.
Tehát a most, az valóban most van.