Gépjármű flottatanácsok

Beszerzés: MOST - Kedvező csillagállás

Hozzászoktunk, hogy manapság szinte kizárólag áremelkedéssel, kamatemeléssel, EUR-HUF árfolyamkorrekcióval, flottakedvezmény-kivezetéssel találkozunk, de most fordult a helyzet. Most újra a kereskedők köszönnek előre, újra előtérbe kerültek az 5-20%, akár 25%-os flottakedvezmények, a készletek felduzzadtak. Itt a megfelelő időablak, amikor is az elmúlt időszakban elnapolt flottafejlesztési terveinket leporoljuk, és megnyomjuk a rendelés gombot. Megmutatjuk, hogy miként lehet a tavalyi feltételeknél jóval kedvezőbben flottajárművet beszerezni. Sok idő nincs, aki gyorsan dönt jobban járhat.

A COVID hullámok után

Az elmúlt időszakban arról írtunk, hogyan lehet az emelkedő árazás, akadozó szállítások, módosuló járműkonfiguráció viharában hogyan lehet mégis jó bérletet összehozni - erre megoldás leginkább az MHC-s (ex EuroFleet-es)  időben beszerzett, fix áras, rendszámos jármű készletről, volt a nyerő megoldás. 

Jó hírünk van: most ezeknek a kihívásoknak vége.

Van készlet

Igen van készlet, lehet márkák és típusok között válogatni - járműválasztás terén igazából nem kell kompromisszumot kötni.

Van árgarancia & szállítási határidő

Ha mégsem találnánk készletről, a gyártók már vállalnak árgaranciát, igaz többségében EUR/HUF árfolyamhoz kötve. Sőt a szállítási határidők sincsenek a végtelenbe tolva, az ígéretek tapasztalataink szerint inkább rövidülnek. Bár a rendeléses autóval nem járhatunk annyira jól, mint a készletessel, hiszen a mostani kamat és EUR/HUF árfolyam bármilyen irányba változhat, mire ideér a jármű.

Kedvezőbb kamatkörnyezet

A tavalyi 3 éves BIRS csúcspontja 15,10%-on volt, mostanság közel a 50%-on azaz 8-8,5% körül mozog. Így az autó értékvesztésének finanszírozása közel féláron van a tavalyihoz képest. Ez egy tíz millió forintos autónál is havi húszezer forintos  havidíj csökkenést eredményezhet. (A számításokat a cikk írásakor  vettük alapul. - a szerk.)

Túltárolt - szabadulós készlet

A készlethiány miatt a legtöbb kereskedő úgy taktikázott, ha huszas kvótát kér az adott modellből, jó ha tízet leszállít a gyártó, viszont fordult a helyzet, és bizony akár mind a húsz is időben, vagy akár még idő előtt megjelent, amelyet kötelező volt átvenni és kifizetni. Így alakult ki a járművek túltárolása, azaz a járművekben hosszabb ideig áll a pénz, mint ahogy az ideális lenne a kereskedő számára. Ezen járművekre elkezdtek milliós nagyságrendű kedvezményeket felkínálni a flottakezelők számára.

Régi-új kedvezményrendszer

Bár több helyen új elnevezésekkel, új skálázással de visszatért a magán/kisvásárlói és a flottakedvezmény rendszer azaz: flottakezelőkön keresztüli bérlés esetén a listaárból elérhető kedvezmények nagyságrenddel nagyobbak lehetnek - így a flottakezelés egyik nagy előnye ismét érvényesül a bérleti díjakban.

És ha az EUR ismét emelkedik?

Ezért kell gyorsan cselekedni! Az EUR-t a legtöbb kereskedő négyszáz fölötti négyszáztizenöt forint körüli  árfolyammal számolta - ennek még mindig alatta vagyunk. Nem tudni meddig marad nyitva ez az időablak. 

Az infláció?

A magyarországi infláció kisebb tényezővel bír, mint az előbb említett szempontok. Az indok egyszerű, az autók külföldön készülnek, így a magyar infláció maximum a helyi munkaerő költségre van hatással, amely elenyészőbb tényező, mint maga a gyártásköltség

Meddig tart ez a lehetőség?

Gyerekkorom egyik sorozat volt a Sliders, ahol mindig pontosan kellett érkezni az időkapuhoz különben a főszereplők ott ragadtak. Ilyesmi játszódik most az autóiparban is, vannak kedvező időablakok amelyeket vagy kihasználunk - vagy gyorsan elillanhat. 

Elfogynak a készletes autók - újakból kevesebbet drágábbért rendelnek majd, esetleg az EUR erősödik a forint kárára, illetve ha túl sokáig várunk akár kifutunk az utolsó EURO 6 -os autókból és már csak egy árszinttel feljebbi  EURO 7-es motorizáltságra kapunk ajánlatot. 

Az MNB-s kamatokat mindenki szeretné még lejjebb, alacsonyabb szinten tudni a mostani 8-9%-os sávhoz képest, de az elemzéseket latolgatva idén már nincs annyi esési lehetőség benne, mint amennyit a mostani készletes kedvezmény esetleges elvesztése überelni tudna. 

Tehát a most, az valóban most van.

Készletes tartósbérleti ajánlataink

Szeretne autót bérelni?

Hívjon minket
+3696519995

Lépjen kapcsolatba velünk

Partnerek

The Zone TrendFM Gazdasági Rádió Portfolio.hu

Hírlevél feliratkozás

* indicates required

Ne maradjon le a legújabb híreinkről, ajánlatainkról és iparági újdonságainkról – csak egy kattintásra van tőlük.

Bármikor leiratkozhat a hírleveleink alján található linken keresztül. Az adatkezelés részleteit az Adatvédelmi Szabályzatban találja.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices.