Teherautó flottatanácsok

E-furgon teszt - Opel Movano Electric - Kakukk a fészekben

Bármilyen meglepő, az Opel nagyméretű furgonja már több mint huszonöt éve jelen van a piacon. Akárcsak egy kakukk, története során a Movano is mindig idegen fészekben született meg. Az első két generáció során a Renault Master modellje kapott opeles arculatot, amióta viszont a Stellantis csoport vásárolta meg a márkát, a Citroen Jumper/Peugeot Boxer duó adja a biztos alapokat. Érdekesség egyébként, hogy a francia teherpáros éppen idén ünnepelte harminc éves jubileumát, így a közelmúltban megújult Movano elektromos változata a legújabb fióka a családban.

Az új Movano felkészült a kemény munkára, sokféle felépítményével, akár 17 m3-es rakterével és 2 tonnás teherbírásával az Opel legnagyobb könnyű haszonjárműve mindig is sokoldalú volt. Az új sorozat a korábbi jó tulajdonságait megőrizve kínál friss erényeket: például - a modell történetében most először - 2-es szintű önvezetésre is képes asszisztensrendszereket. A lokálisan emissziómentes üzemű új Movano Electric az Opel következetes villamosítási stratégiájának következő szintje: erősebb, mint eddig bármikor és a hatótávolsága is megnőtt. Villanymotorja 270 LE maximális teljesítményű, forgatónyomaték csúcsa pedig 400 Nm. 110 kWh kapacitású akkumulátorával akár 420 km-t is futhat egyetlen feltöltéssel (WLTP1), így hosszú utakat is meg lehet vele tenni töltési szünet nélkül. 

Elektromos hajtáslánc

A tisztán akkus-elektromos hajtású Movano Electric villanymotorja a korábbi sorozatban 122 LE teljesítménnyel készült, az új változat ennek több mint a duplája. Már az elindulás pillanatában elérhető forgatónyomatéki csúcs a korábbi 260-ról 400 Nm-re nőtt, így a furgon az első méterektől különleges menetdinamikát és rugalmasságot kínál akár teljes terheléssel is, végsebessége pedig 130 km/h-ra van leszabályozva. Az előző generáció 37 és 70 kWh kapacitású akkumulátorait egyetlen, 110 kWh-s váltotta le, így a hatótávolság 400 km fölé kúszott papíron, ami akár 170 km-rel is több lehet, mint a korábbi modell esetében volt. Gyakorlati tapasztalataink alapján városban még 20 kWh/100 km alatti fogyasztás sem lehetetlen, országúton pedig 25-30 kWh/100 km átlagfogyasztással számolhatunk. 

Üzemmódok

A Movano Electric vezetője háromféle üzemmód közül választhat a teljesítmény és a hatótáv optimális kihasználása érdekében “Normal” (160 kW-re korlátozott csúcsteljesítménnyel), “Eco” (120 kW, a hosszabb hatótáv érdekében) és “Power” a nagy teljesítményért (200 kW). A teszten még a legkisebb teljesítményszint mellett is magabiztosan mozgott az autó, a 270 LE-s maximumon pedig sportkocsikat megszégyenítő gyorsulás érhető el. A motorféküzemi visszatáplálás szintje négy fokozatban szabályozható, a kormány billentyűivel. Ez nemcsak az akkumulátor hatótávolságának növelésékor jön jól, hanem a lassítást jól kihasználva, olyan „motorfékes” rásegítést adhatunk kímélve a fékeket, amely teljes terhelés mellett kimondottan hasznos.

Töltsd tele

Elektromos modellek esetében nagyon fontos paraméter a töltési sebesség is, a Movano Electric-hez alapáron 11 kW-os háromfázisú fedélzeti töltő jár, ugyanakkor - az Opelnél most először – a modell 150 kW-os egyenáramú tölthetőséggel is elérhető. Így gyorstöltővel az akkumulátor akár mindössze 55 perc alatt 80%-ig telíthető. Ezt a maximális töltési tempót kihasználva 100 km-nyi árammennyiség 13-15 perc alatt nyerhető vissza. Ezeket az értékeket figyelembe véve, ha európai körutazásra továbbra sem lesz ideális az elektromos furgon, egy országon belüli oda-vissza távolságra bármikor tökéletesen csatasorba állítható. További újdonság a rendelhető, 230 V-os fedélzeti csatlakozó, amit a műszerfalra telepítettek így könnyen elérhető.

Elektromos eszközök, laptopok és kéziszerszámok is tölthetők róla, miközben 150 W teljesítményig eszközök működtetésére is alkalmas. 

 Új asszisztensrendszerek

Az új Movano a vezetői asszisztensrendszerek terén is kiemelkedőt nyújt. Az elektromos rásegítésű kormánymű automatikusan a sebességhez igazítja a kormányzás segéderejének mértékét, így nagyobb sebességeknél nagyobb a kényelem, miközben jóval egyszerűbb és könnyebb a városi manőverezés. Az elektromos rögzítőfék a kormánytól balra, a műszerfali kapcsolójával működtethető. A táblafelismerő, az automata vészfék és a holttérfigyelő mellett új asszisztensek is megjelentek a kínálatban, ilyen a fáradtságjelző, a sávtartó és a Stop & Go funkcióval is kiegészített adaptív tempomat mellett a 360 fokban érzékelő parkolóradar, a parkolóasszisztens és a digitális visszapillantó is. Összesen 22 elektronikus segéd teszi még biztonságosabbá és egyszerűbbé a manőverezést. Kell ennél több?

Tökéletes konnektivitás

A Movano vezetője csúcstechnológiás, sokoldalú, ugyanakkor kényelmes környezetben dolgozhat. Az Opel legnagyobb könnyű haszonjárművének műszerfalát alaposan áttervezték, így a korábbinál kényelmesebben használható, miközben a konnektivitása is teljes. A legfontosabb menetadatok mostantól akár a teljesen digitális, konfigurálható, hétcolos, színes vezetői kijelzőn is megjeleníthetők. Az új infotainment és navigációs rendszer egyszerűen kezelhető a középkonzol tetejére szerelt tízcolos színes érintőképernyőn keresztül, a kompatibilis okostelefonok pedig akár vezeték nélkül is csatlakoztathatók az Apple CarPlay és az Android Auto alkalmazáson keresztül. A navigáció a TomTom 3D-s térképeit használja, a legfontosabb funkciók pedig a természetes beszédhanggal is működtethető hangfelismerő rendszer segítségével is elérhetők. A munkájukhoz gyakran mobiltelefont használók számára lehet különösen hasznos és kényelmes a középkonzol vezeték nélküli, induktív töltőfelülete.

Központban a kényelem

A sokoldalúság az új Movano alapjellemzője: nem csak a felépítmények és a rögzítőrendszerek választéka széles, az utastéri kiegészítők listája is hosszú. A rendelhető Eat & Work üléspad a vezetőfülkét kényelmes irodává alakítja mindössze néhány lépésben. A vezető melletti ülés egyszerűen állítható munkaasztallá formálható, amely mellett akár laptoppal is lehet dolgozni, ugyanakkor ez az ülés italtartós asztalkává is változhat, például az ebédszünetek idejére. A kulcsnélküli nyitó és indító rendszerrel (Keyless Entry & Go) a vezetőnek ki sem kell vennie a zsebéből az autó kulcsait ahhoz, hogy bezárja, vagy éppen elindítsa az autót.

Szumma

A korábban megjelent elektromos áruszállítókkal szemben, amelyek jó esetben 150 km-es hatótávolsággal rendelkeztek, az Opel e-Movano immár valós alternatíva lehet a városi fuvarozásban. A 110 kWh kapacitású akkumulátorának köszönhetően valós körülmények között is tudja 300-400 km-es egynapos kört. A hazai viszonyok ismeretében akár az országon belül is el lehet jutni bárhova egy kis ügyeskedéssel oda és vissza. A töltési sebességnek köszönhetően a telephelyre visszaérve az éjszakai pihenőidő tökéletesen alkalmas arra, hogy reggelre ismét „teletank” várja a vezetőt. Az e-Movano további előnye, hogy immár ár/érték arányban is igazán közel került a dízelmotoros változatokhoz és fenntartatási költségek tekintetében is pariban áll a robbanómotoros változatokkal. Az üzemeltetés alapból egy szinten van mindkét esetben, de ha az áramot olcsón be tudjuk szerezni, akkor a költségek akár a felére, harmadára is csökkenhetnek. Ebben a formában a „zöldítés”, a fenntarthatóság már semmiképpen nem luxus.

Van egy jó ajánlatunk! Érdekli?

Szeretne autót bérelni?

Hívjon minket
+3696519995

Lépjen kapcsolatba velünk

Partnerek

The Zone TrendFM Gazdasági Rádió Portfolio.hu

Hírlevél feliratkozás

* indicates required

Ne maradjon le a legújabb híreinkről, ajánlatainkról és iparági újdonságainkról – csak egy kattintásra van tőlük.

Bármikor leiratkozhat a hírleveleink alján található linken keresztül. Az adatkezelés részleteit az Adatvédelmi Szabályzatban találja.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices.