Teherautó flottatanácsok

e-Truck - Már lehetséges, de előkészítést igényel

A közúti fuvarozás legmagasabb szegmensét is elérte az elektromos átállás lehetősége. Egyelőre a fuvarok kisebbik hányadát lehet már kiváltani, sőt a gyártók is előzetes feltételekhez szabják a járművek értékesítését. Épp ezért összeszedtük, milyen szempontokat kell mérlegelni, kiszámolni az elektromos vontatás kapcsán.

Telephely és töltő

Van-e lehetőség a telephelyen megfelelő kapacitású töltő kiépítésére? Itt nem elég a megszokott személyautós gyors (7-22 kW) vagy villám (40-120 kW) kapacitás, itt a legkomolyabb, 150 kW-s DC-s töltőkre van szükség, hogy átlagos e-autóhoz képest 10x nagyobb 4-500 kWh-s akkumulátor szigetet időhatékonyan tudjuk tölteni. Apropó, ne felejtsük el, nem csak a kiindulási pontra kell töltő, hanem a másik végpontra is szükséges, hiszen a 20-40 perces rakodási idő alatt értékes kilométereket tölthetünk járművünkbe. Tervezéskor tartsuk szem előtt, hogy a töltő állomás nagy hőt termel, ezért megfelelő tűz és olvadásbiztos módon kell kialakítani a környezetét.

Energia költségek

Jelenlegi hullámzó áramköltségek mellet, milyen áron tudjuk biztosítani az e-kamion “üzemanyagát”?  Mindenképp javasoljuk, hogy a meglévő energia szerződésünket többször nézzük át: mennyire használjuk ki a szerződést, milyen kondíciókkal tudjuk bővíteni a szerződést az új igényeknek megfelelően. Az energiaköltség a töltő beruházással együtt a megtérülés egyik legfontosabb tényezője a lízing díj és az üzemeltetési költségek mellett.

Útvonal

A legtöbb gyártó csak fix útvonalra ad el elektromos járművet, azaz ha klasszikusan A-B útvonalon közlekedik a járművünk. Valóban a gyártó központjában is leellenőrzik az útvonaltervet, hiszen ez esetben látja biztosítottnak a gyártó, hogy a hatótávolság az útvonal és a szállított teher kapcsán megfelelően tudja-e kiszolgálni az igényeket. Nem csupán csak arról van szó, hogy egy lemerült 44 t-s nyerges szerelvény sokkal nagyobb közlekedési balesetet tud előidézni, mint egy 2-2,5t -ás személyautó, hanem a gyártó sem szeretne negatív reklámot, kellemetlen helyzetet egy félre sikerült útvonaltervezés miatt. (Lásd kiégett, leesett tetejű Teslák a hírekben.)

Stabil partner, all-in szerződés

A gyártók a fentieken túl, megnézik azt is, hogy kivel és milyen szolgáltatás-tartalommal szerződnek. Sok OEM kiköti, hogy a szervizcsomagot is kötelező mellé vásárolni, amivel biztosított a megfelelő karbantartás és a kifogástalan műszaki állapot - ez win-win helyzet, amellett, hogy a gyártók is nyilvánvalóan szeretnék figyelemmel kísérni az első elektromos nyergeseik valóságban szerzett úti tapasztalatait. Másrészt annyira keveset gyártanak még ezekből a BEV modellekből, hogy minden eladásnak külön hírértéke van, így nem mindegy, mennyire stabil a bérlő vállalat, és mennyire marketingelhető az üzlet.

+1 Megéri?

A villanyteherautózás a fentebbi paraméterek alapján már megérheti a vállalatoknak. Ha jó szerződést sikerül tető alá hozni az energia szolgáltatóval, a mobilitás partnerrel, és márkánk érték növekedését is hozzá számoljuk, akkor egyre több olyan helyzet állhat elő, amikor pozitív a mérleg. De az újdonság csak az elsők között bír hírértékkel, így nem árt minél hamarabb megvizsgálni - vajon az Ön vállalata is az elsők közé tudna-e kerülni?

Örömmel segítünk egy döntéselőkészítő tanulmány létrehozásában, keresse az MHC Mobility haszongépjármű bérlés üzletág csapatát kiemelt bizalommal.

Szerző: Halmos Zsolt


Tekintsd meg hosszú távú bérleti ajánlatainkat haszongépjárműveinkre.

Szeretne autót bérelni?

Hívjon minket
+3696519995

Lépjen kapcsolatba velünk

Partnerek

Speedzone.hu TrendFM Gazdasági Rádió Portfolio.hu

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre.
Értesüljön a legfrissebb információkról és a különleges ajánlatokról.

Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. A cookie-k kezeléséről IDE kattintva tájékozódhat. Több információ. OK