Lízing alapok

Méret, forma, funkció - Melyiket válasszam?

Most, hogy akadozik az autógyártás, többször kell kompromisszumot kötnünk, ha időben szeretnénk céges autóhoz jutni. A legtöbb embernek határozott elképzelése van, hogy ez a forma vagy típus lesz a legmegfelelőbb, de ilyenkor mégis kitárul a világ, hogy másféle autóval is hasonló, vagy akár jobb megoldáshoz tudunk jutni. Mikor megfelelőbb egy SUV egy kombinál? Limuzin vagy kompakt formát válasszak? A sok objektív tényező mellett még több a szubjektív, és erre az autógyártók is jól ráéreznek árazásban. Segítünk, hogy el tudjon igazodni a forma kavalkádban, hiszen sosem volt még ennyi féle méretű és formájú autó elérhető a piacon, mint napjainkban.

Kompakt, limuzin, shooting brake, SUV: kicsi, nagy, közepes, óriási. Crossover – az a suv-coupé, vagy a limuzin-coupé, vagy mindkettő? Lehet még egyterűt kapni? A legtöbb autó hátul igazából csak két személynek kényelmes? Melyikben fér el három gyerekülés egymás mellett? És a kutya? Síbox? Ebike vonóhorogra vagy tetőre? Hogy lehet, hogy ez a legnagyobb kombija a márkának, mégis kisebb mint a SUV-juk, pedig ugyanolyan hosszúak?


A méret a lényeg?

Sokszor halljuk Ügyfeleinktől, hogy megnéztem a katalógusban, és ez 5 cm-vel hosszabb, szélesebb, vagy épp a csomagtartója 20L-több, ezért ezt-azt választom. Igen ám, csak ezek a külső méretek, és nem a belső kialakítás. Lehet kívülről egy autó nagy, de nem mindegy, hogyan rendezik el benne a technikát vagy a plug-in hajtáshoz szükséges akkupakkot, illetve az adott márka koncepciója alapján körülölelő belsőt alakítanak ki, vagy amerikai mértékkel is tágas térkínálatot helyeznek előtérbe. Épp ezért érdemes mindig meghallgatni flotta értékesítő kollégáink tapasztalati tanácsait, ha nincs időnk többféle típust élőben végig tapogatni. Természetesen mi, MHC Mobility (EuroFleet)-esek sem ültünk minden autóban, de több ezer autó tulajdonosát ismerjük, és a legtöbb esetben a jó kapcsolattartásnak köszönhetően meglévő Ügyfeleinket kérdezzük vissza, hogy miként működik a céges autó.

Ahány márka, annyi megközelítés

Mielőtt belevágunk a konkrét formák összehasonlításába, érdemes  azt is idehozni, hogy minden márkának megvannak a tervezői elvei, az autózással kapcsolatos társadalmi jövőképe, és az elsődleges célpiacai is, amely prioritások mentén tervezi meg az autót. Így köztudott, hogy nagy általánosságban fogalmazva például külső-belső méretezésben az amerikai piacra szánt autók hatalmasak és tágasak – az ottani társadalmat és az ottani széles úthálózatot figyelembe véve, míg a német gyártók egy “mérettel” kisebbeket terveznek, és a japán márkák meg egyenesen kicsi autókat is képesek gyártani a belföldi kei car piacra.

Tehát felesleges azon méltatlankodni, hogy az egyes típus miért ilyen vagy olyan – ha nekünk nem megfelelő, attól még másoknak pont jó lesz. Válasszunk egyszerűen egy másik modellt, ami jobban passzol a mi élethelyzetünkhöz, vagy céges szemmel nézve jobban beleillik a flottánkba.

1. Kompakt vagy limuzin?

A kompakt vagy hatchback forma közkedvelt azok számára, aki egy-,két-, esetleg három fős autót keresnek, útjaik során nem viszik magukkal a fél világot, viszont a limuzinhoz képest rövidebb méret könnyebb városi közlekedést és parkolást tesz lehetővé.

A limuzinok előnye a pár centivel hosszabb tengelytáv által biztosított nagyobb lábtér hátul, illetve a csomagtér, ami szinte egy kombival egyenértékű.

2. Limuzin vagy kombi?

Régen a kombik végtelen csomagtérrel rendelkeztek, és ezek voltak a nagy utazó autók egészen addig, amíg az új tervezésű limuzinoknál a csomagtartó a hátsó ablakkal együtt nyílik, így nem csak köbméterre tudnak nagy rakodóteret létrehozni, hanem a nyílás is óriási lesz. A Skoda ebben élen jár, és sok kombit is szégyenbe hoz.

A kombi nagyobb teste miatt többet fogyaszt akár másfél literrel, és általában a limuzin típus fekszik jobban az úton a kialakítás miatt.

Kombit akkor válasszunk, ha állandóan sok csomagot szállítunk, ha gyerekek vagy kutya van a családban, és kell a magasság is a csomagtérben, nem csak a köbméter. Tartós bérleti szempontból is jó választás egy kombi céges autónak.

Különcök: Limuzin- és kombi-coupé

A legújabb forma divat a limuzinból és a kombiból kialakított coupé végződésű autók. Limuzin esetében ez még hordozhat magában némi praktikumot, de a kombi esetében ez abszolút design. Akinek tetszik, és megfelelő a méretezése, annak kiváló választás arra, hogy kitűnjön a klasszikus formavilágú autókból. Az egyik legnépszerűbb típus a VW Arteon és Arteon Shooting Brake.


3. Kombi vagy SUV?

A SUV a manapság a legdivatosabb forma, amelybe a legtöbben beleszeretnek. Felfelé kell beleülni és nem lefelé, nagytest – nagyobb biztonságot sugall, messzebbre látni a magas üléspozícióból, meg olyan menő dzsippes formája van.

A megemelt karosszériának viszont hátulütői is lehetnek: az azonos árkategóirában lévő kombihoz képest nagy átlagban kisebb beltérrel és csomagtérrel rendelkeznek, továbbá nagyobbak a kerekek, a féktárcsák, sőt súlyosabbak is. A fizika mindent visz, ezért az üzemeltetési és üzemanyag költsége 10-15%-al drágább tud lenni egy hagyományos kombinál.

4. 4×4 vagy SUV?

Mi a különbség? Manapság már a SUV-ok többsége alapból csak két-kerék meghajtású, így ha valakinek tényleg 4×4 kell, akkor nem árt erre külön figyelni.

Ha valóban szükség van a 4×4-re, mert sokat járunk puha vagy havas, dimbes-dombos utakon, akkor szükséges a 4×4. Köztes megoldás lehet az a ritka műfaj, amikor egy kombit látnak el 4×4-el és +2-3 centit emelnek a hasmagasságon. Így nem olyan nagy darab autó mint a SUV, viszont a legfontosabb előnyöket megkapta – ami a legtöbb esetben elegendő a magyarországi utakra.

5. Egyterű vagy mi?

Egyterű vagy mi? Még kaphatók, bár egyre inkább kihaló faj. Egyterű a legjobb megoldás arra, ha hátul három egyedi ülést szeretnénk külön-külön mozgatással a klasszikus üléspad helyett. Ez nem csak családosoknak előnyös, hanem 5-6-7 személyes brigádok utazására is megfelelő. 5 személlyel végtelen csomagtér, és típustól függően a 6-7. ülés kis vagy kamasz gyerekek számára hosszútávra is megfelelő tud lenni. Nagyméretű SUV-okkal lehet esetleg összehasonlítani, amelyekben a csomagtér és a 6-7. ülés benne van, viszont a középső üléspad egyikben sem tologatható egyesével.

6. SUV vagy Crossover?

A legtöbb prémium gyártó azonos méretben gyárt SUV-t, és gyárt SUV-coupét, amely egészen a hátsó ülésig megegyezik a SUV-val, majd a vége coupé szerűen, áramvonalasan ereszkedik. Ezek a crossover formák sok embernek tetszenek, mert nagy autót kapnak, de nem kell számukra az óriási csomagtér, sem a “dzsippes” megjelenés.

Az autógyártók is érzik hogy a SUV-coupé divatosabb manapság, ezért azonos modellen belül van, hogy egy-két millió forinttal drágábban kínálják őket, pedig a műszaki tartalma és gyártási költsége gyakorlatilag azonosnak mondható.

7. Kisputtonyos vagy személyautó?

Talán meglepő az összehasonlítás, de sok helyen ez is összevetésre kerül, mégpedig azért, mert teherautó esetében a dízel üzemanyag áfája visszaigényelhető, és a 2 személyes kisputtonyos esetében súlyadó van cégautó adó helyett.

Az egyedüli ellenérv a kisputtonyos ellen, hogy családosoknak ez nem megoldás, ha juttatásként is használhatják az autót.

Az autóipar nem csak technikában, de formavilágban is sokat változik – a felhasználói igényekhez és a desing trendekhez igazodva. Mi az MHC Mobility (EuroFleet)-nél mindig azon leszünk, hogy az Ügyfél igényeit maximálisan figyelembe véve minél magasabban kiszolgáljuk a mindennapi boldog és biztonságos flottázás érdekében.


Tekintse meg aktuális céges flotta ajánlatainkat!

Szeretne autót bérelni?

Hívjon minket
+3696519995

Lépjen kapcsolatba velünk

Partnerek

Speedzone.hu Behaviour HR Magazin TrendFM Gazdasági Rádió Portfolio.hu

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre.
Értesüljön a legfrissebb információkról és a különleges ajánlatokról.

Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. A cookie-k kezeléséről IDE kattintva tájékozódhat. Több információ. OK