MHC Magazin

Tetősátrak - Új kempingstílus

A magazin hasábjain már többször foglalkoztunk a kempingezés bizonyos témaköreivel, körbejártuk a glamping célpontokat az országban, és adtunk tippeket a lehetséges lakóautós kirándulásokhoz is. Aztán készítettünk interjút egy ízig-vérig természetkedvelő, kempingező Volkswagen California tulajdonos ügyféllel, aki megmutatta nekünk milyen az, amikor hétközben tárgyalni jár, a hétvégén pedig az Olasz tengerpart felé indul. A mostani lapszámban az egyre nagyobb teret hódító tetősátrak kerülnek fókuszba, amelyek remek megoldást nyújtanak improvizatív indíttatású kempingezésre, sőt ideális átmenet a lakóautózás és a sátrazás között.

Sátrazás az autó tetején

Vannak, akik egyedül, vannak, aki párban, és vannak olyanok, akik családdal indulnak a természetbe. Nekik az első tervezési fázis a szállás és a férőhelyek meghatározása, mert négy ember már nehézkesen fér el egy autóban, ha nem sátortetős busszal vagy lakóautóval indulnak el. Aki többet jár olyan helyekre, ahova nem férnek be a lakóautók vagy hosszú lakókocsik, netán kemping sincs a környéken azoknak egy nagyon jó opció a sátor. Igen ám, de a klasszikus sátrakat felépíteni, a rögzítő cövekeket beverni a kemény földbe sokszor nehézkes és valljuk be fáradságos munka. Arról nem is beszélve, ha sziklás területen szeretnénk táborozni, mondjuk a hegyekben vagy erdőben, ahol akár vadállatokkal is találkozhatunk éjszaka, ez még veszélyes is lehet. Na nekik találták ki az autó tetejére rögzíthető mobil tetősátrakat, amit akár egy személyautóra is tehetünk, úgy, mint egy síboxot. 

Mobil és biztonságos

Mobil, mert bármely autó tetejére szerelhető, aminek van tetőcsomagtartója, és biztonságos mivel a magasban van, ahol kevésbé vagyunk kitéve a földön lévőkkel szemben. A kialakításuk miatt könnyűek, és akár négyen is alhatunk az autónk tetején, miközben alul az összes cuccunk elfér a csomagtartóban. Az önsúlyuk, kialakítástól függően 50-70 kg között van, ami nyilván nehezebb, mint egy sima sátor, de ha megnézzük, hogy merev alsó résszel, valamint erős külső burkolattal rendelkeznek, amibe akár két felnőtt és két gyerek is elfér, akkor már nem is tűnik soknak ez a szám. Egyből felmerülhet a kérdés: a síboxok, kerékpártartók általában 70 kg-ig vannak hitelesítve, akkor hogyan aludhatunk akár négyen az autó tetején?? A megoldás egyszerű: a 70 kg-os maximum a 160 km/h-s sebességel való haladáshoz vannak korlátozva, míg a tetősátort álló helyzetben használjuk, de mielőtt befeküdnénk járjunk utána a járművünk pontos specifikációjának.

Stílus és forma

Tavaly ősszel a Düsseldorfi karaván expón tűnt fel igazán, hogy mekkorát fejlődött ez az iparág. Attól függetlenül, hogy ez a világ legnagyobb ilyen rendezvénye, több száz tetősátrat lehetett kipróbálni, több ezer négyzetméteren. A kezdetben gyártott, klasszikus sátor formától mára eljutottunk a szögletes, háromszög, egy vagy több szobás, az autó tetejét lefedő és a több oldalra plusz helyiségekkel bővíthető apartman jellegű egységekig. A gyártók kínálatában az olcsóbb pár százezres daraboktól a két-három milló forintosig minden megtalálható. Az árat itt is az szabja meg, mennyire nagy nevű és mennyire jó minőségű terméket szeretnénk. A fő jellemzők, amik az árat befolyásolják: sima műanyag vagy netán karbon héj, szigetelt vagy nyári kivitel, sok ablak vagy kevés, extra helyek vagy elég a két személyes. A szellőzés az egyik legfontosabb tényező, ami igen, hidegben is fontos tud lenni, hiszen ilyenkor rengeteg párát viszünk a sátorba a leheletünkkel, ruhánkkal, ami azonnal kicsapódik a hideg felületeken, ezért a gyártók a szigetelés és szellőzés terén tették talán a legnagyobb fejlesztéseket.

Mivel egy teljes magazint lehetne szentelni a kempingezésnek, így nem tudjuk az összes lehetséges modellt megmutatni, de szemezgetve a kínálatból megpróbálunk egy kis ízelítőt adni hogyan is néz ki egy komolyabb modell.

So fast – So high

Az AUTOHOME - COLUMBUS sorozat önnyitó, automatikus, gázrugós rendszerrel van felszerelve, hűen a mottójukhoz. Ez a piacon elérhető, egyik legmagasabb tetősátor. Kinyitva kb. 150 cm belső magasságot ér el, a hátsó zárószerkezet nyitása után a felső tetőhéj a két gázrugó segítségével megemelkedik, és a sátorszövet magabiztosan kifeszül. A tetősátor bezárása ugyanilyen gyors és egyszerű: egyszerűen be kell húzni, behajtani a szövetet, és az utazás biztonságosan folytatódhat. A design letisztult, aerodinamikus és esztétikailag tökéletes vonalvezetésű, még a kisebb járműveken is jól néz ki.

A sátor anyaga kiváló minőségű, vízálló anyag, MADE IN GERMANY, amely nem tartja vissza a vízpárát a sátor belsejében, hanem természetes módon engedi ki azt, és ellenáll a szélsőséges hőmérsékleteknek (-40°C/+70°C).

Belül rengeteg zseb, meg tároló található, de a sátrazásban az egyik legfontosabb kérdés a szúnyogháló és ugye a ki-mit lát és honnan. Na itt aztán kánaán van ebből, mivel a bejáraton mindkét oldalon belső feltekerhető szúnyogháló van, és minden nyílászáró speciális sötétítő szúnyoghálóval van ellátva, azaz belülről ki lehet látni, de kívülről nem lehet belátni. Azt mondanom sem kell, hogy az állítható magasságú, csúszásmentes alumínium létra alaptartozék. 

A COLUMBUS - tetősátor alápántolt mennyezettel rendelkezik, amelynek légpárnája kiváló hő- és hangszigetelést biztosít, így eső esetén csendesebb környezetet teremt.

Természetesen, ebben a kategóriában a tetőhéjak nem deformálódnak a hőségben, UV-állóak és színstabilak, amit el is várunk egy ilyen prémium terméktől. A kialakítás lehetővé teszi, hogy menet közben, az időjárástól védve tároljuk a táskákat, lepedőket, hálózsákokat, valamint a személyes holmikat is.

Megbízható flottakezelést keres? | MHC Mobility

Szeretne autót bérelni?

Hívjon minket
+3696519995

Lépjen kapcsolatba velünk

Partnerek

Speedzone.hu TrendFM Gazdasági Rádió Portfolio.hu

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre.
Értesüljön a legfrissebb információkról és a különleges ajánlatokról.