Az Opel, mint márka azt hiszem különlegesen fontos a magyar emberek számára, hiszen a rendszerváltás után a németek hazánkban is elkezdtek autókat gyártani, a ma már legendás Astra Sokaknak ez jelentette az utat a nyugat felé, legalábbis autós fronton biztosan. Nem véletlen az a mondás, amely talán az 1980-as években született, „Opel - sosem kop el!”. A General Motors veszteségei miatt, a közelmúltban volt idő, amikor úgy tűnt a teljes Opel kikophat… Aztán jött a PSA-csoport és új életet adott a gyárnak. Ennek az újjászületésnek az első példánya az második generációs Mokka, ráadásul elektromos kivitelben.
A 2020-as évek elején érkeztek meg az első a Peugeot segítséggel újjászületett Opelek, az új idők első modellje éppen a Mokka volt. Az újdonság nemcsak formában hozott meglepőt, hanem megszületett az első teljesen, „koffeinmentes” azaz elektromos változat is, a Mokka-e.
Egy új korszakhoz új eszmék is kellenek így a Mokka második generációjában mutatkozott be az Opel jövőbeli arculatát reprezentáló Vizor frontrész és a teljesen digitális Pure Panel, amelyben nincs sem analóg kijelző, sem szükségtelen dekorációs elem, a műszerfal csak a lényegesre koncentrál, világos és áttekinthető információkat nyújt.
A Mokka új nemzedéke teljesen új konstrukció; a vállalat rendkívül hatékony CMP (Common Modular Platform) multienergiájú padlóvázára épül. Ez a moduláris platform nagyfokú flexibilitást enged meg a járműmérnökök számára, úgy tervezték, hogy a felhasználásával elektromos autó épp úgy, kompromisszumok nélkül készülhessen, mint belső égésű. A tervezőmérnökök kiemelt figyelmet fordítottak a korszerű anyaghasználatra, akár 120 kilogrammal könnyebb lehet az elődmodellnél. Az elektromos variáns akkucsomagja a padlóvázban kap helyet, ezáltal 30 százalékkal nőtt a torziós merevség. Az előnyök kézenfekvők: kisebb az energiafogyasztás, és az élénk, közvetlen reagálás jóvoltából nagyon élvezetes vezetni. Mindezt gyakorlati tapasztalataink maximálisan alátámasztották, szinte nincs olyan kanyartempó, ami sok lenne a kocsinak, minden helyzetben rendkívül agilisan és sportosan fekszi meg az utat.
A Mokka-e hajtóműve emisszió-mentes utazást kombinál rendkívüli vezetési élménnyel. A villanymotor teljesítménye 136 lóerő, álló helyzettől kifejtett nyomatéka 260 newtonméter. Közvetlen reagálás, élénk agilitás és dinamika jellemzik. A vezető igénye és hangulata szerint választhat Normál, Eco és Sport mód között. A csúcssebességet elektronikusan határolták 150 km/h-ban, kímélve az akkumulátort, és a hatótávolságot. Normál módban a Mokka-e akár 322 kilométert is megtehet a WLTP-ciklus szerint, tisztán elektromosan. Eco módban tovább növelhető a hatótáv, bár ilyenkor a rendszer optimalizálja a hűtő-fűtő rendszert, ha szükségünk van folyamatosan a légkondicionálóra akkor maradjunk Normal módban. Elsősorban országúton használva az autót, a nyári meleghez igazított klíma használat mellett is minden alkalommal sikerült elérni a 300 km-es hatótávolságot, ennél kevesebbet csak akkor tud az autó, ha folyamatosan autópályán haladunk 130 km/h-s sebességgel.
100 kW-os egyenáramú villámtöltőnél - amivel a Mokka-e alapfelszereltségként kompatibilis (!) - 30 perc alatt tölthető fel az 50 kWh-s akku 0-ról 80 százalékra. A villámtöltőkön túl az új Mokka-e használható a váltakozó áramú áramforrások minden típusával, legyen az fali töltő, töltőoszlop, vagy háztartási konnektor. A tesztautóban a magasabb 11 kW-os fedélzeti töltő volt megtalálható ezzel kb. 4 óra alatt tölthető tele, de sima konnektorról töltve egy éjszaka alatt bő 100 km hatótávolsághoz juthatunk hozzá.
Az új Mokka 12,5 centiméterrel rövidebb az elődgenerációnál – miközben tengelytávja két milliméterrel nőtt. Ezáltal öt személynek kínál helyet, és az elődmodellhez hasonlóan 350 literes csomagtartót. Mindössze 4,15 méteres hosszúságával ügyesen mozog a városban, és játszi könnyedséggel áll be szűk parkolóhelyre. Dizájnja lélegzetelállító arányokkal és a legapróbb részletekig érvényesülő precizitással lep meg. Merész küllemét rövid túlnyúlások és kiegyensúlyozott, stabil kiállás jellemzik. Az elegáns, vízszintes Vizor „arc” a motorháztető előtt végignyúlik az egész járműfronton, bekeretezve a LED Mátrix fényszóró legújabb generációját és a karakteres, szárny formájú LED menetfényt. Középen az Opel-villám csillog.
Tesztautónk GS kivitele miatt további látványos stílusjegyekkel rendelkezett, mint 18 colos könnyűfém-felnik, a fekete tető és tükörház, az első-hátsó haspáncél-optika, illetve az ezzel kontrasztot képező piros tető karaktervonal.
A bátor és letisztult dizájn következetesen érvényesül a belső térben is. Sarkalatos pontja az Opel Pure Panel, amely belül ismétli meg az Opel Vizort. Két széles képernyő, amelyek egyike 12 colos, üdvözli a vezetőt és utasait. A központi kijelző a vezető felé fordul, fókuszban a kijelzésekkel, míg a szellőzők a háttérbe húzódnak. A Pure Panel a legfontosabb információkat tárja a vezető elé, mellőzve bármiféle zavaró optikai ingert. Szintúgy abszolút tiszta a középkonzol dizájnja: az elektromos rögzítőféknek és az új elektromos váltókarnak köszönhetően nem zavarják fölösleges elemek az összképet. Valamennyi kezelőszerv elegánsan és harmonikusan illik össze.
Összeségében az Opel remek villanyautót rakott össze a Mokka karosszériája alatt. Olykor csak legyintünk, ha ugyanazt a technológiát több márka kínálatában is megkapjuk, mondván ugyanazt tudja. A Stellantis csoport saját márkai mellett például még a Toyotával együttműködve is ad ki villanyautókat. A 136 lóerős villanymotor és 50 kWh-os akkumulátor csomag számtalan modellben elérhető. Meglepő volt a saját Peugeot villanyautó használat után látni, hogy az Opel hatékonyabban bánik az árammal és franciákkal szemben a garanciális feltételek is jobbnak látszanak a németeknél. A Mokka-e egy nagyon tetszetős városi crossover modell, most egy különleges akció keretében 2,5 millió forintos ár előnnyel vásárolható meg, ami szinte verhetetlen ár/érték arányt ad az Opel belépő villanyautó modelljének. Azt mondom, akinek most villanyautós tervei vannak ezt az ajánlatot nem hagyhatja ki.
Ön készen áll? Nekünk van megoldásunk: VillanyFlotta | MHC Mobility