Elektromobilitás

Villanyautó teszt: Koffeinmentes Opel Mokka-e GS

Az Opel, mint márka azt hiszem különlegesen fontos a magyar emberek számára, hiszen a rendszerváltás után a németek hazánkban is elkezdtek autókat gyártani, a ma már legendás Astra Sokaknak ez jelentette az utat a nyugat felé, legalábbis autós fronton biztosan. Nem véletlen az a mondás, amely talán az 1980-as években született, „Opel - sosem kop el!”. A General Motors veszteségei miatt, a közelmúltban volt idő, amikor úgy tűnt a teljes Opel kikophat… Aztán jött a PSA-csoport és új életet adott a gyárnak. Ennek az újjászületésnek az első példánya az második generációs Mokka, ráadásul elektromos kivitelben.


A 2020-as évek elején érkeztek meg az első a Peugeot segítséggel újjászületett Opelek, az új idők első modellje éppen a Mokka volt. Az újdonság nemcsak formában hozott meglepőt, hanem megszületett az első teljesen, „koffeinmentes” azaz elektromos változat is, a Mokka-e. 



Egy új korszakhoz új eszmék is kellenek így a Mokka második generációjában mutatkozott be az Opel jövőbeli arculatát reprezentáló Vizor frontrész és a teljesen digitális Pure Panel, amelyben nincs sem analóg kijelző, sem szükségtelen dekorációs elem, a műszerfal csak a lényegesre koncentrál, világos és áttekinthető információkat nyújt.

A Mokka új nemzedéke teljesen új konstrukció; a vállalat rendkívül hatékony CMP (Common Modular Platform) multienergiájú padlóvázára épül. Ez a moduláris platform nagyfokú flexibilitást enged meg a járműmérnökök számára, úgy tervezték, hogy a felhasználásával elektromos autó épp úgy, kompromisszumok nélkül készülhessen, mint belső égésű. A tervezőmérnökök kiemelt figyelmet fordítottak a korszerű anyaghasználatra, akár 120 kilogrammal könnyebb lehet az elődmodellnél. Az elektromos variáns akkucsomagja a padlóvázban kap helyet, ezáltal 30 százalékkal nőtt a torziós merevség. Az előnyök kézenfekvők: kisebb az energiafogyasztás, és az élénk, közvetlen reagálás jóvoltából nagyon élvezetes vezetni. Mindezt gyakorlati tapasztalataink maximálisan alátámasztották, szinte nincs olyan kanyartempó, ami sok lenne a kocsinak, minden helyzetben rendkívül agilisan és sportosan fekszi meg az utat. 

A Mokka-e hajtóműve emisszió-mentes utazást kombinál rendkívüli vezetési élménnyel. A villanymotor teljesítménye 136 lóerő, álló helyzettől kifejtett nyomatéka 260 newtonméter. Közvetlen reagálás, élénk agilitás és dinamika jellemzik. A vezető igénye és hangulata szerint választhat Normál, Eco és Sport mód között. A csúcssebességet elektronikusan határolták 150 km/h-ban, kímélve az akkumulátort, és a hatótávolságot. Normál módban a Mokka-e akár 322 kilométert is megtehet a WLTP-ciklus szerint, tisztán elektromosan. Eco módban tovább növelhető a hatótáv, bár ilyenkor a rendszer optimalizálja a hűtő-fűtő rendszert, ha szükségünk van folyamatosan a légkondicionálóra akkor maradjunk Normal módban. Elsősorban országúton használva az autót, a nyári meleghez igazított klíma használat mellett is minden alkalommal sikerült elérni a 300 km-es hatótávolságot, ennél kevesebbet csak akkor tud az autó, ha folyamatosan autópályán haladunk 130 km/h-s sebességgel.

100 kW-os egyenáramú villámtöltőnél - amivel a Mokka-e alapfelszereltségként kompatibilis (!) - 30 perc alatt tölthető fel az 50 kWh-s akku 0-ról 80 százalékra. A villámtöltőkön túl az új Mokka-e használható a váltakozó áramú áramforrások minden típusával, legyen az fali töltő, töltőoszlop, vagy háztartási konnektor. A tesztautóban a magasabb 11 kW-os fedélzeti töltő volt megtalálható ezzel kb. 4 óra alatt tölthető tele, de sima konnektorról töltve egy éjszaka alatt bő 100 km hatótávolsághoz juthatunk hozzá.

opel mokka e elektromos mhc mobility
opel mokka e beltér mhc mobility elektromobilitás
opel mokka e details electromobility mhc mobility
opel mokka e elektromos autó mhc mobility

Az új Mokka 12,5 centiméterrel rövidebb az elődgenerációnál – miközben tengelytávja két milliméterrel nőtt. Ezáltal öt személynek kínál helyet, és az elődmodellhez hasonlóan 350 literes csomagtartót. Mindössze 4,15 méteres hosszúságával ügyesen mozog a városban, és játszi könnyedséggel áll be szűk parkolóhelyre. Dizájnja lélegzetelállító arányokkal és a legapróbb részletekig érvényesülő precizitással lep meg. Merész küllemét rövid túlnyúlások és kiegyensúlyozott, stabil kiállás jellemzik. Az elegáns, vízszintes Vizor „arc” a motorháztető előtt végignyúlik az egész járműfronton, bekeretezve a LED Mátrix fényszóró legújabb generációját és a karakteres, szárny formájú LED menetfényt. Középen az Opel-villám csillog. 

Tesztautónk GS kivitele miatt további látványos stílusjegyekkel rendelkezett, mint 18 colos könnyűfém-felnik, a fekete tető és tükörház, az első-hátsó haspáncél-optika, illetve az ezzel kontrasztot képező piros tető karaktervonal. 

A bátor és letisztult dizájn következetesen érvényesül a belső térben is. Sarkalatos pontja az Opel Pure Panel, amely belül ismétli meg az Opel Vizort. Két széles képernyő, amelyek egyike 12 colos, üdvözli a vezetőt és utasait. A központi kijelző a vezető felé fordul, fókuszban a kijelzésekkel, míg a szellőzők a háttérbe húzódnak. A Pure Panel a legfontosabb információkat tárja a vezető elé, mellőzve bármiféle zavaró optikai ingert. Szintúgy abszolút tiszta a középkonzol dizájnja: az elektromos rögzítőféknek és az új elektromos váltókarnak köszönhetően nem zavarják fölösleges elemek az összképet. Valamennyi kezelőszerv elegánsan és harmonikusan illik össze.

Összeségében az Opel remek villanyautót rakott össze a Mokka karosszériája alatt. Olykor csak legyintünk, ha ugyanazt a technológiát több márka kínálatában is megkapjuk, mondván ugyanazt tudja. A Stellantis csoport saját márkai mellett például még a Toyotával együttműködve is ad ki villanyautókat. A 136 lóerős villanymotor és 50 kWh-os akkumulátor csomag számtalan modellben elérhető. Meglepő volt a saját Peugeot villanyautó használat után látni, hogy az Opel hatékonyabban bánik az árammal és franciákkal szemben a garanciális feltételek is jobbnak látszanak a németeknél. A Mokka-e egy nagyon tetszetős városi crossover modell, most egy különleges akció keretében 2,5 millió forintos ár előnnyel vásárolható meg, ami szinte verhetetlen ár/érték arányt ad az Opel belépő villanyautó modelljének. Azt mondom, akinek most villanyautós tervei vannak ezt az ajánlatot nem hagyhatja ki.

Ön készen áll? Nekünk van megoldásunk: VillanyFlotta | MHC Mobility

Szeretne autót bérelni?

Hívjon minket
+3696519995

Lépjen kapcsolatba velünk

Partnerek

The Zone TrendFM Gazdasági Rádió Portfolio.hu

Hírlevél feliratkozás

* indicates required

Ne maradjon le a legújabb híreinkről, ajánlatainkról és iparági újdonságainkról – csak egy kattintásra van tőlük.

Bármikor leiratkozhat a hírleveleink alján található linken keresztül. Az adatkezelés részleteit az Adatvédelmi Szabályzatban találja.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices.