Teherautó flottatanácsok

Vontatmányok világa - Óriási rakterek profi szállítmányozóknak

Ha egyet láttál, mindet láttad szokták mondani kevésbé szakavatott kollégáim a haszongépjárművek “dobozaira”, s bár hétköznapi szemmel akár igaz is lehet, szakmai és hatósági szemmel közel sem. Hiszen közel végtelen variáció létezik vontatott és a vontatóval együtt járó raktér kialakítások, teherbírások és specializációk mátrixában. Vegyük sorra ezeket, hogy a törvényi kereteken túl tisztába kerüljünk a mai modern megoldás lehetőségekkel.

Közepestől a maximumig

A klasszikus 3.5t-s furgonokat és kisteherautókat most átugorjuk és nézzük azokat, amelyek legalább két egységből állnak, amelyeket szerelvénynek hívunk együttesen.

Pótos szerelvény

A szerelvény egy gép-, és egy pótkocsi részből áll. A haszongépjármű gépesített része már alapból rendelkezik egy nagyságrendileg 18 palettáig rakodható felülettel. E mögé kapcsoljuk fel a pótkocsit, amivel együtt akár 36 – 39 raklapnyi áru egyidejű elszállítása sem okoz gondot. Terhelhetősége 15 és 24 tonna közé optimalizálódik és gépkocsi 2,7 méteres és pótkocsi akár 3,1m rakodási magassággal tervezik akár a merevfalú dobozt, akár a ponyvás verziót.

Ez egy praktikus megoldás városra, és városközi áruterítésre egyaránt, hiszen fordulékonyabbak tudunk lenni, mint egy nyerges szerelvény, illetve a haszongépjrámű pótkocsi nélkül is képes jelentős árumozgatásra.

Nyerges szerelvény

A nyerges szerelvényt hívja hétköznapi nyelven mindenki kamionnak, ami szaknyelven áll egy nyerges vontatóból, és egy félpótkocsiból. Európában ez a legelterjettebb megoldás közúti árufuvarozás esetén, a vontató rakomány szállításra önmagában nem képes, a félpótkocsi pedig LOW vagy NORMAL DECK kialakítás függvényében 2,7-3m -es magasságig pakolható és 24-25 t kapacitást képes elnyelni maximum 34 palettán.

A felépítmény-specifikáció ideális folyamata

A második lépés, vagy talán az első - ez örök kérdés marad előbb a kategóriát és utána a felépítményt választjuk ki, vagy fordítva - hogy a felépítményt specifikáljuk, hiszen számos megoldás lehet jó bérelt haszongépjárművünkre. A legfontosabb, hogy a fuvarigény határozza meg a kivitelt, amely az áru fizikai jellegére, a hatósági előírásoknak és az útvonal - terepviszonyok figyelembevételével kell, hogy történjen.

Főbb kérdések:

  • Ponyvás vagy dobozos? 
  • Hűtős vagy fagyasztós, esetleg elég csak az izotermikus? 
  • Az áru védelme, zárhatósága, rögzíthetősége mennyire fontos? 
  • Térfogat és súly dimenziók. 
  • Fel-le pakolás: hátulról, oldalról, vagy fentről is? 
  • Targoncás rakodás, vagy elég a béka? 
  • Az útvonal súly és magassági korlátai, egyéb jellemzői…

Ezek mind mind olyan kérdések, amennyiben nem tudjuk tűpontosan milyen szállításra keressük a megoldást sok-sok buktatót vagy csak fölösleges túlköltekezést okoz a bérlésben. Kérjük bátran flottás kapcsolattartónk segítségét, hiszen nálunk több mint 500 haszongépjármű fut az utakon, így számos kivitellel találkoztunk már.

Rendelés, és szállítás

Ha sikerült megfelelően paraméterezni szükségleteinket, utána jöhet a rendelés és a bérleti szolgáltatás csomag meghatározása. Bár a személyautógyártás már utolérte magát, a haszongépjárművek piacára ez még kevésbé jellemző így például az MHC Mobility készletén levő nyerges és félpótkocsik.

5+1 kiegészítő a vontatmányhoz
Míg a személyautóknál legtöbbször kényelmi, biztonsági és sportossági extrákat választunk, addig egy haszongépjárműnél olyan kiegészítőket amelyek vagy szükségesek - kötelezők, avagy a költséghatékony üzemeltetés szintjét emelik. Sőt, ha jól választjuk meg az “extrákat”, és pontosan odafigyelünk a felszereltségre, többek között csökkenthetjük a jármű üzemanyagfogyasztását és a rakodás idejét is - ellenkező esetben pont fordítottját érhetjük el.
  1. Emelőhátfal - Amennyiben nincs rámpa a deponál hasznos kellék áru és személybiztonság egyaránt. Jelentősen csökkenti a rakodási időt.
  2. Ajtónyitás-érzékelő - Klimatizált raktér esetén fontos felszereltség az, amely sofőrnek és a hőmérséklet regiszternek is dokumentálja a történteket.
  3. Telemátria, nyomkövető - A vontatókat már mindenki felszereli telemátriával, de a pótkocsira is érdemes árukövetés céljából GPS-t tenni. Az okosabbak összeköthetők az ajtónyitás érzékelővel. MHC Mobility Fleet Connect megoldása biztosított erre.
  4. Futásteljesítmény-számláló - Az alap számlálót kérjük úgy, hogy a telemátriával összeköthető legyen - így távolról is lekérhetők az adatok.
  5. Abroncsnyomás-érzékelő - azonnali visszajelzést ad - így állandóan optimális nyomáson tarthatók a kerekek - költséghatékonyságból sem utolsó.
  6. Tolatókamera - igen már lehetséges, 2024 nyarától kötelező is lesz. Személy- és eszközvédelem kapcsán életmentő lehet. Biztonságosabb és gyorsabb parkolás. Kevesebb rakodási idő, káresemény és baleset.

Félpótkocsik készletről

Szeretne autót bérelni?

Hívjon minket
+3696519995

Lépjen kapcsolatba velünk

Partnerek

Speedzone.hu Behaviour HR Magazin TrendFM Gazdasági Rádió Portfolio.hu

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre.
Értesüljön a legfrissebb információkról és a különleges ajánlatokról.

Honlapunk cookie-kat használ az Ön számára elérhető szolgáltatások és beállítások biztosításához, valamint honlapunk látogatottságának figyelemmel kíséréséhez. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. A cookie-k kezeléséről IDE kattintva tájékozódhat. Több információ. OK